Guest Honda_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 var det sle man burde styre litt unna?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Nei det er SL man må ikke finne på å kjøpe. SLE er den det minst trøbbel med. SL har slitti litt med girkassene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 SLE er å foretrekke. den er mye mykere i giringa og på clutchen enn SL. Men sats heller på 7840 enn 7740, seksern er SEIG, 7740 blir slapp i forhold. vet forresten om en som har 110-90 med turbo som er oppjustert til 170hk på pto. den drar SYKT. når det gjelder hva clutchen tåler av belastning, har det jo en sammenheng med arealet på clutch-lammellen. med en sinter-bellegg vil man nok kunne overføre mer, men noe annet vil vel ryke etter hvert da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Hva er egentlig forskjellen på SLE og SL når det gjelder Ford 40-serie? Sikkert et greit valg med 7840, men jeg vil tro at den er noe tam i opptrekket, er vel en sekser uten turbo? Men at den er seig tviler jeg ikke et sekund på, er vel ei 7,5 liters børse som sitter i den? Hvor mye kan en 7840 tåle av fornuftig tuning ved ettermontering av en trubo da? Er det samme bakstuss i den som 7740? 110-90 med 170 gamp hørtes litt i drøyeste laget ut egentlig... Men kjører man med hodet kan man sikkert berge ei stund? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 har henta JD 7530 nå, må bare lære å bruke den nå, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 sama her! 6230 e komen t gards. ha fått veldig bra inntrykk av den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 7840 har 6-liter, tror jeg. sekseren har bedre bunndrag, er jo ikke avhengig av fart på snella som på 7740. tror SL har noe mindre hydr-kapasitet. TS-A (6000 nå)har dessuten semi powershift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 alt utstyr ja, men mye å sette seg inn i med dataen, får få tak i sekretær... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 jeg har hatt ford 7840 sle 94 mod fra dk det var 30 kmt.men kunne skifte et tanjul i girkassen så gikk den 50 kmt. den hadde turbo hk cirka 125 var veldig sprek.kunne fint fått 150 hk på den men da må en være snill med girkassen.motoren er på 6.6 liter.finn girkasse med 4 hurtigir og mykt vendegir.sl liker jeg ikke dual comand brå klutsj og girbetjening er ikke bra på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Det var et vanskelig spørsmål, får en grei pris på den men er mye data i den og det er ikke bare meg som skal kjøre den. T serien er så enkel å bruke at det kan forklares over tlf. om noen ikke får det heilt til, JD-en går ikke det med. Må vel få pris på en trinnløs valtra, den blir sikkert enklere å bruke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Skal man ha en 40 serie må man ha 8340 SLE. Den er det 7.5L motor i. Men den må kjøpes etter 1994 da er det Orginal turbo i den og Clutch frittvendegir. Det er det ikke på de første Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 du jarle, noen, med stor henger og 12-tonns beltemaskin oppå, klarer ikke la dieselpumpa være i fred... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 180-90 hadde vell gjort seg bedre til det slepet,og med tanke på egenvekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Markus har et godt poeng ja. Sikkert morro å se utskrifta fra dynameteret etter å ha skremt opp 110-90\'n så fælt, men jeg ville ikke hatt ansvaret ved å være sjåfør eller værre, eier, av den. Jeg nekter å tro at det vil holde. Har vært borti eksempler av MF 399 som har vært prøvd på omtrent 140 gamp, og det gikk skeis ganske fort. Og etter min mening er 399 og 110-90 relativt sammenlignbare traktorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Det er gamle traktorer dere snakker om! 110-90 tåler litt effekt, blei kjørt på jæren med ca 200 hk men det var når de var nye. har dere behov for så sprek traktor har dere råd til å kjøpe en ny!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Honda_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Ening med vegard, de er sammelign bare. mf 399 var en ålreit beist det. gikk no j.... etter vegen god transport traktor stødig og fin etter vegen bråka en del i hytta. elendig trepunkt livs farlig og bruke spaken for og løfte og senke redskapen utvendig var hakkete på hydralikken og seig ned etter hvert. Fin laster traktor også kunne man dra i en spak så det ble ekstra fres i laster og i tipputak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Tror ikke MF 399 hadde driverk som tålte mye effekt. Ny traktor på 100-120 hk er ikke sprek om du sammeligner med gammel oppskrudd, og 6syl er noe helt annet en 4syl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 MF 399 hadde ikke driverk til mer effekt men 110-90 har sterkt driverk, trur ikke du kan ta livet av det driverket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Samme hvor sterkt drivverket på en 110-90 sies å være, en traktor som er dimensjonert til å gå med en effekt rundt 110 hester tåler ikke å gå med 170 eller 200 som og er nevnt her, over tid. Det er en grunn til at fabrikken har gitt den aktuelle traktoren akkurat den effekta. Skrur du opp litt tærer du bare på sikkerhetsmarginen - skrur du opp over 30% vil jeg tro du har passert tålegrensa for langvarig bruk med den \"\;nye\"\; effekten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 De som lager traktorer tar i ganske bra, det er en stor margin på hva girkasse7bakaksel skal tåle, og hva motorn yter orginalt. det virker vel ikke så unaturlig det, tatt i betraktning at poerstar-motor ifra new holland(6cyl 7,5l) brukes ifra 100 til 240 gamp orginalt, og i tillegg blir tukla med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Nokon som har erfaringar med å montere effektbox(kcr) på john deere 6320 -05. Evt. ytelse etter montering? +/- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 ved trimming av motor er det jo blokka og toppen som er mest avgjørende, hvis man ser mot andre miljø, f.eks. gatebil-miljøet. men bakenden holdt på den TM\'en da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 godt poeng der tg. 7.5 literen har blandt annet grøvre kjøle-kanaler på g210-240 enn på de mindre. har en kompis som har en oppjustert 8770a og han har sliti med for høy temp på eksos og ladeluft nå i onna. jeg er ingen mekaniker men det vil vel med andre ord si at toppen lever hardt?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Ser ikke det store problemet med å trimme 20-30 hk, men å trimme en gammel traktor 50-70 og bruke den i full produksjon blir fort dyrt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 vil en tsa 110 holde med kcr box en får jo 173 hk på den når en kjører på kraftutakket.og vridmoment øker fra 557 til 660. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.