Gå til innhold

Sprek eller dau?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1
Tror mer på 140, da har du et effektap på 8% som er veldig lavt. Effektapet på de fleste nye traktorer ligger vel et sted mellom 20 og 25%, men fieten har en enkel transmisjon så det blir ikke så mye tap.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym

effekttap på 8% ut til pto tror jeg er sjelden vare for å si det sånn... 10-15% er nok nærmere virkeligheten per idag.

 

noen etterlyste tall for tap ut til hjul for 6000 seriene til mf og jd. tror svenske atl/traktor power har noen slike tall i testmaterialene sine. mener vagt å huske at 6420 og 6470 hadde omtrent samme effekt til hjul, og masseyen var noe bedre til pto. men jd hadde størst trekkevne, noe som kan ha mer med dekk og vekt og gjøre enn med effekt på hjula. traktorprodusentene burde i større grad oppgi effekt på hjul og pto fremfor \&quot\;rein\&quot\; motoreffekt som bare er veiledende(villedende?) for hvilket arbeid som faktisk kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
130-140hk bør vell holde,på 110-90.Jeg vet om en fiat 65-94, som ble målt til over 80hk på pto.Den slet av draget på en moelven henger,og selvfølgelig gikk det stikkaksler bak til slutt.Hard trimming der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
har ikke så mye peiling på fiat, men å slite av draqget med så lite hester sier vel mer om hengeren en om traktoren...er vel andre i 94 serien med slik effekt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
til Anders om du oppgir effekt på hjul, pto ville du få mye rart forbruk på de forskjellige traktorene. noen merker har en transmisjon som tar utrolig mye effekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja valtra,det var nok helst for stor fart,for en gammel henger. Men en orginaljustert 65-94 hadde kanskje fått både henger,og stikkaksler til å holde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vi har en 93hesters landini,som jo er helt lik de med 80 hk.Den tåler en ålø 640,som egentlig er alt for stor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Du har et poeng med dieselkostnad ksa. Men om monterer turbo på en traktor kan man faktisk både øke effekten og senke dieselforbruket. Tilfellet turbo på 80-90 er vel det en kjent sak. Men som du sier, VELDIG viktig å enten bruke hodet når man øker effekten (med tanke på hvor mye), eller bruke hodet når man kjører, hvis man har skrudd om traktoren bittelitt mer enn hva som egentlig er forsvarlig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sisu 6 sylindra motor... Trenger jeg å si mer? Det drar skikkelig godt!! De fleste blir bak den gitt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Er den lille landinien jeg mener, de som er som MF 600 serien er jo bra og de store har jo og virket...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja nå er jeg med,du tenker på globus serien.Den er litt veik,hadde nok gått opp til en mythos,hvis jeg skulle bytte.MF 600 har samme motor,hytte og foraksel,som landini 80 serie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
valtra, i statene oppgis hk på uttaket for traktorer under \&quot\;præriestørrelse\&quot\; istedet for rated på motoren. forbruk er selvsagt også noe helt annet målt som g/kwh på motoren under \&quot\;labforhold\&quot\; enn målt i bruk i traktoren ute på feltet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Effekt på tappen var vanlig her og for noen få år siden. er jo greit å vite når man tester på dynamometer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Riktig Jarle at MF har brukt rødlakka landini til lettere serier.Landini 80 og blizzard er derimot ekte italiensk landini.Bakaksel,,girkasse og hydraulikk/trepunkt,er helt ulikt engelsk og fransk MF.Bare perkinsmotoren, har mf noe med å gjøre på disse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Prøvde en ford 7740 gikk mye bedre enn jd 6400 i bakkene med lass, har jo en mye simplere transmisjon

men den var ikke kvekere i aksen tom traktor.

Forden hadde en elendig trepunkts betjening og en lat laster hydralikk som ikke ligner grisen.

trekkdyr, prøv ford tw 25 med usynkronisert girkasse, ned ett hurtig gir med graver og maskin tralle opp en lang og bratt bakke he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prøvde en 7740 for litt siden, og den var så lat at det var helt nifst. Til sammenligning var Forden (nh) med sine 95 hk faktisk en god del latere en en Same Explorer 80. Men Ford er vel en tung traktor i forhold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Fakta er ikke hvilken som går best, men om de er tuklet med. Har hatt traktorer med dobbel effekt og da er det ikke mye som holder følge...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har nylig butta inn en 6640 SLE uten turbo, den gikk helt greit. Men den nye TL-A går bedre. Det er en forskjell på 0 serien om det er SL eller SLE.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har nylig butta inn en 6640 SLE uten turbo, den gikk helt greit. Men den nye TL-A går bedre. Det er en forskjell på 40 serien om det er SL eller SLE.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...