Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

Gjest Lars_A_1

Har ikke vært i traktor nei. Vi vurderer å selge 2640`n, så hvis du er interessert Jarle, er det bare å ta kontakt.

Markus S: Kjekt med mange traktorer, pga slipper å bytte redskap så jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest arton_1

Er en interessert i traktorer så kan man vel aldri få stort nok antall på bruket.

Og det er fint å ha forskjellige traktorer som er tilpasset de forskjellige arbeidsoppgaver.

Eldre enkle modeller krever svært lite av service og reparasjoner. Jeg bruker eldre MF og de rusler og går. Dessuten blir de da ikke så mange timer på hver traktor. Har 3 MF-traktorer og vurderer å skaffe meg et par til, en skal brukest til sprøytetraktor i radkulturer og den andre som ren trekkmaskin i våronna.

For meg er det kun MF som gjelder. Annet kommer ikke i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Tror du kommer billigere ut av det med å kjøpe ei triangelramme og noen redskapsrammer Lars, enn å handle en traktor til neste gang du utvider redskapsparken...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_A_1

Du får sende meg en mail Jarle hvis du er interessert. Vegard: mesteparten av redskapen har triangelkoblinger

TG: Det er ikke nødvendigvis det å skifte redskap som er problemet, men fordelen med at utstyr kan stasjoneres på forskjellige plasser og brukes ved behov. To av traktorene våre går nesten bare i leiekjøring, to er gårdstraktorer, en har ansvar for silolasskjøring, volvoen brukes kun til å hente post eller finkjøring på søndager, fordene har begge påmontert graveaggregat. Dessuten er vi flere sjåfører, så antallet traktorer kommer godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja det forstår jeg Lars,det er helt klart lettest å hoppe fra en traktor til en annen,selv om man har triangel og HMV.Jeg er og enig med \&quot\;mr ferguson\&quot\;,og hvis jeg ble lotto-millioner,så hadde det stått mange ulike merker og modeller hos meg.Jeg er ganske ofte innom på finn.no traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

det er da ikke noe farlig å ha noen gamle traktorer stående. personlig bruker jeg MF 135 til en del ting som vedkløyving/kapping, sprøyting, såing, åkerrulling, flytting av vedpaller, vann-transport til dyr på beite, høytransport, høypressing, kornkjøring(fra tresker til korn-tørke), kantslåing, veistrøing +++. skulle gjærne hatt minst en til. de 15000 som en må ut med for en så driftsikker traktor er vel ikke så gærnt, mot at man brukte en drit-stor traktor der dieselen renner rett igjennom, eller hva dere?

 

PS! en nyere utgave av samme traktor hadde jo også vært greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Ikke selg gamle traktoren som er 20 år+, får jo ikke noe for den og er jo et minne. Hos oss har vi en ny og en gammel traktor, trenger vi fleir er det bare å leige hos naboer, koster mindre en servise og forsikring på en traktor til. Da vi dreiv på det meste hadde vi 3nye og en gammel, men har sluttet med dyr og leigekjøring så vi leiger på høst og vår
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Joda det er fint å la en snerten veteran,gjøre noen småjobber.Min egen IH mccormick 275 fra 1968,klyver ved som bare det,så hvorfor spenne for 80 eller 93 hk da?Den lille dieseltanken fyller jeg nesten aldri,så det er penger å spare.Den var konkurent til ferguson og fordson,i sin tid,men den har firesylindret forkammerdiesel som går veldig fint.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Gamle traktorer er det liten vits i å bytte inn når man kjøper nyere. Nytteverdien er egentlig mye større enn det man får i penger for disse.

Og en gammel traktor som har gått på gården i åresvis blir som en del av familien. Man kvitter seg ikke med slikt.

Jeg har en MF 35 som har gått på gården i nærmere 45 år. Det er ikke mange kronene den traktoren har kosta meg og mine forgjengere. Fortsatt er den fullt brukbar, og blir brukt til masse småoperasjoner på gården. Blir aldri aktuelt å selge den, men jeg vurdere å kjøpe en pent brukt 135 eller 165 til erstatning og ta en skikkelig oppshining av gamlingen for å hedre en god gammel sliter.

Har ellers en MF 390-4 til tyngre arbeid og en MF 355-2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant,så sant mr ferguson! Her på garden er det også 2 traktorer som er som ein del av \&quot\;familien\&quot\;. Ein MF 135 70 mod. m servo og 32 toms bakhjul,kjøpt brukt i 75. Gått ca 8500 timer. Også \&quot\;klenodiet\&quot\; da,MF 575-2,82 mod med støypte bakhjul,kjøpt ny. Er liksom ein del av barndomen/ungdomen min den. Ein trofast arbeidskamerat gjennom 25 år,gått litt over 7000 timer. Totalt strøken,står inne,vasket utv/innv ofte,+ blir polert ein gang i året. Bytta i 2005 inn ein totalt strøken 85 mod MF 675 turbo 4wd m Bergsjø 1320,den såg ut som ny,gått 5500 timer,bytta i ny MF 6455 med skjikkeleg panser (ikkje frisikt) og Trima 3,40 laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Lurde på om det var nokon her som har prøvd og har erfaringar med Deutz 8006 - 13006, DX 6.30 eller AgroStar 6.38?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym

