Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

\&quot\;JD\&quot\;med treskerverk meint eg at 4syl commonrailmotor`n klakker og banker stygt når den er varm. Sjølv dei mest fanatiske JD-tilhengerane eg kjenner tykkjer at den \&quot\;går stygt\&quot\;.

Den utvendige pto-betjeninga på deere`n,ser og høyrer eg til stadigheit,ner nabon bruker vakumtanken ved lessing. Det TUTER OG BLINKER,til pto`n er startet,for så og bynde og tute og blinke så fort det er trykket på stopp at! Kanskje like greitt at det er extrautstyr,ner det er så dumt koblet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Eg for min del tykkjer at 4 clutchfrie gir er heilt greitt. Ser jo at det ikkje er noko fornying der, men det er jo ein grei måte å gira på. Valtra sine 3 clutchfrie rykker i heile traktoren. Vertfall 6300-serien. Nye 6030-serien til Deere bråkar jo MINIMALT!! men ok at det ikkje er noko tøff lyd av den. Men det er jo ikkje lyden ein kjøper traktor for. Eg for min del vil helst ha minst mogleg av lyd, om det er ute eller inne i traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Traktor meg her og traktor meg der. Ford lika eg ikkje, betjening av traktoren er for spreidd og dumt plassert. Da er NH bedre. Cummins motorane dreg voldsomt godt og støyen inni hytta er liten. MF er gode traktora og det nye girsystemet treng litt tilvenning til du likar det. Men når det gjeld komfort, brukarvenlighet, ytelse og påliteligheit er Deutz på toppen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hehe,her var det mykje drit..det meste er vel bra i dag? Det at deerane bråkar har vel med moderne motor å gjer,hard gange er musikk for mine ører..less fuel,less money:) er ingen deere fantast kjører fendt 412vario,og valtra 6200 iblandt, greie traktora begge to,fendt mest på brøyting og pressing.Fantastisk med trinnlaus trans.roleg å fin med fjerende fremaksling,litt trang og gammeldags innvendig,men så er den utrulig kompakt og snerten.Valtraen går med laster,ikkje god lastertraktor,kan man sei. Foraslingen er for langt bake til det,men god i skogen er den,langt overheng framme gjer at det blir tungvint å brøyte med den,får ikkje med knappe svingar på en måte,at den er knapp på hurtiggira er eg enig i,men ikkje med stor belastning da er den fin. hard giring tyder på at lamellane ikkje slurar,viss dei det gjer så kostar det fort peng.veit at det går fint med andre merker,men valtra er desverre ikkje så moderne so dei ve ha det til,ellers så ve eg sei at eg sku hatt serviceapperatet til valtra på fendten.for eik kan ikkje service...hadde problem med fendten då den va ny,variokassa va ikkje god,ville ikkje gå i høggir,dei tok det ikkje seriøst,sjøl ikkje sentralt. Måtte sende mail til tyskland til slutt.då kom dei å henta traktoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Vel \&quot\;jd\&quot\;, traktorne mine får bra stell. men man kan ikke legge skjul på at fk-mekanikere ikke anerkjenner john deere`s kvalitet, og heller ikke alle kundene.tror dere det er så lurt å fortelle absolut ALT til kundene? tror dere at en zetor-selger gjør alt han kan for å fåfram hva som er galt til en eventuell kunde?

 

Men tilbake til jd-kassa, så er vel den avleggs, uansett hvordan man snur og vender på det.en jd-selger vil sikkert kalle 4trinns powershift for \&quot\;tilstrekkeig\&quot\;. New holland kom f.eks. i 96 med 6-trinns powershift, på modeller med 100hk og oppover, og fendt kom med vario det året.

 

og \&quot\;arvis\&quot\;, etter hvert som lammellplatene i flerplatekløtsjen blir slitt, så må det til mer olje for å kople inn kløtsjen, så når en traktor har gått lenge nok så kan det bli slik, så når valtraen er slik ny, så er vel ikke det noe godt tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til konrad:trudde det var slik at du fekk sluring når lamellane vart slitt? valtraen er bikka 3500t so den er ikkje ny lengen,har vore sånn sida ny,er vel ikkje bedre hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

du får jo autopower på John Deere! Det girsystemet som er standard treng ein jo ikkje velja... For min del er det berre å betala 4900 ektra for å få det, men eg treng det ikkje...

 

At ein motor gjev frå seg lite lyd er jo det me ønskjer! mindre støy=meir behagleg å vera sjåfør. det nye JD-motoren går mye stillare enn forgjengaren sin...er ikkje noko tøff lyd, men det er jo desibelnivået som tel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
vel arvis, jeg mener at det er et dårlig tegn når en ny traktor virker som en utslitt en. saken er jo at det er mer behagelig å kjøre en som rykker ikke gira slik som valtra/valmet gjør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eirsau_1

