Gå til innhold

John deere 6125r


Gjest

Anbefalte innlegg

Det stemmer NEHO. Så får folk vurdere om dette er mer &quot\;ekte trinnløs&quot\; enn Valtra der du kanskje må skifte gruppe en gang imellom. Jeg mener en kjørepedal skal kunne ta traktoren fra null til toppfart og tilbake kun ved bruk av pedalen. På 6030 AP serien, får du et lite rykk i traktoren når du setter vendegiret i nøytral før den står stille dersom du står bratt. Er dette forandret på de nye?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

&quot\;autopowrkassen på JD=NESTEN GARANTERT HAVARI. 20serieautopowr=katastrofe. kanskje er dei blitt meir driftsikker på R-serien.&quot\;

 

Dette er feil. 10 og 20 serie autopowrkasse er nesten garantert havari. 30 serie er garantert driftsikkert. Regner med at det samme gjelder nye R serien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ca 5000 timer i min 20 serie jd nesten uten problemer. Byttet solenoid til parkbrems, og bryter for kraftutak på bakskjerm. Det er det eneste utenom service på 5000 timer. Så litt drøy påstand fra jd`r. De første ap i 20 serien hadde en del problem, men dette ble løst bra fra zf og fk med ny kasse uten stor kostnad for eier. 20 serie fra 04-05 og nyere har hatt mindre problem. Har ikke hørt om en eneste 30 serie ap med girkasseproblem enda. Det er blitt nokså stille rundt ap problemer på JD, så problemet kan ikke være veldig stort lenger. De som var feil på har vel fått ny kasse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hardt og innrømme at det er feil på JD ja. må alltid finne ei unnskyldning!!

Traktoren eg siktet til, er ein sein 2005 mod med ca 2000 timer på telleren. altså ikkje av dei første.

IKKJE entreprenørkjøyrt, kun gått i lett jordbruksarbei, og servicer fulgt til punkt og prikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, mange av 10 og 20 serien med trinnløs hadde girkasse havari, men når disse fikk byttet til ny kasse så har de blitt bra. Dette er ikke noe og stikke under en stol. Men det for være en mager trøst at det ikke er john deere som produserte disse, men ZF som er underlevrandør. De kassene som sitter i store 7 og 8 tusen serien som john deere har laga har det vært lite trøbbel med. Men dette er ingen unnskyldning, bare så du ikke tror at det var det jeg prøvde på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jd.r: Det er vel blitt innrømmet at det har vært problemer med jd AP kasser...men det gjør lite når zf og fk stiller opp. Og du skriver jo 20 og 30 serien er nesten garantert havari på gearkasse, og så har du ett eksempel du nå henviser til......useriøst...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg trodde med den nye serien til John Deere at dem skulle få en til en kjørepedal med stop &amp\; go-funksjon slik som bl.a Fendt. For noen er dette et f#ttefjertproblem, for andre er det en stor mangel. Jeg tilhører den siste gruppen. Synd det når dem ellers lager så flotte traktorer med en av de beste hyttene på markedet. Men til rundballepressing så kan dem etter hva jeg har forstått leveres med en stoppfunksjon. Rundballpressen må ha Isobus. Da kommuniserer den med traktoren og gir signal som da stopper traktoren automatisk når pressa er full. Når luka på pressa er lukket igjen kjører traktoren av sted uten at man trenger å gjøre noe annet enn å styre.:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!, nå har jd`r funnet en ap på finn med bytta girkasse! Da er det bevist! Aldrig finn på å kjøpe en jd ap....da er du garantert havari! Hvor lenge måtte du leite for å finne den? Ligger faktisk flere utpå der med ny girkasse..... Bla fent med ny kasse....fendt med ny motor osv. Forstår ikke hvorfor du gidder.........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjent sak at JD sine gearkasser haverer på løpende bånd, er det noe å diskutere i det hele tatt?

JD passer for hobbybønder og andre som ikke er avhengig av traktoren til daglig, dersom så er tilfelle er det sterkt anbefalt å ha en reserve traktor når JD'n er på verksted! JD=Jæ**** Dårlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Gjest burde passe på hva du sier, kalle oss som kjører JD for hobby bønder blir bare feil,da er isåfall du en proff idiot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off....nå blei detta ein barnehagediskusjon. Du gjest er vel mest sansynligt 14 år, og kjører pappaen din sin MF 4235, og synest det er beste traktor i verden. Lykke til i livet.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Idefox, når hver fjerde traktor i Norge er en JD så er det garantert noen som må inn på verksted av og til. Makan til useriøse innlegg etter det.....

 

For en del år siden var det Nokia som var absolutt nr. 1 blant mobiltelefoner, også de med flest klager/reparasjoner. Ser dere noen paralleller, kjære hobbybønder som kun kjører andre &quot\;gode&quot\; traktorer?

