Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Antall timer i året er helt klart avgjørende når man velger avansert eller enkel traktor.På min heimgård vil en 110-90 med laster funke fint som hovedtraktor.Ca.400 timer i året vil den gå da.110-90 har ett førermiljø som så dagens lys i 1984,og med det tatt i betraktning så imponerer det selv i dag.A-K solgte SCAN-TURBO turbosett til disse med en pris på 12780+moms og montering i 2001.Det vil nok ligge rundt der i dag og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Krumma eksosrør er traktorstyling,som ser flott ut.Det er en vanlig erstatning for det orginale,når turbo ettermonteres.På JD traktor får du ett krumma skjold å ha rundt røret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har kjørt Mccormick demotraktor med orginal knappeclutch.Tok ikke lang tid før jeg lot pedalen vere i fred,så det er ingen tvil om at det er ett godt tiltak å ettermontere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ang.110-90 og førermiljø: Er det noko eg ikkje synes om på desse Fiat-utg. så er det førermiljøet!

Ei kjørestilling pedal-ratt-sete som eg aldri har klart å få godkjent\&quot\;. Og designhytta med dei midtstolpane og dørene er vel og eit kapitel for seg sjølv...Men smaken er som baken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med john deere 7020 serien,tenker spesielt på 7720 og 7820.

Er det noen driftsikre maskiner?

Dieselforbruk?

Er det en egnet traktor til massekjøring/veibrøyting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Kjører Valtra 900. Kjempe traktor til vanlig gårdsarbeid hjemme, lett, enkel og kjekk. Og en vanvittig sprek 90 hk.

Men den blir også bruk til ekster brøyting , slått og raking. Da savner jeg 40 km transmisjon, vendegir, og et mye lavere støynivå i hytta.

Ser det er mange meninger om JD her inne. Vi bruker også noen ganger en JD 6220 til å slå med og jeg må si at fører komfort og støy er alletiders. Når det gjelder motorkraft og vendegir så er det ting som slettes ikke er bra.

En annen traktor som blir brukt er Valtra 6850 som har et veldig bra vendegir med klutch funksjon og parkeringsbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Joda \&quot\;Olav\&quot\;,smaken er som baken,men skulle man velge førerhus fra 1984 (som blir sammenlignbart med 100/110-90),så blir fiaten en ganske verdig kandidat.Enten det heter Q-cab,sg2/opu,sica,så finnes det som er verre,med dører hengslet feil veg,dørkspaker og lignende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
SG2 er da en arbeidsplass som slett ikke er så ille vel Markus? Er klar over at enten liker man de hyttene, eller så liker man de ikke. Men å sidestille OPU og SG2 syns jeg er litt drøyt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
de \&quot\;sjark\&quot\;hyttene til john deere kommer jeg nok ikke til å kjøpe, men er det noen traktor som er i samme klasse som fiat jeg burde vurdere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hvem sier john deere er drit.. har en 87 2850 som nettopp har passert 15600 på teller\&quot\;n.å er fortsatt i meget god stand.slå den!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja men nå er vel de traktorene som har gått mest i norge mbtracker med rundt 40000 timer på telleren å de er vel ikke akkurat best selgere, å jeg kjøper ikke det selv om det går mange timer hel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg bare nevner at både sg2 og opu var jd alternativ i 84,det var poenget.Sg2 har ikke plaget meg nevneverdig,men kanskje var opu nermere fiat i pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Prisforskjellen i 1984 aner jeg ikke noe om, og mulig du har et poeng Markus, men jeg prøver meg likevel med følgende påstand - ergonomien i ei SG2-hytte mener jeg er bedre enn i en 110-90. Spesielt sitter tipputtaka alt for langt nede mot gulvet på Fiaten...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
de spaka er bra i sg2, men syns ikke at spakene sitt så mye lenger ned på fiaten. nå fikk man jo flere hytter til fiat å
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Spakene var verre på 80 serien,da ble det litt plagsomt i lengden.Annen ekte fiathytte med comfort blir på fiat winner serie.Den finnes fra 1993 til 1996,og fås også i litt enkel versjon fra 100hk og oppover.Sjekk nyaasmaskin.no.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Fint å være litt nostalgisk i debatten...

Mi meining om førermiljø på 80-tallet er igrunnen

ganske klar: Held nok SG2\'n for å vera bedre å arbeida i en Fiat,-men så kom no også 3000 serien

etter kvart,-Eg arb. på FK då og huskar mange der

som var paff av den !

Traktorlaus\&quot\; vil eg oppfordre til å ta med MF 4270 i vurderinga\;Ein lett seksar med bedre komfort en 110/90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
syns tipputaka på sg2 sitt litt langt bakover blir litt vond stilling på armen, men john deere sluttet jo å lage traktorer med sg2 men super comforte hytta på fiat ble laget fram til bare noen år siden å det var jo på grun av høye avgasser fra motoren el. og du olav er vel ikke så rart du syns john deere er best vis du jobbet på FK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fiat har jo Lift O matic den er helt enestående ingen andre har det untatt noen case og new holland som har arvet det fra fiat, rart ingen andre har det el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...