Gå til innhold

Sprek eller dau?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Nå snakket jeg ikke om case \&quot\;jd\&quot\;,for de eneste case med perkins er 2 lette traktorer produsert av steyr.Da er det enten cummins,eller sisu motorer du klager på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Det var dine erfaringar med MF. Clutchfritt vendegiret til MF har no ikkje vore optimalt...menmen...alle ha no litt smårusk...MEN ein ting som få tenkjer over er at skal landbruket ha ein sterk partnar i ryggen, må ein tenkja fellesskap. Handlar ein med FK får ein overskotet i bedrifta tilbakebetalt. Istaden for private som du ikkje ser nokre kroner frå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
eg klagar ikkje, berre meddeler caseeigarar sine synspunkt. Er vel ein lettvektar eg snakka om,,cx utagava kanskje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja kanskje det,bare husk at cx betegnelsen finnes både på case og mccormick,men de har ulik motor produsent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Nye Tier III motorer som sitter i feks JD 6030 og nye MF 6400-7400 bruker ikke mindre diesel enn sine forgjengere. de ligger omtrent likt der, men de har et bedre effektregister og mindre støy.

 

De nye motorene har et annet innsprøytningssystem pga utslippskravene og de stjeler litt effekt sammenlignet med Steg II motorer. De fleste Tier III motorene har også økt volum sammenlignet med sine forgjengere og det er åsså pga at det er vanskligere og ta ut samme effekt som tidligere.

 

Vi har en MF 6265 hjemme og vi er ikke fornøyd med den.

Den drar litt dårlig, litt simpel byggekvalitet osv, men de nye MFane er virkelig blitt gode, både når det gjelder byggekvalitet, komfort og krefter.

 

Jeg var å prøvesatte en JD 6430 og den har en mye harere gange enn MFn.

Den nye MF 6480 er like lungn som en personbil inni hytta.

Meget Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Svak setning der JO. JD 6220 gjekk i vertfall veldig stilt. Den var behagleg. MF 4300-serien er ok, men bråkar meir. Kan ikkje skjøna at 6030-seien bråkar, i vertfall 6230 bråkar ikkje,,den går fint. 5820 bråkar ein del.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
noen sa at 5455 var dau i oppoverbakke generelt, det er ikke mitt inntrykk, for meg blir den kun slapp på høygir i transporthastigheter over 25-30kmt, altså når turtallet er så høyt at du er over \&quot\;sweetspot\&quot\; for dreiemoment.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Akkurat,det er jo ikke digitalmåler i den,så da må den beregnes på annet vis.Jeg har jo bare kjørt 4trinns kassa i ulike fiat/nh serier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det står jo km i femte gir på 110-90 da 40 er standar men de fleste har større hjul, de med fire trinn går vel 36km på viseren el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja jeg mener jeg fikk 36km. På en blå NH fiat 5635 med digitalmåler og 34 tommers hjul.Derfor lurte jeg litt på 5trinnskassa i praksis.MF 675 er en 30km,men går i nermere 40km med standardhjul.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vil kommentere \&quot\;JD\&quot\; litt. du nevner fk og medlemskap der, men har fk så inni granskauen mye overskudd? generelt sett er jo overprising av brukttraktorer vanlig hos alle forhandlere for å få solgt nye, og fk selger jo mest nye traktorer, så har vel størst tap på brukttraktorer og.

 

og mf 4300 og jd 5820 er vel sammenlignbare modeller, så da kan det vel ikke være verre med høyt støynivå i mf enn jd?

 

må nok engang si at jeg ikke kan forstå at \&quot\;JD\&quot\; skriver at nh ikke kan sammenlignes med jd? fortell akkurat hva som er problemet! eller er det nivået som er høyere på nh, er det det du mener?

