Gå til innhold

Din Traktor


Modlendingen

Anbefalte innlegg

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar
Vi har en ford7610 turbo med godtdrag og smalehjul til sprøyting. har nå kjøpt eitrailersprøyte fra RAU på 2800 liter og 24meter bom,blir spennende å se hvordan det blir. Har også en deutz fahr agrotron 135 mk3 tt med ca 150hk. går i brøyting med westbjørn s-2450 om vinteren og jordarbeiding på våren. ellers går den i mye transport med 9,3 meters KLS henger med kasser fra 100mål gulrot, 40 mål løk og 50 mål potet. ingen feil etter fire år og 5000 timer! blir nok samme merke neste gang også
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ford county 1164 73.mod med igland 8000 spesial og eidsfoss dozer\\skogssjær på,er eit råskinn til og trekke med den store 6.syl ford industrimotorn i den(120 hk),vil og hevde at dette er den beste traktoren for terrengkjøyring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1984 mf 675, kosmetisk sliten men går godt, passe sterk, god styring og veldig hendig i størrelse og smidighet i bratte og trange jorder og gårdsplasser. har og en 2004 mf5455 m, laster, litt veik i transport som det sies her, men sterk på jordet og en ekstremt god lastetraktor i mine øyne. brukes kun til ballestabling, møkkakjøring, pløying og harving, alt annet gjør gammeltraktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i høst kjøpt en brukt JD 6420S Premium Plus 2003 modell. Valget sto mellom en 6920 og ovennevnte. 6920`n ble litt for klumpete og lang (6 syl) og ikke like \&quot\;snerten\&quot\; som 6420`n. Var ny laster på den Q55 D og syns den er absolutt topp på alle måter, kanskje med unntak av sikt ved bruk av pallegaffel, men det gjelder vel sikkert de fleste. Flott utstyr og 50km/t+ (53,5 :-)) Traktoren kom fra England så det var \&quot\;mett av\&quot\; uttak til både luft og hydr.-slanger. Er 125hk på denne men det skal vist være lett å programmere opptil 160hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har \&quot\;store traktorer her. Dette blir pizzafyll i forhold til det jeg har, og har bestilt. Nå har jeg en 6920, 7820,8420, og en fendt 930. i aril kommer storbeistet,\&quot\;årets traktor, og da skjønner vel dere hva som kommer, nemmelig en 8530,med 360hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du valgt noe annet enn john deere kanskje du hadde sluppet å ha så fordømt mange. nothing kills a deere like a magnum veit du
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
John deere ja, forbanna søppel-traktor! På de første 6000 serien gikk veivakslen av etter 800 tmer på ALLE fire syl, og som ikke det er nok har jd problemer med kondens i girkasene. men clutch-lammelene deres tåler ikke vann, så girkasse-overhaling er jo nesten like vanlig som service på disse. Er nok bedre med en fiat 80-90 da, går jo ikke an å få motorhavari selv uten olje på motorn!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at john deere har kjørt på de samme gearboksene siden 1992, og fremdeles bruker de i 6030 serien hvis du mener de ikke holder?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp New Holland, det er det einaste som duger. Har selv to stykker: Ein New Holland 110-90 MED turbo, og en New Holland TL100A. Har ikkje hatt noen problemer med dei til nå, enda dei går kver dag!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt jcb 2140 med 4 hjuls styring sida august.FUNGERAR UTRULEG bra til transport, brøyting og gards arbeid.Litt dau original men det ordnar seg,smidig og god traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det diskuters om hvilken traktor som er best her. Jeg har kjørt mye og vil gjerne si at det meste som selges seriøst av traktor i Norge idag er kjørbart. Mange av de forskjellige modellene er produsert på samme samlebånd, eller sammensatt av de samme komponentene. Det som avgjør et traktorvalg er som regel intresse, eller et godt kundeforhold til forhandleren. Det handler om følelser når man velger traktor! Selv er jeg veldig godt fornøyd med Massey Ferguson sin 6200- og 6400 serie.. Gode og påliterlige traktorer som er gode å jobbe lange dager i! Men det er intresant å se hva andre mener om sine egne traktorer...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her på berget kjører vi gammelt. en mb trac 1000, fiat 1580, fiat 50-66 og en lamborghini 950 er de vi bruker mest. er veldig fornøyd med alle sammen egentlig. Men det blir jo litt skruing med gammelt. skulle jeg ha kjøpt nytt akkurat nå så hadde det nok blitt en mf 6400 eller en case mxu. Har kjørt begge litt og det virker til å være gode maskiner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg som har alle disse store trktorene. (fendt 930, john deere 8430 osv..) hva bruker du diise til i norsk skala? skal ha passe stor gård da ja...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme kjører vi valtra a95 første utgave med ålø laster. Den har knappkløtsj og er en helt grei allroundtraktor som brukes til alt fra skogskjøring til forhøsting. skulle gjerne hatt elhydr betjent 4wd og sperre men med litt planlegging er det ikke et must. Går og leke med tanken på en brukt 6400 også til mer skogsarbeid, der er valmet uten konkurranse fra andre merker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forretningsmessig sett er det vel gutta med county her som gjør det best, driftsresultatet ser gjerne litt bedre ut når du ikke har en leasing/avskrivningskostnad på 60 000,- på maskinsiden...