Ja, no har det gått 3 dagar her på garden utan at vår valmet 900 har gjort den drit. Deutzen vår ifra 74 har måtte gjort mykje dei siste dagane. valmeten har stått stille for den har ikkje fått diesel. Første dagen dreiv me på sjølve og bytte alt av filter og bytte diesel og. Men nei, den gjekk i 5 minutt og so var det stopp. Andre dagen dreiv me, naboen og ein servicemann på. Ein heil dag med skruing og me trudde den var i orden. Men neida, 10 minutt køyring så stoppa den. Idag har me vore like mange folk, altså 4 mann og dreve på i heile dag. Og når me trudde alt skulle vere i orden så var det ikkje det, tenk. Da fant me problemet. Ein tilbakeslagsventil på dieselslangen som gjekk opp til det første filteret. Den var full av drit og ventilen var ikkje heilt god. Men me bles den rein og så funka den. Monterte alt isammen igjen og starta opp. Den både starta og gjekk. Så hadde servicemannen ein liten prøvetur og den gjekk utan å fuske. Så skal det forhåpentleg vere i orden igjen. Etter 3 dagar med skruing.

 

Nei, det skulle vore sånn som det var før. At dieseltanken var litt over motoren. Da fekk du trykk i systemet da, ikkje slek som no, vakum. Takke meg til gode gamle dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Vurderer og innvestere i en ny MF 7480 / 6480 men kjenner lite til mf generelt.

Syntes at det kan være en bra traktor til brøyting og transport med dumperhenger på ca.14 tonn.Det jeg er mest skeptisk til er at det bare finnes varmeapperat oppe i taket???Duger dette i snøføyka?? Er det noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Noen som eier eller har kjørt de lette seriene av MF. Tenker på 4400-serien, spesielt interessert i 4455 og den nye 3600-serien. Hvem er best med laster av disse.

Skal kjøpe en rimelig traktor til maks 350000kr, helst en med lav vekt og motorstyrke 85-100 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg kjøpte ein MF6480 i februar i år, og har no gått over 700 timer. Den blir brukt en del til snørydding og litt til anleggsarbeid men mest i jordbruk.Eg er veldig godt fornøgd med traktoren den er drar godt og har eit veldig godt føremiljø, stor forbedring i forhold til min andre traktor som er en MF 6255 2001 mod. I snøbrøytinga går den med lettkjetting, Dalen 2010 snøfres og Quicke 55 frontlaster med snøskuff. Varmeapparatet er bra men det kunne vore litt meir varmluft styrt ned til golvet. Eg kan anbefale traktoren. Har ein bror som køyrer MF 7480 2006 mod. som har gått ca 1000 timer det er også ein kjempe god traktor, men det er ein mykje tyngre traktor og kanskje litt latere. Eg har hatt 6 MF sidan 1987 så eg har prøvd litt forskjellige modeller, 3050, 3060, 3075, 6255, 6265 og 6480.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Ingen tvil om at du har skaffa deg en suveren traktor Per Magne - MF er noe av det ypperste man får tak i nå. Men SÅ stor vektforskjell på 6480 og 7480 er det ikke da - er vel snakk om 700 kilo, i følge produktkatalogen til Eik. Og signaturen TG har nevnt det tidligere, en trinnløs traktor vil føles latere, fordi man ikke merker noen girskift eller særlige variasjoner i turtall under akselerasjon. Og selv om Dyna 6-girkassa i 6480 skifter veldig kjapt og fint får man et \&quot\;avbrudd\&quot\; når den skal skifte hovedgir. Derfor tror jeg at med likt lass opp en bakke ville 7480\'n kjørt litt kjappere - men det er helt sikkert ikke snakk om noen utklassingsseier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
karl.o : MF 4400 serie er Valtra A-serie med noen justeringer eksteriørt. med andre ors noe gammeldags i 2007, men folk kjøper jo Valtra som bare det i norden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nye mf3600 serien er jo en 300 serie som er modernisert utvendig. men den virker mer gammeldags å bruke da betjeningene ikke er på høyde med det som var i 300 serien, men det er vel sikkert en bra traktor for dem som liker mf!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3600 er såvidt jeg forstår ikke basert på 300 serien i det hele tatt, er vel først og fremst en antonio carraro konstruksjon, iallfall er transmisjonen derfra, så den skulle ha mye til felles med JD 5015 serien. men fin og kompakt med god motor ser den ut til å være. tror det er samme hytte som 54-serien?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skulle tro nittihesteren var ganske hissig ja. artig liten traktor, kunne godt tnekt meg en, men de er litt syre sammenligna med 54serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Anonym

jeg har en case 1394.1986mod med 4*4 og hydrashift.

det er en go traktor som drar godt og er god og kjøre. kunne gått litt fortere etter veg.

den vurderes også solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...