Jump to content

Din Traktor


Modlendingen

Recommended Posts

Guest Bache_G_1
det er vel noen i nord-trøndelag som skal bruke motor ifra ford 7810 til pulling, om jeg ikke tar helt feil. men powerstar motorn ifra 40/60/ts/tm-serie er nok sterkest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 321
  • Created
  • Last Reply
Guest valtra_1
Nå har jeg testet JD 7530: er jo bra traktor, men er jo ting som burde vært bedre. lasterspak er upresis og feil plasert, vendegir er ikke greit å bruke må flyttes i fri for å gå i fri +rykkete, tls fungerer dårlig med laster må kobles ut men kan jo programeres,Programering av alle ting tar lang tid må jo stoppe opp for å se på skjermen. Valtraen er enklere å bruke og er sprekere
Link to comment
Share on other sites

Guest Vegard_1
Jeg skal ikke \&quot\;ta\&quot\; deg på noen av de momenta du trekker fram som negativt med de nye Deerene jeg \&quot\;valtra\&quot\;, men kan bare konstatere at jeg stort sett likte alt du kritiserer når jeg prøvekjørte en 6830. Lasterspaken har jeg alltid likt (vel og merke når den sitter fremst på CommandArm-armlenet, når den sitter på vanlig armlene syns jeg den er for lang bak), likte nye plasseringa av vendegiret, syntes skjermen var knallgod og oversiktlig, aldri vært plaga av framakselfjæringa, og vendegiret har jeg opplevd som bra mykt - så det er ikke tvil om at vi snakker smak og behag her :)
Link to comment
Share on other sites

Guest valtra_1
Traktoren er jo bra, men de tinga jeg har nevnt er bedre på valtraen. Jd er bedre på sikt. har nok med 750 og 1000 på tappen og trinløs er på vei. Er jo steyr sammen med valtra/sisu som har utviklet trinløse som JD bruker, ZF som eiger den nå. hvorfor ikke valtra har brukt den veit jeg ikke men har hørt det er effektapet
Link to comment
Share on other sites

Guest valtra_1
Du har rett der var steyr som utviklet kassa, men lurer enda hvorfor ikke valtra har brukt den for det var en del av samarbeidet. og jeg syns ikke trinløst er daut!!!
Link to comment
Share on other sites

Guest Vegard_1
Ser dere sneier innom virkningsgrad påp Variokasser, og jeg er enig i at de får litt for mye kjeft angående effekttap. Mente forresten å huske fra en test i Traktor for ei sund sida at Deere-kassa hadde noen prosent høyere virkningsgrad enn Fendt sin Vario...
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
TG: Blir spennande å sjå NH T6500 serien når den kjem til neste år. Blir vel mest sansynleg ZF kasse i den også.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Har forstått det slik at den skal vere trinnlaus ja. Skal vistnok komme i løpet av 2008. Reknar med den er ein T6000 med CVT kasse.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
så i en atl test at jd trinnløs kasse ( i 6820?) fikk vesentlig flere poeng enn TVT sin transmisjon. fikk ikke helt med meg hvorfor. blir spennende å se hva valtra kommer med av egenutviklet trinnløs!
Link to comment
Share on other sites

Guest Vegard_1
Joda fendt, jeg har kjørt Fiat 110-90, og sammenligna med andre traktorer som var fra samme tid (og det er jo de en bør sammenligne med) så er det en helt ok traktor. Har sagt tidligere at jeg betrakter 80-90 og 110-90 som to forskjellige traktorer, den minste liker jeg ikke - mens den største som sagt er bra.
Link to comment
Share on other sites

Guest Jo_1
Er 4hjulstrekk inn/utkoblinga på Fiat 110-90 ein tung spak,der du kan bli nødt til og bevege/rygge traktoren litt for ut/innkobling? Har aldri kjørt 110-90,men såg ein som tok ein slik manøver for nokre dagar siden,med 110-90.
Link to comment
Share on other sites

Guest Honda_1
Det vet jeg ikke, men det jeg husker var kult med fiat var att man kunne peile olja ved og trykke på en knapp på dasjen, da lyste det enten rødt eller grønt
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
110-90 fikk aldri venstrehånds vendegir.Den har femtrinns hovedkasse med revers på denne,og jeg mener at revers og er synkronisert.5gir og revers kan sikkert kjøres som vendegir i gruppe 1 og 2.
Link to comment
Share on other sites

Guest MFgutn_1

meiner det skal være vedegir på 180-90, stemmer dette?

-Markus: eg veit ikkje heilt, men 110-90 var ein slags billigtraktor,,men sikkert fullverdig..

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Jeg tror 110-90 skulle få bli den driftsikkre suksess,som 100-90 var i utgangspunktet.Defor ingen \&quot\;nypatenter\&quot\; underveis i produksjonsperioden.Eneste jeg vet er at den ble drevet om til 40km/h,uten ekstra overdrive, som de mindre i serien fikk.Men den er utvilsomt en suksess.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
TG\; husker ikke begrunnelsen eller noe for poengfordelingen, men i summeringen hadde JD ett eller to \&quot\;punkter\&quot\; mer enn TVT for transmisjon.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
da det gjelder stor fiat og girkasser så er det slik at de som har powershift har også vendegir, mens de som ikke har det har tre grupper og revers på en spak og fire hovedgir på en annen. power shift var ekstra utstyr fra 130 til 180-90. ikke sikker på om en fikk powershift i 115-90.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
nei det er desverre ikke det, powershiften kom ikke før på 90 serien, men den kassa vi har er maken til den manuelle kassa i 90 serien. kunne vært morro med en 180-90! har ikke hatt problemer med bakakselen, hadde aldri hørt om det problemet før jeg leste om det i traktor power.
Link to comment
Share on other sites

Guest MFgutn_1
-mbt: det finst billige 180-90 av veldig bra stand, er ikkje nokon Fiat tillehnger, men dei fiatane over 120hk er RÅe!!!
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Har hatt mange valtra,og har hvert og er fortsatt begeistret for finnen.Men byttet ut en T serie mot en JD 7530 m/autopower og commandoarm.Har hatt traktorn i bruk i 5uker(350timer),og jeg må si at det er et enormt stor forkjell i transmisjon,hydraulikk,ventilasjon,komfort,fjæring osv.Hvar veldig skeptisk til om JD 7530 var dau og lat iforhold til mine valtra(er sisu fan),men 7530 m autopower går vesentlig bedre som ny en mine gammle T180 og T190.(ikke commandrail sisu).

Og sitte og kjøre en dag med autopower iforhold til og sitte en dag i en T serie der man kun har 3 powershift trinn,og sammtidlig må ligge og skifte mellom M og H itilegg til vanlig giring med hovedgirspak,de er umulig og gå tilbake igjen til en T.Dieselforbruket er også behagelig lavt i 7530en,12-13 L itimen i tung kjøring.Ser at noen kritiserer vendegirplasseringen,men kan ikke se noe galt med den.Det er 2 ting jeg er missfornøyd med,og det er alarmen ved bruk av blinklys,og alt for små speil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...