 

du med de digre fendtene og jdene, du skulle ikke tilfeldigvis være entreprenør Brenden fra Dovre, isåfall har jeg en jobb til deg neste høst...

 

realisten, er det så å forstå at det ikke er clutchfri innkobling av kraftuttak på valtraene? må være grenseløst irriterende til tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Her var det veldig mye pubertal brauting om \&quot\;størst og tøffest\&quot\;, og lite saklige argumenter.

 

Som avløser har jeg kjørt veldig mange forskjellige merker, og må si det er Jonn Deere, Deutz og Massey Ferguson (og delvis Valta) som havner på topp på lista mi.

John Deere får pluss for brukervennlighet og førermiljø - Massey for et kanskje enda bedre førermiljø, og en utrolig ergonomi i hytta (sammenlign med alt fra samme tidsepoke fra og med 6100-serien). Dessverre har MF slitt med frynsete byggekvalitet for noen år siden, men det ser ut til å være på rett vei.

Deutz slår de fleste på komfort og ikke minst sikt. Agrotron MK3-serie er virkelig en flott traktor. Dessuten er det et stort pluss at de har senket panser også på \&quot\;sekserene\&quot\;, av og til det er greit å ha laster på en litt større traktor og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Må bare svare til \&quot\;6310\&quot\;. Under agroteknikk-messa i fjor høst skal selgerne fra felleskjøpet angivelig ha vært oppgitt over at nye 6030-serien egentlig ikke hadde noe nytt å by på, bare litt anna gitter på panseret å no små-dritt. og i tillegg mister de jo 50km traktorer, da man må typegodkjenne disse nye jd´ene.det kan virke som om lojalitet til fk teller mye når norske bønder kjøper traktor.

ellers vil jeg fraråde \&quot\;realisten\&quot\; å kjøpe valmet 6400. å bruke hurtigira på den er jo verre enn å sitte på guantanamo-basen, det rykker no helt forferdelig. i tillegg har vi jo turbinkløtsjen som har en tendens til å havarere, den koster jo ikke mindre eenn 35000 nok, pluss arbeid, så tenk deg litt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Joda \&quot\;konrad\&quot\;, det er slett ikke en ny traktor John Deere har kommet med, heller ei videreutvikling. Enig i at man nok kan savne ei ny girkasse. Men jeg ser på det som litt positivt og da, at endringene \&quot\;under skallet\&quot\; blir klassifisert som såpass omfattende at de kaller det en ny serie. Et argument for at en ny girkasse ikke har kommet er kanskje det at nå kan du få elektriske spoleventiler uten å bestille CommandArm, og da er kanskje skrittet over på trinnløs (eller Auto Powr for å være helt korrekt) ikke fullt så stort lengre.

 

De aller fleste merka mister jo 50-kassa si nå, ettersom de aller fleste fornyer modellprogramma sine for tida. Men at folk velger traktor like mye etter forhandler som etter farge på traktoren er nok gammelt nytt, og FK er jo tross alt Norges største og mest vidtrekkende organisasjon når det gjelder landbruksutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar_1

Hentet i går min nye traktor NH TD90.Hvorfor det ble denne traktoren? Besøkte Agroteknikk messa i

høst, i ens ærend for å se på traktor.KUN en for-

handler var innteressert i å selge. På stand til

AK maskin kom en selger for å spørre om han kunne

hjelpe.På de andre (FK-eikmaskin-lena maskin eller

LMB brukte selgerne heller tiden til å snakke seg

imellom enn å ta seg av kundene.Resultatet ble at

jeg dro fra messa 330 000,oo kroner (eks mva)fattigere men en ny traktor rikere. Om traktoren

er bedre enn noe annet er ikke godt å si etter

kun 2,5 timers kjøring, men jeg fikk ihvertfall

god hjelp og råd fra firmaet. I dagens situasjon

er servicen alfa og omega i ett hvert firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...