Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

John Deere eller John Drit?? Godt spørsmål.

 

Selv foretrekker jeg Massey. God komfort, god kvalitet, \&quot\;lett å bruke\&quot\;, god brukervennlighet og samenlagt ein god traktor som varer lenge. Mye traktor for penga!

 

Har noken lagt merke til kor trangt det er i hytta til John Deere?? Passasjersetet (hardt sete) er jo heilt fram i frontruta!! Greit nok at JD er litt billigere enn MF, men det er det nok ein grunn til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Bache_G_1

ja \&quot\;vegard\&quot\;, det kan kanskje virke litt usaklig og barnslig, men du verden, når du driver å skrur på mange forskjellige merker og ser hvordan ting er konstruert blir man fort forbanna på en dårlig dag for å si det slik.

mye rart som er solgt i tusenvis av eksemplarer som jo en blind mann uten stokk ser at aldri kommer til å holde. og andre konstruksjoner som er veldig upraktiske selv om de holder, f.eks. valmet-forakselen som ligger midt under traktoren gjør jo valmeten uegnet som lastertraktor,uansett hvor bra alt annet er på samme traktoren!

Ellers lurer jeg på om kanskje \&quot\;b a\&quot\; prøver å dra igang en debatt om norsk landbrukspolitikk, men dette er vel \&quot\;din traktor\&quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har en MXU110 som har gått 1200 feilfrie timer.Dette er da den samme traktoren som tsa????

Vurderer å kjøpe en brukt Lamborghini, 95hk, 2000 modell. Virker som om jeg får mye traktor for penga, om det ikke er masse erfaringer her på sidene som forteller meg at jeg ikke bør kjøpe????

Erfaringer ønskes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

ja mxu og tsa er stort sett samme traktor

 

jeg har en 95 modell lambo 950 premium. kjøpte den i høst så har ikke fått brukt den noe særlig på jordet ennå, men den har gått et par hundre timer i brøyting og strøing i oslo i vinter. av negative ting hittil er det først og fremst plasseringen av spakene til spoleventilene (for langt bak), varmeanlegget (blir ikke skikkelig varmt hvis det er kaldere enn 10 minus) og clutchen (for tung).

 

Av positive ting er komforten bra (omtrent som i NH TS eller MF 61-serie) og så er traktoren utrolig snerten. for det første er traktoren i seg selv ganske liten sammenliknet med andre i klassen og for det andre er det nærmest latterlig god sving på den. Den er feks betydelig mer snerten enn en MF 6245.

 

Har ikke hatt noe tull ennå. Verdt å merke seg er at lamborghini har et godt gjennomtenkt og bra el-anlegg på tross av at den er italiensk... samtidig tror jeg nok disse traktorene er noe mer avhengig av et godt vedlikehold enn andre merker.

 

som du sier får man mye for pengene, men så holder den seg muligens dårligere i pris når du skal selge den videre også.. verdt å merke seg er også at lamborghini har et betydelig bedre rykte og en høyere bruktpris i utlandet, så det er nok ikke noe dårligere enn noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ang tsa versus mxu så er den store forskjellen at den ene er lagd på steyrs fabrikk i østerrike mens den andre er lagd i basildon, UK. og det later til å utgjøre en stor forskjell... klages mye på tsaene, men mxu hører man vel aldri noe særlig om?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johm Deere og girkasse det kom en oppdaterin på 6010 serin og luftinga på kasse ble forlenget da var problemet løst. Motorene har vert bar på hele 6000 og oppover noen dårlige kan det jo ha vert det har en jo på alle merker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

John deer, det er en mye omdiskutert traktor ser jeg.. Har kjørt 2040,2850,6310,6910,6520,7920 og sett på 6430. ser bare en forskjell på disse og det er nr på panseret. Utviklinga går sakte hos dem ser det ut til og prisen er der etter. Har i lengre tid sett etter en traktor i 125hk klassen og undersøkt prisen på JD, Valtra, Fendt, NH, og MF. JD var det jeg kom best ut av på pris. Har kjørt Valtra T190 og fra JD 7920 og dit er det LANGT. Hadde jeg hatt penger til det hadde det blitt Valtra men dem vet å ta seg betalt. MF har jeg ikke den helt lange erfaringen fra, d.v.s ingen ting men etter det jeg har sett på tester så har dem brukt hodet på noen \&quot\;små\&quot\; detaljer.

