Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Ivecomotoren var en gammel sliter,og den fikk 20 år fra den kom i 100-90 og til den siste blåmalte tradition 110-90 forlot fabrikken.Avgasskrav eller ikke,alt har en ende og levetida på disse 2 er en imponerende del av traktorhistorien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Vegard_1
Er i grunnen enig med deg Markus, det er et imponerende stykke traktorhistorie å selge en traktor uforandra i 20 år :) Etter sin tid har jeg ikke noe vondt å si om 110-90\'n. Men skulle jeg valgt en traktor fra 1988 i den effektklassen hadde jeg hatt utrolig lyst på en John Deere 3350 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er det noken som har erfaring med ettermontert turbo på ford sin sekssylindrede 6,6 liter motor da jeg lurer på og montere turbo på ein county.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
mf 2600-2700 serie måtte vel også være brukbar med tanke på komfort på 80 tallet, skulle vel tro at det var de første traktorene med ehr. de kom vel med det i 83 eller 84 hvis jeg ikke tar helt feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat har jo Lift O matic jaq dette stemmewr men John Deere kom jo med elektronisk regulering og knapper på skjerm. Sg2 hytta måtte vert helt på topp da den kom tidligt på 70tallet er forsqatt en ok hytte samenlignet med en del ander merker. fiat sine hytter er vel ganske like er vell basre bedda som er den sørste skilnaden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er ett godt poeng,for de store hyttene fra 115-90 og oppover,er mer påkostet innvendig.De har blandt annet ett rattgirsystem som skal vere behagelig i bruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja fiatene er enkle det er det liten tvil om. skal du flytte fjell med en fendt så burde du ha hatt en 620-626, det var vel også disse ehr kom på i 78. 611-615 kom vel med ehr i 84 så det ut som der jeg sjekket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Traktorlaus\&quot\; er nok for lengst Fiat frelst,- og skal få være det for min del\; Har for mange negative erfaringar med det merket! At eg måtte velge JD som FK ansatt stemmer dårleg: Eg kjøpte faktisk Valmet... Kvar er foresten Valtra folket i denne spalta ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En valtra 8950 med sigma power betjent med bryter,godt justert bosh rekkepumpe er nok det råeste som finnes når de gjelder trekkraft under 6,5tonn egenvekt.Det er flere 8950\&quot\;er som går med 300 hk på pto,og de tåler det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Syntes det hørtes litt drøyt ut å hente 300 hk på tappen på en SigmaPower, når det \&quot\;bare\&quot\; er 200 der orginalt, men bruker man hodet så går det kanskje over tid og...

 

Fendt-historia har jeg null peiling på, men syntes du var bastant med å konkludere hvor de største / grommeste traktorene i landet var nødt til å befinne seg Jarle. Er noen fine kuriositeter rundt om på Østlandet og da. Tradisjonelt er det jo der de største driftsenhetene har vært, og det finnes noen fine eksemplar av gamle trekkdyr rundt om her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg har sikkert ikke funnet opp kruttet, men kom på at jeg burde spre det glade budskap\; ta dere en tur innom www.konedata.net, et suverent oppslagsverk for traktor. Sida er finsk, men det er engelsk oversetting på det meste. Måtte sjekke den omtalte Fendt 620 nå, var en særing det gitt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til mr t: artig å høre at noen synes at fendter av litt eldre årgang er tøffe. fendt lagde jo tross alt noe av det beste før vario kom også!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser det er mye snakk om masse krefter og sterk traktor etter vei her.Hva hjelper det når man er dønn sliten etter 8 timer bak rattet??

Hopp oppi en Claas Ares/Axion og prøv den i 8/10/12 timer sammenhengende så skjønner alle hva jeg snakker om...Overgår alle andre på markedet LETT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hvilke traktorer er du sikter til claas?skal vel være ganske så gammelt skal du være dønn sliten etter 8 timer i en traktor uannsett merke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Nå gjelder det å ikke stokke korta her - Claas Ares eller Axion bør da sammenlignes med en 2006-modell av et annet merke, og ikke en John Deere 3350 eller en Fiat 110-90, slik som diskusjonen har gått på her i det siste. Har aldri kjørt Claas (eller Renault for Ares sin del), men det er sikkert bra traktorer. Uansett kan jeg ikke tenke meg at de gruser alle andre merker så grundig som signaturen Claas mener.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

du \&quot\;mork\&quot\;, du skal lete lenge etter meg på msn...

 

skal man kjøpe mf 399(med girstang til høyre), eller 4270 bør man huske at det er ei fjær i girkassen som pleier å ryke. koster ca. 30-40 kroner på eik. det høres greit ut, men du må dele traktorn mellom girkass og bakaksel... ifølge mekanikere på eik så er dette noe som garantert skjer på alle før eller siden, og skjer oftest når du skal sjalte ned til lavserien.

 

\&quot\;traktorlaus\&quot\; bør vurdere nh tl/tla, så slipper du 2-trinns clutch, får kløshfritt-vendegir+++ trima-clutch (tcc) produseres ikke lenger, men det finnes noe annet greier som brukes på valtra, men det er etter hva jeg har hørt ikke sammenlignbart med tcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Girfjera ble forbedret på 300 serien,selv om ny girspak på 54 serien er \&quot\;løsningen\&quot\; på problemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

hvordan kan fjæra være forbedret når problemet fortsatte med 4000-serien? må legge til at jeg har kjørt en del mf 300 så jeg synes det er en god traktor, men ikke så trivelig da fjæra gikk av første dag i våronna... da ble den stående konstant i laveste serien, og det var 2 ukers ventetid hos eik. synes at eik burde tilbudt enn traktor til utleie, men de skjedde ikke.

det er også litt betenkelig at f.eks. starterne på 300-seriens er fra lukas, mørkets fyrste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...