Da hadde jeg kommet i bånn av lista, ser at å kjøpe seg en brukt JD 6000 serie er noe jeg må revurdere. Har i dag en MF 675T ifra 1986. Må si at jeg er veldig fornøyd med MF, siden en traktor på over 20 år fortsatt gjør nytten på jordet. Har hatt en del \&quot\;småting\&quot\; i det seinere. bla litt svetting ifra girkasse og defekt oljeslange til turboen. Ny slange og omega tettningsmiddel var løsningen, ihvertfall innttil videre. Etter å ha sett litt hva folk mener, så er det som med Bilkjøp, er man først fornøyd med et merke, vil skal det litt til å bytte. Den store drømmen er en 6420s Premium, men siden MF`n fortsatt klarer brasene, blir den værende på gården en stund til. Noen som har erfaring med \&quot\;tuning\&quot\; på 675/690 motorer, kunne trengt litt mere power da jeg vurderer en Väderstad NZA500ST

 

Hilsen \&quot\;småbruker\&quot\; i odalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja,får vell presentere MF 675,det franske urverket.1984 mod.med 3700timer på telleren og den var 20 år når jeg fant den,hos min lokale eikforhandler.Den er driftsikker og drar godt,turbo og over 3 tommers raka rør låter bra.Den har dana foraksel som ligner på fiataksler,tenker litt på no-spin diffen.hydraulikken gir totalt 60 l/min.høyt giret,nermere 40 enn 30km.Dårlig girutvalg trekker ned.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

\&quot\;LT\&quot\; Det er relativt flatt hos deg sikkert,siden du skryter av parkeringsgiret på JD`n. Her i mitt område har det vert mange stygge tilfeller med det P-giret,nesten dødsulykke. P-giret er ikkje beregnet på bakker/hellinger,og noe tyngd attåt. Det smeller,så er sperremekanismen ødelagt,og traktoren finner sin egen veg. Plasseringa av p-giret på din traktor er vel ikkje akkuratt lettbetjent. Det kreves såpass kraft for og få hovedgirspaken i P,at eg har sett dem som bruker begge hendene. Er etter mitt syn ikkje særleg moderne da,men........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jepp,den har Abs og hydropneumatisk fjering,men er en traktor de fleste kan se langt etter.Hadde nok endt opp med en trac passert 7000.t økonomisk sett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja \&quot\;markus s\&quot\; grusome prisar her i norge og ein ikkje alt for imøte kommande iportør som tar lysta på og handle ved første telefon samtale.Import frå england reduserer prisen med 2-300 tusen på samme årsmodell,då er det maskiner som har gått 5- 600 timar i demo.Noko å tenke på for alle som skal handle traktor av alle merke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Joda,det er mye fint å se på import sida,verditapet en ny traktor har i starten,kan da vendes om til noe positivt.Er selv innom gimre sidene av og til,så det blir artig å se om det dukker opp mer erfaring med dette her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Når dere snakker om hva som er den beste traktoren i verden. Glemmer dere ikke at det som regel er eier/bruker som bestemmer hvor lenge en traktor skal virke før den må repareres? Først når man har fulgt serviser og ikke behandlet traktoren som om den var en kombinasjon av tansk og formel1bil. kan man vel begynne å ha noen mening om kvalitet? Har selv en agrotron og er meget godt fornøyd me den
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Helt klart det,hvis traktoren kun blir behandlet feilaktig,og får dårlig service,vil den ikke holde.Hjelper da lite hva traktoren heter.Har selv hatt en sånn traktor på gården,og jeg ble aldri ferdig å reparere,de mange småfeilene den hadde.Den ble kjøpt billig med 6-7000t på telleren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg ser \&quot\;jarle\&quot\;at du snakker om 30000 for MB 800.Det er da snakk om en eldre utgave og det er gjort en betydelig endring på disse i 1983 eller 84.Det støyer litt mer i de gamle,og girspakene sitter under rattet.Ellers så er parkbremsen mekanisk på eldre utgaver,men den har trykkluftsassisterte bremser på alle hjul.Pneumatisk kobling av 4-hjulsdriften og sperrene fram og bak.Fjæring fremme,og uten plombering av høyeste gir,gjør de stor fart.Meget slitesterke og holdbare selv etter 7-8000timer.Har selv kjørt mb-trac i luftforsvaret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

husk at deler til mb-trac er ekstremt dyrt så det kan bli kostbart å begynne å pusse opp eller koste på..

dessuten er ikke dette verden beste jorbrukstraktorer akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hvis den er hel og grei så trenger man jo ikke å hamstre nye/brukte deler.Den kan faktisk gjøre mye jordbruksarbeid,og til 30000kr så trenger den ikke gå så mange timer i året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
\&quot\;En tanke mer moderne enn 90 serien\&quot\;,den har da ikke lave girspaker under rattet,og skrangel i hytta.Nei da må tracen vere,1984 eller nyere og koste mer enn 30000 lapper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
må også kommentere \&quot\;en tanke mer moderne enn 90 serie\&quot\; vi har en mb 1000 og en fiat 1580 og jeg kan vel være med på at den \&quot\;nye\&quot\;mb serien er noe mer moderne enn fiaten, men å kalle den gamle mb moderne er vel å overdrive. ellers så har jeg litt andre erfaringer hva redskap på mb angår. jeg synes vår mb går best med redskap i tre punkten. man får bedre effekt av fjæringa da rompa på traktoren ikke går å hopper hver gang et bakhjul ser et hull. med slept redskap har bakenden en tendens til å skli når man svinger. ellers så må jeg si at jeg liker mb`n veldig godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...