Gå til innhold

John deere 6125r


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Kansje dumt spørsmål, men er det noen som vil/kan si hva prisen blir på en 6125? Slik at jeg vet om jeg bare skal la være å tenke bytte osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ok, kansje litt for tidlig å bytte en 2011 6230 pr ap da. Blir fort mange tusen i mellom. Men har steike lyst :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Har en 6125R på prøve nå, og må virkelig si det er en god traktor. Betydelig romsligere hytte og mye finere motorgange i forhold til 30 serien. Og den trinnløse kassen med kjørepedal er som natt og dag å kjøre i forhold til Autoquad.Vurderer bytte, men må si at prisene ihht skreddersømmen er mildt sagt hinsidige. Blir spent på å se endelig tilbud fra FK. Er det noen av dere som har handlet som ønsker å antyde hva prisen endet på? Hvor mye har FK å gå på i forhold til veiledende pris i skreddersømmen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg fekk 73000 i rabatt på prisen, ligg vel i det området dei kan gje tenke eg:) pluss god pris på gammal innbytte traktor..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei. 1-2 uker til levering:) 6125r med det meste av utstyr kom på 780'000. det er handel uten inbytte.. ca 135000 i avslag på villedende pris:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Endlig skikelig betjening på JD trinnløs:)

Da skal jeg også vurdere JD oppimot MF og Fendt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Bestilte på fredag å selgeren trudde produksjonen vart i januar, endte på 725000, fekk 144000i avslag, på rent kjøp, traktoren leveres me autopower, 50 km, trima 3,1+ (forlenget utgave) hytte fjæring, ellers litt små plukk. Er et minus syns je rundt command arm å el lasterspaken, i å med je er kort i Arma er je redd den bir langt unna...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Sitter med skreddersømmen og vurderer nykjøp, og har akkurat samme tankene rundt lasterjoystick og command arm som deg.

Har ikke fått prøvt denne lasterjoystikken med commandarm, men på bilder ser det ut som den blir langt fremme. Noen som har erfaringer å dele her?

Ved bestilling av traktor nå, har jeg blitt forespeilet levering rett over nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Commandarm med laster spak blir veldig ukurant. har mange timer i 20 serie med commandarm og balle sanking og da får man en veldig rar vinkel på armen og kroppen. Nå skal det sies at dette er blitt litt bedre på r serien men ikke langt fra bra nok. Jeg har selv bestilt med commandarm men på denne skal det lages ny inn festning på slik at den kommer lengre bak. Og justeringa skal endres slik at man justerer opp og bakover, ikke opp og framover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Orginalspaken til jd er meget presis og god i bruk. Har den på 20 serie med commandarm, og der får jeg den langt nok bak ved å justere, så synes ikke det er noe problem. Har også en 3o serie med commandarm, men der har jeg ålø tommelstyring og den legger jeg på utsida av commandarmen, så den er egentlig fin å kjøre. Men liker nok jd spaken best......Men det hadde vært på sin plass at JD fikk en bra spak montert i selve commandarmen, der en kan velge mellom å styre laster og uttak bak (som bla valtra har). Det er litt skuffende med nye serien.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er jo selvfølgelig smak og behag. Jeg er ikke så fysisk stor så blir litt for langt unna for meg og da må jeg strekke meg etter spaken og det blir rart for meg. Men for en stor kar med lange armer så er det kanskje mere passe. Er jo bare og få prøvd en med, å en uten så finner man fort ut hva som fungerer. Men har ikke noe og utsette på selve spaken, bare plasseringen på commandarmen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Til Bjørn: Jeg bestilte vel i mars-april... Den står i trondheim og venter på lasterbraketter fra ålø... skal leveres i neste uke:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Noen som vet hvordan 6r serien med AP er i nedoverbakker med tunge lass, i forhold til 20 serien, kjører selv 6920S AP den holder nesten ingen ting igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren min sa dei hadde ordna det på den nye modellen, skulle holde godt igjenn. Har ikkje fått prøvt den endå, men det skulle vere nytt på 6r modellane..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min i vel 2 uker nå. Har ikke gått mange timene enda men har fått kjørt litt henger og sprøyta noen hundre daa med den. Og må si jeg er veldig fornøyd med kjørekomforten. Helt utrolig god og kjøre samt lavt støynivå inni hytta. Syntes den virker kanskje litt lat under transport men dette kan ha noe med at det er litt uvant med trinnløs, har ikke fått testet ut dette på jorde enda da sprøyting ikke krever så mye effekt, hehe. Skal blir spennende og sette den forran litt kornhengere og rapiden nå frammover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart autopowr skal holde dårligere igjen,det er jo mekanisk forbindelse mellom motor og hjul,som på en vanlig girkasse,de er vel motoren som bremser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Bjørn s: Jeg har ennå ikke fått min 6r. den står i tr.heim og venter på lasterbraketter fra ålø... ting tar tid.. :) Får spart den for en god del timer da! :) Håper og tror den kommer neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hei noen med erfaring på kjørepeddalen? Kjørte en 6.150 i helga og det var ingen positiv hendelse. Traktoren går ikke til null, rusler avsted i 2-3 km. Så kan ikke forstå hva JD kaller dette med trinnløs giring, for kjøres det med redskap som rundballepresse så må jo traktoren stå stille!!! For å få til det må enten vendegir settes i nøytral eller bremsen aktiveres. Har de siste mnd prøvd flere trinnløse traktorer og JD er i en klasse for seg den dårligste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stille det blei på denne debatten. Veit det er flere JD frelste som må ha sett det siste innlegget mitt, har jeg truffet et ømt punkt siden ingen vil dele erfaringen med kjørepedalen????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...