 

nh 110-90 går i 45 med passe godt turtall. 5-trinns kassa er ikke ei påbygd 4-trinns-kassse såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nei den 5-trinnskassa var der,når 100-90 fiat var ny i 84.Etter at 40km kom så ble alle 15 gir satt opp i utveksling.I motsetning til de med 4-trinnskasse,som fikk overdrive med egen spak til venstre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk Konrad, det sparte meg for litt problem med å finne ut kor fort 110-90 går. Men forresten, var og såg på ein Ford 8000 idag. Rå traktor rett og slett. Men er det gløding på desse modellene? Er den den einaste i Norge?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er nok ganske så sikkert at det er gløding på den. Anten om det er eigen knapp eller motsatt veg med nøkkelen eller ein annan patent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
på t.d. tl 100, der er det berre ein splitt,,,er nok derfor d e kampanje på den serien no,,kjem sikkert noko nhytt frå NH på denne serien..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
FK har hatt god eår sist åra, etterbetaling til kundane er jo betre enn at selskapet tek potten sjølv (private)! 2,5% etterbetaling kan bety 10-15000 kr ekstra viss ein handlar me FK.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner JD at traktorkjøparane skal kjøpe ein traktor som ein veit på forhånd at ein ikkje likar,berre fordet at det er felleskjøpet som sel dei?

Er du smittet av FK-viruset,JD????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hehe...e vel kanskje smitta ja...men eg er ikkje bonde og vert nok ikkje det heller. men 6230 er ikkje så stor, tykkte faktisk den såg liten ut då eg var å såg han hjå FK...Det er stor forskjell på 5820 og 6230, utn tvil...5820 likt eg ikkje nei, det stememr..Eg likar jo MF og, men som sagt mange gonger før, så tykkjer eg at den dreg for dårleg. Det er mine meiningar. Kva som skjer på privat basis med gardovertaking har ikkje noko her i spalta å gjera.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

er forresten enig med \&quot\;JD\&quot\; i at kun 2 trinns hurtiggir er for dårlig på tla 100, sammenlignet med mf, jd, slh o.s.v. syns forøvrig at det må være mer enn 4 trinn på traktorene over 110hk, eller eventuelt semi-powershift slik som mf og nh har. men var det ikke et grønt merke ifra tyskland som ikke har mer enn 4? hmm, husker ikke helt, det er visst amerikansk-eid, hmm, gule felger... næi, samma det.

 

når det gjelder dette \&quot\;FK-viruset\&quot\; så lever det nok i mange bønder. uansett hva FK selger, så kjøper bøndene det. hadde FK solgt zetor, hadde vel den vært markedsleder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du JD,var innom FK og såg an ein john deere 6230. Det er den traktorstørrelsen som passer mitt bruk. Det var ein del ting eg ikkje likter på den,det har stort sett med innvendi i førerhuset og gjøre. Men for og bynde utvendi,så har john deere ikkje av-vatring/høgdejustering på begge trekkstenger,men kun på høgre side. Det var kun 2 stigtrinn,så det vart for høyt opp på første trinnet,småe,trange dører,og trangt førerhus. Passasjersætet var det samme simple som før,ei hard plastplate. Vendegirspaken var tung og betjene. Hovedgirspaken gjekk like tungt som i 20serien. Det justerbare rattet/dashbordet gjekk lett oppåver for og lette ut/innstiging,men ein kraftig gass-sylinder gjorde at det ikkje gjekk lett ner du skulle ha det i kjøreposisjon at! Og den inventarfarga da,samme som var brukt i noen japsebiler på 70 talet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Nå gjelder i utgangspunktet denne tråden \&quot\;Sprek eller dau\&quot\;, og jeg kom til å tenke på en ting - etter som konrad terger John Deere for å ha færre hurtiggir enn MF 6400-serie. Er det noen som har testresultat på virkningsgrad, om det er noen forskjell på PowerQuad / AutoQuad-kassa til JD, og Dyna6\'en til Ferguson? Og jeg gidder ikke å høre på sandkasseargument, og det gjelder begge \&quot\;leire\&quot\;, om det er \&quot\;JD\&quot\; sin usaklige Deere-fanatisme, \&quot\;Jo\&quot\; sin sykelige MF-favorisering, eller \&quot\;Jarle\&quot\; som sitter fast langt bak på 80-tallet, og mener 110-90 overgår det råeste Fendt noen gang har sydd sammen... Link til aktuelle resultat mottas med takk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...