Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Det sies at de som byttet fikk ei sterkere fjær av eik,men som jeg sa så var det ingen endelig løsning på problemet.De mest stabile i MF 300 har gulvspaker rett på kassen,men så var det dette med comfort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Vegard_1
Er nok rolig delvis fordi det er våronn, og delvis (i alle fall for min del) at det har vært veldig mye barnslig vås og tull igjen i det siste. Det ble bra etter siste runden med drittslenging, men må er vi tilbake til \&quot\;bæsj- og tiss-argumenter\&quot\; igjen, og da gidder i alle fall ikke jeg å diskutere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
For tidlig med våronn,men jeg for min del er borte fra pcen i uka pga.arbeid.For treigt å bruke mobilen til debatten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vel \&quot\;jarle\&quot\; dette er kanskje ikke stedet for traktor-trimmere, men heller traktorkjørere og traktor-entusiaster, og sånne som meg som har behov for litt utløp fra topplokket:-)

 

hvis det er for stille for dere får dere starte en ny debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skulle sitte ute å drikke kaffi i dag men den gamle Deutz`en til ein nabo som dreiv å slodda, bråka slik at det var ikkje verande de ute. Takke seg til lyden av ein gammal fiat 90-90 med femmar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mr.T

Kva Deutzar er det som går på østlandet? Har du peiling på det?

 

Og du nh, skulle nesten tru det var meg som køyrde Deutzen, men her er ingen 90-90. Var det ein Deutz DX-serie som slodda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har kjørt litt for en som har en deutz agrotron 120 mk3, fin og kjøre og drar bra. ellers så har jeg en nabo som er deutz frelst, tror han har seks deutzer. hadde forresten en deutz 6.81 på prøve for to år siden hvis jeg ikke tar helt feil. det var en skikkelig rugg men vi turte ikke kjøpe den for det var en feil i power shift kassa, men han som endte opp med å kjøpe den brukte ca 10000 kr på den så var den god som ny, (han skrur selv og driver til daglig med hydralikk og elektronikk), så han fikk seg billig stor traktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hadde jeg hatt litt mer penger og tid hadde da harva mi sitti på en mf 2805 nå! ikke mange amerikanske mf 2000 serie i europa i det hele tatt, har ikke hørt om noen her i norge. fant en brukt 2805 i tyskland for ei stund siden, ellers så er det i hvertfall en 2775 i england. det var en swed trac til salgs på toten tror jeg for et år eller to siden, den var type 1 med ursus hytte. ellers så ble det solgt en swed trac typ 2 for 100 lapper i sverige nå i vinter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg veit om en MF 1155 som går ved Steinkjer, tror eieren bruker den som pullingtraktor. En nabo av onkelen min hadde den som lånetraktor ei våronn, var en fryd å høre den gå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja mange til brukbare priser i usa. problemet med den amerikanske 2000 serien til mf er powershift kassene. det er brukt nålelagrer i de kassene for å få \&quot\;smooth\&quot\; giring de holder desverre ikke i lengden, men da de funker er de visst en fryd å gire med. bør med andre ord ha tak i en uten hurtiggir, hvis den skal brukes. 1155 tror jeg holder bra kvalitet. dessuten har jeg hørt at 540 motoren til perkins er bedre enn 640 motoren. kanskje en 2745 uten ps en skulle ha da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MFgutn_1

hær i skjåk går det ein 1155 eller 1199 trur e..

har ikke mange timer på tellern den nei.. men god traktor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er vell lite traktorer med v8 i dag,du får jo 630hk fra en CAT rekkesekser så.Ble det noe av den MB-tracen du snakket om Jarle?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Såg ein gammal MF 1080 tilsalgs på Finn.no

 

Er den og produsert i USA? Nokon som veit noko om eller har erfaring med den type MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kjørte selv flere MB 700,men de hadde converter, og da drar du nesten alt.F-16 fly og 2-akslet lastebilhenger var en lek,på rett gir så klart.

MB trac 1300 er enda tøffere,med sekser motor,og luftservo på giringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til jarle motorene i 800 er laget for 110 hester men skrud ned til 80 for å kunne holde i uendelige tid nesten, vis mb tracken er hold med olje og brukt riktig kan disse traktorene gå mange titusen timer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
MF 1080 er produsert i frankrike,med en perkins A4-318 på 5,2liter,og max dreiemoment på 334nm.Den veger 4,6 tonn så det er ingen lettvekter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja da er du over på USA MF,med 1100 og 1135.1135 har 5,8liter og 6000kg som 2-hjulstrekker.110-90 har jo 5,9 liter på 4350kg med 4wd,er litt bedre vekt/effekt forhold i italia.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er jo litt amerikansk det der med størrelse,kan jo se på lastebilene og,ikke alle har større motor enn eropeiske biler for det.I gammel tid var det jo gigantiske damptraktorer, som kanskje ikke hadde mer enn 25 hk.Italia har fokus på det med lettvektere,hos alle merkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
vekt effekt følger hverandre uannsett hvor traktorene er produsert. en mf 1135 har 135 hester så den må jo sammenlignes med fiat 130-90, den er vel ikke langt unna seks tonn vil jeg tro. sjøl kjører jeg fiat 1580 om dagen den veier ca 7800 kg med 800 kg frontvekter på, med sju skjær i hekken trengs hver kilo i mot bakkene, så det er en grunn til at traktorene veier det de veier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...