 

SKJERP DERE!!! God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....tydlevis eit sårt tema for JDfans`n. I min omgangskrets så er det 5 JD m autopowr, og 3 av dei er det skjiftet girkasse på, og dei det ikkje er skjiftet på, er 30serie som knapt har gått 1000 timer. Den som lever får se :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller noe sånn, men john deere kan ikke være helt bak mål bare se på statistikken!!

http://gardsdrift.no/Nyheter/Siste-nytt/Oktober-2012/Reg-stat-sept-2012

Jeg mener at jd kan ikke være helt håpløse sia døm selger mest... da må det også være en grunn til det! Det er ikke så håpløst som dere sier, har hørt mye ymse om ap-kassa men jaggu meg mange andre traktorer som har en del feil også! vi hadde en nh og når den vår 4 år og hadde gått 1000 timer hadde kraftuttaket havarert og hjullagra bak blitt bytta og den hadde vi hatt sia den var ny og den hadde gått på et kornbruk hele livet og brøyta egen gårdsveg... , vi hadde også en mf med dyna-4 på prøve og den gira seg opp sjøl, en nabo hadde en fendt som spratt ut av gir når den hadde 2000 timer på tellern! så det er ikke bare jd som har feil! mer sier ikke jeg om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Er flere grunner til at JD selger mye. Hovedgrunnen er at FK selger de. FK har og kjørt mye kampanjer og dumpet traktorer inn i markedet slik at andre forhandlere ikke vil ha JD i innbytte og JD kunder blir nødt til å kjøpe JD igjen.

JD er ingen dårlig traktor, men har noen sære og dårlige løsninger som ikke jeg har heilt sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midtnorge_1

Er enig med 'valtra' her.

JD selger mye grunnet FK.

Da de hadde Valmet, solgte de nesten ikke JD i min kommune.

JD er en bra traktor. Men det er de andre også!

At en finner traktormerker som har hatt reparasjoner/tull, er ikke til å unngå.

Det vil også alltid finnes de som gjør 1 fjær til 10 høns, når det ikke er samme merke som de har selv.

Bruk, service og vedlikehold har også en del å si.

Det som er morsomt å lese, er hvordan mange forsvarer 'sitt' merke med å 'sverte' andre på rare og barnslige måter.

Kjøper man en traktor, velger man det man liker, servicegrad- og tilgjengelighet og så videre. Men man vil aldri få en garanti for at traktoren ikke får et havari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At JD selger best bare fordi det er FK som selger de er en litt for drøy pastand, etter min mening. Uten a vite hvor stor del som er importert så er jeg sikker på at veldig mange JD traktorer er importert. Jeg tror det er derfor FK har måttet dumpet prisene. Hvorfor? Fordi 25 % vil kjøpe JD, og når de kan kjøpe importerte traktorer rimeligere enn hos FK så må FK sette ned prisen.

 

Å si at det er fordi FK selger JD at de selger så mye forklarer heller ikke hvorfor bruktprisene på JD ligger så høyt.

 

Å si at du ikke liker JD bare fordi de har &quot\;sære&quot\; løsninger er lavmål, valtra. Alle merker har sine forskjellige løsninger, og en perfekt traktor finnes ikke. Den måtte i så fall hvert en krysning av 3-4 merker.

Men kan ikke denne tråden fortsette med info ang 6r som den var tenkt? En merke diskusjon kan startes for seg selv.

 

Det er erfaringer ang. 6r jeg vil lese om her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JD har ikke spesielt høge annenhåndsverdi.

Erfaringene med 6R har jeg skrevet om her tidligere og jeg var langt fra fornøyd med hvordan kjørepedal og innstilinger på skjerm virker. Største og viktigste forbedringen på 6R er størrelsen på hytta, ellers er det lite nytt og skryta av. Liker bedre 20 serien til JD da den var enkel og grei å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det pekes på at JD er verdens største traktorprodusent så er det sikkert korrekt, men hvorfor? Fordi JD´s strastegi er å bygge merkevare, med å sette JD på alt som konsernet produserer, det kunne jo også CNH og AGCO gjort. Men traktoren til JD blir vel ikke bedre av den grunn eller? Og for å dra en drøy sammenligning, Cola er vel verdens sterkeste merkevare, men er jo ikke bra for kroppen av den grunn.

 

Dette med salgstaistikk kan man snu og vende på så mye som man vil, om hjorten har 25% markedsandel, så er det jo også 75% av markedet som ikke vil ha JD.

 

JD har vel også sine særegenheter som alle andre, f.eks. så mangler de kjørepedal på trinnløse modeller, de har rammekonstruksjon på konvensjonelle traktorer. og bruker EGR-systemet i høyere effektklasser. Det med EGR og mangel på kjørepedal er jo hårreisende for oss &quot\;ikke-troende&quot\;.

 

Kan til slutt legge til at jeg er MF-kar, om noen skulle lure.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skikkelig konstruktivt innlegg, Idefox. Å rakke ned på JD slik som andre gjør er et tydelig tegn på misunnelse på at ikke &quot\;eget merke selger mest&quot\;.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...