Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
jd 7530, så du valgte å ikke vente på valtras trinnløse? gratulerer med nyanskaffelsen, håper du blir fornøyd også på sikt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar

Det var ikke bare transmisjon som var avgjørende,men også det at 7530 tåler en høyere totalvekt en det en T191 klarer.11t på valtra og ca 13,5t på JD.Kjører mye i transport med krokhenger,og med så mye fokusering på transport med traktor synest jeg det er best og kjøre med minst mulig overlast :-).Men savner motorbremsen i T serien,suverent ved transport.Er forøvrig en helt annen komfort ved nebremsing med JD,er bare og legge et svakt trykk på pedalen for en kraftig nedbremsing,mens i valtra måtte du bruke mer kraft dess tyngre lass.Er muligens kommet bremseservo på de største ny T serie moddelene.

Ellers stammer jo hytta fra T serien fra valmet mega 8100 som ble lansert i 1990,så det er på tide med en helt ny hytte.Jeg hadde håpet på at de hadde tatt en S serie traktor,montert inn en vario fra fendt,og krympet hele traktorkroppen ned til en T serie size.Hytta på S serien skal visst hvere meget meget bra!Kun litt for mye støy.

Da hadde jeg godt for en valtra.Men s serien er jo på vei ut.Blir visst erstattet med en MF med valtra design!hoff hoff!!!Det ble jo også gjort med valmet 8600 og 8800(MF 3600).Mf ville fortsette samarbeidet med fellestraktorer,men valmet hoppet av samarbeidet pga høyere kvalitetskrav på sine traktorer en det MF hadde.Har sett prototype av en MF 8100 serie i Valtraforkledning,men heldigvis hoppet valmet av samarbeidet om de moddelene.Man ser jo hva som hente med MF sine 6100 og 8100 serier.MF sliter jo med rykkte sitt den dag idag.Skalsies at det virker som de har noe på gang i sine ny 6400 og 7400 serier,men noen MF eier blir jeg aldrig.

Har solgt unna en valtra til for en ny 7530 til med autoquad eco kasse.Så blir nok deere på meg framover til valtra kommer med noe som matcher 7530 moddelene.Favoritt traktoren er forøvrig en 96årgang av valmet 8200.7,4L sisu med rekkepumpe.Ettermonter turbo og en inntercooler,så har du en drømmemaskin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Noen som kjører Claas?

Har hørt dei har lite effekt tap i girkassene.

Er det noe samarbeid med JD på motorane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Har bare sittet i, og tittet på Claas jeg - ikke kjørt. Men for å svare T.M, Claas bruker samme girkassen som Ferguson (Dyna 6), og den nye John Deere-motoren (når den sitter i Claas heter den DPS = Deere Power Systems). Om Claas og har bakstuss fra Ferguson veit jeg ikke, men jeg tror det. Noen som kan si dette for sikkert??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MFgutn_1

-til JD 7530, kjenner nokså godt til de fleste forsjellinge traktorer, men MF har ikke noe dårlig rykte som sine hytter, eller noe annent spess,

MEN John Deere eiere ser ofte nedlatende på andre traktorer, noe som gjelder så å si alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mork,snakker ikke nedlatende om MF.Det med at de har slitt med dårlig rykkte på 6100 og 8100 er ingen hemlighet.En brukt MF av 8100 moddelene er noe av det som står seg dårligest i pris i bruktmarkedet idag.I 6200 serien ble ting straks mye bedre,uten at det var noe traktor for meg.Men det er jo smak og behag.Det med at valmet hadde høyere kvalitetskrav på traktoren en MF er jo fakta.

Til jd.Mulig at man kan justere det i commandosentret.Skal in å sjekke det.Er forøvrig et meget brukervennlig system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

JD7530: du er vel ikke tilfeldigvis i steinkjerområdet? trodde ikke du skulle ha jd....

har selv en jd 6830 og en fendt 824, var tidligere bare mf hos oss, men kutta disse pga girsystem (a-b v.g.)mista troen helt på mef etterpå. måtte rygge 8 km når dritten låste seg i revers..

veldig godt fornøyd med jd-en. god å kjøre og fin ergonomi, gleder meg til slåtten så vi får prøve pöttinger torroen på 6830....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7920 og 824 :Har flere ganger vurdert JD ved traktorbytte,men har havnet på valtra tidligere.Synes at det ble litt for gammeldags med den gammle 36-36 transmisjonen når jeg skulle bytte ut en T.Har du hatt en 7920?erfaringer med den?dieselforbruk ?ser du kjører en 824.Er vel noe av det mest robuste og driftsikkre som er laget.Tåler vel uendlig mange timer!?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

kjørte en 7920 i ca 6 mnd og eneste negative jeg opplevde var at den ble litt fysisk stor i enkelte tilfeller, eksempelvis på små trange jorder med 4m slåmaskin. ellers er det stort sett positivt. tror dieselforbruket lå mellom 11 og 14 l i timen avhengig av tyngden på arbeidet. autopowr transmisjonen er noe av det bedre jeg har brukt, fungerte upåklagelig i de vel 800 timene jeg kjørte på den.

