Gå til innhold

John deere 6125r


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1

Bra innlegg Rune. Når det gjelder garanti og servicer kan Valtra og kjøpes med et års garanti så du kan ta servicer selv etter det første året.

 

Drivstoff-forbruk kan diskuteres, men om adblue koster 10 kr literen så erstatter ikke 1 liter adblue en liter diesel. Hva det vil koste totalt blir spennede å se. Min erfaring er at Valtra 202- direct bruker i snitt 2 liter mindre en Fendt 720 selv om Fendten har adblue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Rune: Når jeg tenker kjørepedal, så er det en kombinasjon av nummer 1 og 2 på lista di, mens nr. 3 må bli Runepedal-modus??? Eller hjortepedalmodus?

 

Og det er godt mulig at jeg mixer sammen vedlikeholdsutgifter, driftsutgifter og reparasjonsutgifter, men det er nå uansett en del av totaløkonomien, som du selv er ute etter, og jo mer utstyr man slenger med på handelen så blir det jo flere ting som kan gå sønder, vil man ha lavest mulig totalkostnader går man vel for en enkel doning, den er jo attpåtil billigere, mindre vekt (mindre daukjøtt å dra på), men de fleste vil jo ha en del utstyr, det skjønner jeg godt, å da øker risikoen, sånn er det bare. Men jeg er jo langt på vei enig med Jensb, jeg liker veldig godt enkle traktorer sånn egentlig.

 

Men uansett, en ting er testet dieselforbruk, en annen ting er jo hvordan du selv klarer å kjøre som jo til slutt avgjør forbruket hos den enkelte, hvis man er veldig opptatt av økokjøring så kan man jo la være å bruke air condition, ha en rotorlampe istedet for rotorbjelke, aldri svinge når traktorn står i ro osv, da går jo forbruket ned litt, disse testene sier vel mer om motorene enn hele traktoren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Då var vognkortet til min 6125 komt, manglar berre traktoren. Den kjem i løpet av veka. :) . So no tenkte eg å høyre litt om d andre so har kjøpt og høyre litt om erfaringane, gode og dårlige, og gjerne litt om den nye frontlessaren, H serien,nåken erfaringar med den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...