Gå til innhold

Sprek eller dau?


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Nei det er SL man må ikke finne på å kjøpe. SLE er den det minst trøbbel med. SL har slitti litt med girkassene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

SLE er å foretrekke. den er mye mykere i giringa og på clutchen enn SL. Men sats heller på 7840 enn 7740, seksern er SEIG, 7740 blir slapp i forhold.

 

vet forresten om en som har 110-90 med turbo som er oppjustert til 170hk på pto. den drar SYKT. når det gjelder hva clutchen tåler av belastning, har det jo en sammenheng med arealet på clutch-lammellen. med en sinter-bellegg vil man nok kunne overføre mer, men noe annet vil vel ryke etter hvert da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Hva er egentlig forskjellen på SLE og SL når det gjelder Ford 40-serie?

 

Sikkert et greit valg med 7840, men jeg vil tro at den er noe tam i opptrekket, er vel en sekser uten turbo? Men at den er seig tviler jeg ikke et sekund på, er vel ei 7,5 liters børse som sitter i den?

 

Hvor mye kan en 7840 tåle av fornuftig tuning ved ettermontering av en trubo da? Er det samme bakstuss i den som 7740?

 

110-90 med 170 gamp hørtes litt i drøyeste laget ut egentlig... Men kjører man med hodet kan man sikkert berge ei stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

7840 har 6-liter, tror jeg. sekseren har bedre bunndrag, er jo ikke avhengig av fart på snella som på 7740. tror SL har noe mindre hydr-kapasitet.

 

TS-A (6000 nå)har dessuten semi powershift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg har hatt ford 7840 sle 94 mod fra dk det var 30 kmt.men kunne skifte et tanjul i girkassen så gikk den 50 kmt. den hadde turbo hk cirka 125 var veldig sprek.kunne fint fått 150 hk på den men da må en være snill med girkassen.motoren er på 6.6 liter.finn girkasse med 4 hurtigir og mykt vendegir.sl liker jeg ikke dual comand brå klutsj og girbetjening er ikke bra på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Det var et vanskelig spørsmål, får en grei pris på den men er mye data i den og det er ikke bare meg som skal kjøre den. T serien er så enkel å bruke at det kan forklares over tlf. om noen ikke får det heilt til, JD-en går ikke det med. Må vel få pris på en trinnløs valtra, den blir sikkert enklere å bruke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skal man ha en 40 serie må man ha 8340 SLE. Den er det 7.5L motor i. Men den må kjøpes etter 1994 da er det Orginal turbo i den og Clutch frittvendegir. Det er det ikke på de første
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
du jarle, noen, med stor henger og 12-tonns beltemaskin oppå, klarer ikke la dieselpumpa være i fred...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Markus har et godt poeng ja. Sikkert morro å se utskrifta fra dynameteret etter å ha skremt opp 110-90\'n så fælt, men jeg ville ikke hatt ansvaret ved å være sjåfør eller værre, eier, av den. Jeg nekter å tro at det vil holde. Har vært borti eksempler av MF 399 som har vært prøvd på omtrent 140 gamp, og det gikk skeis ganske fort. Og etter min mening er 399 og 110-90 relativt sammenlignbare traktorer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Det er gamle traktorer dere snakker om! 110-90 tåler litt effekt, blei kjørt på jæren med ca 200 hk men det var når de var nye. har dere behov for så sprek traktor har dere råd til å kjøpe en ny!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Ening med vegard, de er sammelign bare. mf 399 var en ålreit beist det.

gikk no j.... etter vegen god transport traktor stødig og fin etter vegen bråka en del i hytta. elendig trepunkt livs farlig og bruke spaken for og løfte og senke redskapen utvendig var hakkete på hydralikken og seig ned etter hvert.

Fin laster traktor også kunne man dra i en spak så det ble ekstra fres i laster og i tipputak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Tror ikke MF 399 hadde driverk som tålte mye effekt. Ny traktor på 100-120 hk er ikke sprek om du sammeligner med gammel oppskrudd, og 6syl er noe helt annet en 4syl.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
MF 399 hadde ikke driverk til mer effekt men 110-90 har sterkt driverk, trur ikke du kan ta livet av det driverket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Samme hvor sterkt drivverket på en 110-90 sies å være, en traktor som er dimensjonert til å gå med en effekt rundt 110 hester tåler ikke å gå med 170 eller 200 som og er nevnt her, over tid. Det er en grunn til at fabrikken har gitt den aktuelle traktoren akkurat den effekta. Skrur du opp litt tærer du bare på sikkerhetsmarginen - skrur du opp over 30% vil jeg tro du har passert tålegrensa for langvarig bruk med den \&quot\;nye\&quot\; effekten...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
De som lager traktorer tar i ganske bra, det er en stor margin på hva girkasse7bakaksel skal tåle, og hva motorn yter orginalt. det virker vel ikke så unaturlig det, tatt i betraktning at poerstar-motor ifra new holland(6cyl 7,5l) brukes ifra 100 til 240 gamp orginalt, og i tillegg blir tukla med
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nokon som har erfaringar med å montere effektbox(kcr) på john deere 6320 -05. Evt. ytelse etter montering? +/-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
ved trimming av motor er det jo blokka og toppen som er mest avgjørende, hvis man ser mot andre miljø, f.eks. gatebil-miljøet. men bakenden holdt på den TM\'en da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
godt poeng der tg. 7.5 literen har blandt annet grøvre kjøle-kanaler på g210-240 enn på de mindre. har en kompis som har en oppjustert 8770a og han har sliti med for høy temp på eksos og ladeluft nå i onna. jeg er ingen mekaniker men det vil vel med andre ord si at toppen lever hardt?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Ser ikke det store problemet med å trimme 20-30 hk, men å trimme en gammel traktor 50-70 og bruke den i full produksjon blir fort dyrt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
vil en tsa 110 holde med kcr box en får jo 173 hk på den når en kjører på kraftutakket.og vridmoment øker fra 557 til 660.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...