Jeg velger å rangsjere det slik når jeg skal bruke det 1000 timer i året og lomme boka er med på å bestemme:

1 JD

2 Fendt

3 MF

4 Valtra

5 NH

Dette er det jeg har kommet fram til etter min vurdering.

Når det gjeller 50KM kassa så er det SYND at den er på tur ut men, blir det ikke godkjent med luftbremser????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei Bård Espen, er virkelig JD billigere enn MF på 125hk? MF 6470 koster jo 419 000,- på kampanje, og er \&quot\;alltid på kampanje\&quot\; såvidt jeg forstår?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

 

Dei som ikkje tykkjer om JD har nok ikkje sett seg inn i kva ein JD er. At ein JD er rimlegare enn t.d. er som oftast heilt feil. Det er jo MF som stadig kjem med kampanjetilbod! Med John Deere får du mair kvalitet i det du kjøper! Dei fleste traktorar har mykje utstyr, men JD kan dokumentera kvaliteten, med tanke på lite rep. og nøgde kundar. Samt eit meget godt rykte. JD er dei beste traktorane i mine augo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jo da JD er ok traktorar,men at dei kan dokumentera kvaliteten meir enn andre merker det har eg no tilgode å sjå ! Eit av dei store tyske

landbruksblada advarte neste mot å kjøpe brukte JD

pga mykje feil,mens Farmer Weekly i England kåra MF 6200 serien til det desidert beste bruktkjøpet,- så dette svingar vel ei del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har idag kjøpt meg en brukt MF 6170 96 mod, som har gått 2500 timer. har ikke hatt anledning til å teste den så mye ennda.

Mener det er en god traktor med godt drag. Vet at denne modellen har hatt problemer ved vendegirbryteren, men denne er skiftet.

Er det noen andre som har erfaringer med denne modellen, gode og dårlige mottas med takk, slik at jeg unngår store overraskelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
vel \&quot\;JD\&quot\;, vis john deere har så enorm kvalitet, hvorfor VET IKKE mekanikerene på felleskjøpet det da? Det skal ikke mye til å forstå at jd kjøpes fordi fk selger dem. bøndene vil jo støtte shappa si! før, når fk solgte valmet og volvo bm var det jo det som stor for volumet av nytraktorer. samenligner du da med f.eks. eikmaskin, var jo ferguson starten for eik, og de har jo holdt mf siden og alltid solgt mye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg har eigd og prøvd mange traktorar opp gjennom tidene,og kvaliteten fann eg i John Deere. Naboen har ein eldre JD som har gått ca. 10000 timar, og har ikkje bytta clutch enda. Det meste ustyr er likt på dei fleste traktorar, men har kjensla av at Deere er best på sikt. Veit ikkje dei mekanikarane du kjenner noko? Våre mekanikarar veit det ivertfall. Du får heller stelle fint med traktoren din du KONRAD.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje skjønne at john deere er eit einaste hakk bedre enn konkurentane. Har kommet mange bruktimp. John Deere hit til bygda,strøkne,men fulle av feil. Kan tvile på om Norge blir oppsamlingsplass for utenlandske måndagsutgaver fra John Deere. Er forøvrig enig med \&quot\;konrad\&quot\; om at det er produktet FK selger som avgjørende for traktorvalget. Kjenner folk som sist på 70talet meinte volvo var best,så vart det valmet på 80talet,og på 90talet vart John Deere best....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

det er jo umulig å si hva slags traktor som egentlig er best. dette er mye lettere med feks biler fordi det selges flere av dem og de brukes mer til det samme. en traktor kan jo brukes til alt mulig rart og slites derfor på så mange forskjellige måter at det er vanskelig å si at det og det merket er bra og det og det er dårlig.

