Gå til innhold

Sprek eller dau?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
399 ser bra likt ut,lamborghini formula 115 er i nerheten.JD 2650 passerer 110-90 sin vekt,og det med samme motorstørrelse som 80-90,he he.Deutz-fahr Dx6.07 med luftkjølt sekser er lik 110-90.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Nå skal jeg ikke overdrive dette med john dere vekta,for 2650 er vell max 4000kg.Uansett så blir en 3350 med 104hk for tung for å holde samme vektklasse som 110-90.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
nå er det ikke bare positivt med lav vekt hele tida heller da... med stor redksap på vil jo en traktor som ikke er tung nok i forhold til effekten bare bli stående og hoppe og spinne... hvertfall i jordarbeiding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Helt sant,kjører man med frontlaster så ønsker man gjerne å ha noe som holder igjen på løft,og som skyver etter i store snømengder.Kjører selv for lett traktor,så det blir på vegen man føler draget i motoren.Er også ubehagelig å kjøre fort etter vegen med tunge redskaper,hvis traktoren er for lett,og kanskje ikke har demping på hydraulikken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym

Massey Ferguson har ein veldig dårleg motor no for tiden, perkins har veldig dårleg dreiemoment. Går særs dårleg på høggir. Dette tapar MF på....

Sjølv på enkle traktorar dreg motoren dårleg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Perkins er kansje ikkje verdens sprekaste motorar,

men det er ikkje den viktigaste grunnen til at MF

4200 og 5400 serien kan virka noko dau på full fres : Då bør ein sjå litt kva hydr.pumpe som står i dei,- slike som pumpar heile tida tek effekt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
sjølv dei enklaste MFar, dei siste åra dreg veldig dårleg,,då kan ein ikkje skulda på hyd.pumpa. motoren er dårleg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 7245_1
ha kjørt sin fiat 80-90 æ me turbo å heile pakka,men på den så mesta æ venster framdekk når æ va ut å kjørt mæ en tur. men det løfta 3 tonn på laster den da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hva mener dere er problemene med nåværende perkinsmotorer, de har jo greie tall med relativt høyt moment? er det dreiemomentkurva kan jeg til en viss grad forstå det, på 5455 topper den vel på 1400 (415 nm)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jb_1
en fiat 80-90 med en laster som løfter 3t ja da er det ikke rart du mistet hjulet. har du tenk på hvor mye framakkselen er gokjent får og hvor mye du fåe i reel vekt der om du løfter 3t?.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 7245_1
bli tung ja men det e no ikke min da ein nabo sin, løfte 3 tonn på lastar . 120hk motor å går i 40 km/t start alti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er jo nettop dei enkle MF som har denne hydr.pumpa På 6200/6400 kan en få den pumpa ein ynskjer- 3 alternativ- bl.a. lukket senter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo_1
Perkins`n kvækna te skjikkeleg ner `n fæ på seg 1000 timer. Har MF 6455 05 mod med ccls hydr.pumpe,og den drar skjikkeleg godt nå. Har ein meget bratt gardsveig som eg kjøyrer oppåver med møkktank,og nå går den opp på to hurtig-gir (nesten 3) høgare enn da den var ny.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo_1

JD skriv lenger oppe her at MF har så dårlege motorar at MF taper på det. Taper kva da???? Markedsandel?????

Må vel opplyse om at det er John Deere som har tapt mest markedsandel da,så da er det vel enda meir som er dårleg på dem da!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
JD har gått litt tilbake i april, men med så mykje salg er det ikkje så mykje likevel. Dessutan er nok registreringane av den nye 6030-serien ikkje starta for fullt. MF har gått mest tilbake, tippar dårleg drag er noko av skulda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

sjekk fakta JD! perkins-motorer har sjenerelt lang slaglengde, 127mm, noe som gjør dem seige på lavt turtalt, men slappe over 1800 omdreininger, men du har vel ikke prøvd mf, så du vet vel ikke bedre

 

ccls-pumper tar vel ikke så mye effekt, den står jo \&quot\;stille\&quot\; når man ikke belaster hydraulikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
\&quot\;JD\&quot\;kan ikke ha kjørt mye MF eller andre traktorer med perkins.Sist jeg kjørte mccormick demo,så dro perkinsen som bare det med gruslass, og 4-trinns powershift.Det var ikke en \&quot\;enkel\&quot\; traktor heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jo, det er MF vi har. Og eg er ikkje nøgd med den. Det er lite elektronikk på den, heilt enkel traktor, men går veldig dårleg. har prøvd mange andre merker med ca. same effekt...kan ikkje samanliknast...grait nok MFen kom seg etter rundet 1000 timer,,,MEN DEN GÅR FOR DÅRLIG PÅ HØGGIR..ER DET FOR FORBANNA VANSKELEG Å FORSTÅ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja vell,så det er din egen traktor du rakker ned på,ja da må jeg tro det du sier.Regner med det er 5400 serie du sikter til,siden andre på forumet nevner noe lignende med drag på høggir.Det er jo synd å høre siden dette ellers er en fin traktor med god kampanjepris og alt.Jeg har kun kjørt ny perkins i andre merker så jeg kan ikke forklare problemet til MF,men den har aldri vert dau før,på noe gir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

hva slags mf har du da JD? har selv prøvd forskjellig anna enn mf, men at en enkel mf er SÅ lat, kjenner jeg ikke meg igjen i. har selv blitt frakjørt av en mf 165 multi power når jeg selv kjørte en jd 6320 ( begge hadde tom tilhenger, mf\'en hadde frontlaster), med andre ord har vel flere merker samme problem.

 

har du testa effekten på pto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Enkle\&quot\; MF- inkl. 5400, har hydr.pumpe som går heile tida og stel energi,-spesielt merkbart med

full fart&amp\;last. Mens CCLS pumpa er- som fleire nevner- ansleis, og dermed gjev ein friskare traktor ! Etter mi vurdering burde MF no kutte ut

alternativet med dei gamle pumpene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
så det er fleire her som tykkjer MF går dårleg på høggir? MF på -80 talet drog bra. kjenner mekanikarar som meiner MF har sidan gått ned på kvaliteten på blant anna elektronikken,,,i tillegg til at traktorane går dårlegare. Jarle er god å tippa! Enig i at MF er grei på pris! Får mykje for pengane! Men er seigt i lengda med mykje vegkøyring at motoren går dårleg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
mf 4335 er det vel ingen turbo i, og firer uten turbo er jo i grunnen ganske døtt i kombinasjon med 40 kasse uannsett vilket merke! er liksom jd 6100 så forbanna sprek?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja,hvis den mangler turbo, så er det ikke annet å vente,uansett merke.JD 6200 er i allefall ikke sprek,selv med turbo.Det kan og nevnes at MF 5400 er tung i forhold til effekten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...