 

824en vi har er en 99 modell som har gått ca 11000 timer. fremdeles like god som ny, ikke hatt noen seriøse problemer, ser fortsatt ut som de er nesten ny! Men vi skal bytte den ut i sommer, enten en ny fendt eller en jd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Henke_1

Har til dags dato ikke sett en County med belter verken halv eller hel.. Kan da heller ikke skjønne at dette er nødvendig - traktoren tar seg jo fram samma hvor den prøver seg!

 

 

 

New Holland Fiat L85 her på gården. Kjøpt ny i 1997 og har ikke hatt noe som helst tull med den. Traktoren har utrolig god sikt og er suveren som en middels lastertraktor! Litt enkel girkasse er det, men eter min mening er det så holdbart som det får blitt. Har hørt om slike som har blitt justert opp til 160 hk, både med hell og uhell såklart.. Iveco motoren som sitter i L85 er kjent for å være noe av det mest solide lagd for bruk på jordet. Så lenge du ikke bryr deg om den fæle fiatlyden med ei heidundranes plystring fra turboen\;) Var forøvrig med i BG i det bladet der nemlig L-serien til NH ble testet! Kommer du over en pent brukt L (noe jeg garanterer du finner mye av på www.finn.no) så er det bare å slå til! Like driftssikker traktor skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Jeg kjører en John Deere 7920 2004 modell som vi skrudde opp til 295 Hk, en Fendt 818 2003 Modell som har gått 5600 timer, lastertraktoren er en Nh Tsa 125 med trima +4 Laster.

Vurderer å bytte ut Tsaen i en Fendt 415.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
L serie med 160 hk,har jeg ingen tro på.Det er en liten motor,som jo helt riktig er utrolig driftsikker,men det i orginal tilstand.Drivverket er og for underdimensjonert for den effekten,hvis motoren kan yte det dobbelte av orginalt uttak.Sett heller en 160-90 i arbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Jeg har en Class Axion 850 som har gått 1200 timer, har også en New Hollnd Tvt 195 som har gått 4200 timer. denne er også 50km.

Har akkurat hatt en John Deere 7530 på prøve og computeren er en meget fin ting i de nye. Men blir nok til bytte den gamle 6920s med laster i en nye Fendt 718 med laster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Til Jd: 7920 har hvert bra, men har hatt litt problmer med girkasse, den bruker mye diesel spesielt når jeg drar en Class Quadrant 2100 bak.

Men lurer på bytte den i en nye fendt 920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Ja ikke sant! Traktoren er en fantastisk, men den koster noe inne i helvete mye penger.

Lurer på om det lønner seg med Case 310, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med blannt annet en JD7530 og den bruker vesentlig mindere diesel inn JD6920,så det hvirker som JD har fått ned dieselforbruket på 30serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du jarle måkje blanda JDane her på gardsdrift. Men 30-serien er fin på forbruk!!! Eg er nøgd med nye traktoren i vertfall! Super!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Etter å ha kjøpt et gammelt nedlagt gårdsbruk fra 1880 som ikke har blitt forvaltet på 25år, måtte jeg ha traktor :)Valget ble en MF 1540 som viste seg å være perfekt for vårt lille mini gårdsbruk på kun 20 mål. Som nybarka gårdsgutt uten døyt av erfaring, er hver dag som extremsport å regne. Heldighvis har vi ikke dyr, så vi har råd til å feile. Men Min MF har ikke feilet en eneste gang siden eg kjøpte den. Først ble den brukt til å frakte matrialer til huset som måtte total renoveres. mangfoldige tonn med gips, sement, stendere osv osv. Jeg laget en løsning med 2+4 stokker bakpå skuffen som jeg hadde 14stk gipsplater på for hver runde opp til huset. Etter 1 år fikk traktoren etterhvert annet å gjøre, mer det den er laget for. Først måtte den ta dugnad på veien med veiskrape osv. Så har vi kjøring av ved, og transport av min 3 punkt dalen vedklyver histen og pisten. Gras, vel der fikk den ikke bryne seg gitt, for uvitende dum som et esel kjøpte jeg en 4x4 jonsered rider til 50000kr lol. Og bøndene her ler seg skakke, og har ikke hatt seg slik morro siden Ola nord i midgarden kjøpte seg esel for han mente det måtte være lika bra som hest. Men når bærbuskene er på plass, så blir rideren bra som kan male graset med kløver mellom radene, så den gjør vel nytten til slutt. Vel vel min MF 1540 puterer og går og jobber hver dag, og ville aldri byttet den med noen annen traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...