 

til slutt så dreier vel dette seg om personlige preferanser. jeg kommer aldri verden til å kjøpe john deere og det har for det første å gjøre at jeg har hatt masse trøbbel med dem og av den grunn tør jeg rett og slett ikke bruke så mye penger på en. for det andre så skal jo ALLE har john deere om dagen og da skal jeg hvertfall ikke ha det. å kjøre akkurat samme traktoren som alle andre for en traktorfrelst fyr er jo som å kjøre toyota corolla 1,4 for en bilfrelst fyr. det er jo bare dønn kjedelig og intetsigende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til dei som har problem med traktren sin. De må nok tenkje over behandlinga traktoren dykk får. Ein JD skal jo og ha vedlikehald. Dessutan er det jo eit teikn på kva traktormerke som folk vil ha når det er JD som toppar bruktimporten. Men å bruka bruktimporterte traktorar som eksempel på JD blir heilt feil. Ein veit ikkje noko om korleis desse traktorane er vortne behandla, kor mykje dei har gått, service dei har fått, eller kor mykje juks det er med dei. Norske John Deere traktorar har eg ikkje erfart er mykje tull med.

MF for eks. har for dårleg dreiemoment, og går som ein dass. Dei større MFane er vel noko betre då, dei med SISU motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Å skrive at eit konkurerande traktormerke \&quot\;-går som ein dass.\&quot\; viser vel igrunnen på hvilke nivå

vedkommande ynskjer å ha debatten,og kva vedkommande har å fare med!!!Igjen: Det er mange gode merker idag,- kva den enkelte velg vert veldig mykje ei smaks-sak og vurdering ut frå eigen ståstad. Prøv å hald eit visst nivå i denne

spalta !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

\&quot\;JD\&quot\; påstår motoren til MF går som ein dass. Ein dass er meget lydsvak,og støyer ikkje særlig mye,så det får ein ta som eit kompliment. Derimot commonrailmotoren på deere`n går som eit dårleg vedlikeholdt treskerverk!!

Den utvendige pto-betjeninga på john deeren fekk fram eit flir hjå meg. først må du velge utvendig betjening frå inni førerhuset,når det var valgt,så sto tuta og ulte,og nødblinken og blinka,(som tyverialarmen på ein personbil)til du trykket på pto-startknappen på bakskjermen. Må være grenselaust IRRITERENDE! Det er forøvrig extrautstyr med utvendig pto-start på deere`n,ivertfall på 20 serien,30 veit eg ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Det er vel generelt når man diskuterer smak og behag, blanda med følelser - så blir saklighetsnivået lavt.

 

At jeg er John Deere-kar er det sikkert liten tvil om, men jeg prøver å ha et åpent sinn, og roser gjerne det jeg finner bra med andre traktorer. Skulle jeg for eksempel kjøpt meg en ny 4-sylindring på rundt 120 hk er jeg veldig i tvil om jeg ville valgt en John Deere eller en Massey, for jeg syns de røde har blitt utrolig bra og tiltalende med 6400-serien.

 

Noe brukbart må det jo være med John Deere og da, siden det tydeligvis er merket alle (mindre seriøse) her inne \&quot\;elsker å hate\&quot\;. MF-, New Holland- og Fendt-fans her inne gjør jo felles front i å rakke ned på Deere :) Noen skrekkhistorier er nok sanne, andre er så ville at det nok ikke finnes spor av sannhet i de... Uansett, deres eget \&quot\;gullmerke\&quot\; er sannsynligvis ikke feilfrie de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Med dass meiner eg, negativt lada ord. MF sine minste seriar er lik dårleg drag viss nokon må ha det inn med teskei. Vergard saie nokre gode ord til slutt. Patriotismen rår nok ja. Kva meinar JO med treskeverket sitt? Kva erfaringar har du? har du brukt utvendig PTO på Deere sjølv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Forhandlarane eg har våre i kontakt med slo av på nytraktoren frå 70000-100000:

 

Valtra

Claas

Case

New Holland

Massey Ferguson

Medan JD ikkje har kampanje på nymodella som 6030 serien.

Dette er vel dei fleste vanlege merka som vert selde, og ein ser at dei fleste har kampanjar.

 

Eg har stor tru på driftsikkerheita til JD i vertfall. Solid traktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har sett på en test av john deere 6420 s testet i bg 10 2002.trekkeffekt 69.9 kw og pto 84.2 kw massey ferguson 6470 dyna 6 ble testet i bg 6 2006.trekkeffekt 77.7 kw og pto 87.2kw kjører selv jd 6420 med kcr box trenger mer kraft på pto.helst 10 hk mer har 125hk nå på pto noen som har tips om hvordan kan få mer effekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...