Gå til innhold

Valtra T191 VS JD 7530


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med begge modellene og kan sammenligne de? f.eks

 

Hvor Godt drag er det i dem, hvem drar best?

Diesel forbruk?

osv

 

Har en T191 på prøve nå og synes den drag godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Noen som har erfaring med begge modellene og kan sammenligne de? f.eks

 

Hvor Godt drag er det i dem, hvem drar best?

Diesel forbruk?

osv

 

Har en T191 på prøve nå og synes den drag godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Hehe. TG, Har du prøvd 191 nå?

 

191 er nok sprekere en 7530, har kjørt 161 og den drar omtrent som JD-en. Dieselforbruket er diskutrbart, i de tyske testene er Jd billigere men når de har vært kjørt her er forbruket likt.

 

7530 er vel verdt noen kroner mer pga trinløst, men ikke så mye som 200 tusen

 

SJ, er det den nye fjæringen på den du har på prøve? Er kampanje på på den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har på prøve er det bare fjæring på lasteren, egentlig veldig rart siden der er en Advance.

Takk og pris for att jeg kjører på kjennte veier =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg skal ikke sette disse to merkene opp mot hverandre, men på generell basis kan jeg si at en 160-hester med \&quot\;vanlig\&quot\; hurtiggirkasse aldri i havet kan ha sjans til å følge en 200-hester med trinnløs kasse - heller ikke med hurtiggirkasse.

 

Det er sagt vanvittig mange ganger her, og kan gjentas - trinnløst drar på en helt annen måte, og det kan føles \&quot\;daffere\&quot\;. Men fakta er noe helt annet, du har alltid best resultat med en trinnløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

T161 er på 184 hk. Og ja den drar på en annen måte, men de bakkene jeg prøver de i drar ikke JD 7530 bedre en 161. Prøvde JD 6830 med vanlig gir opp samme bakken og det gikk virkelig seint.

 

Har ikke prøvd den nye fjæringen så veit ikke hvordan den er i forhold ti JD sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Syns bare det høres veldig merkelig ut at såpass stor differanse i effekt skal gå i fordel den minste... Trudde Valtra hadde noe det samme vekt/effektforholdet som tilsvarende JD?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

sånn drar en T191 opp en liten men tong bakke med 8 stk rundballer i en Sele sveis dumper godkjent for ca 16 tonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Alltid gøy å ta bilder og filme maskinene, men det sier som regel veldig lite :) Og det var en vanvittig fæl sang du spilte...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, artig med film ja, er ikke bare å bedømme en traktor som blir filmet på veier mann ikke har kjørt på selv, sangen er helt grei den =)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Den videoen gir jo ikke noe særlig innblikk. Også bare 8 rundballer, hadde du hatt 25-30 så hadde jeg vært imponert.

Valtra: Les innlegget til TG. Ka jo selvfølgelig ikke sammenligne 7530 med 191 hvis vi skal ta pris, utstyr, komfort og effekt i betrakning..

JD er bedre enn Valtra nå gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Sånn sett er vel sannsynligheta større for å bli enig når vi diskuterer traktor enn når vi diskuterer musikk :)

 

Har uansett ikke grunnlag for å si noe om ny Valtra, har aldri kjørt en T-serie, og bare såvidt noen meter med gamle M og nye N. Men uansett skal vel en traktor på over 200 hester ta med seg 8 rundballer rimelig greit, sjøl om hengeren har brukbar egenvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

K.P, Hva er det du ikke kan sammenligne?

 

JD 7530 er en bra traktor, men har sine mangler den og.

 

Jeg kjører opp 8% stigning med 12tonn på hengeren med en fart av 25km/t, om det sier noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1
Bra ytelse det valtra, må innrømme det. Men når John Deeren drar like godt(og det gjør den!:-)) så mener jeg og mange med meg at valtran blir liten på jordet ift utstyr og komfort, og en stiv pris gjør det enda vanskeligere å handle valtra for meg ihvertfall. Grunnen til at valtra selger endel må antageligvis være god service. Og det teller seff utrolig mye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Jeg synes påstandene fra Valtra- tilhengerene begynner å bli vel patetsiske !

Sammenligne T 191 med en JD 7530, uten å utdype nærmere hva de sammenligner. For å si det enkelt:

jeg utfordrer hvilken som helst med en traktor med maks ytelse inntill 210 hk, med egenvekt inkl laster og brøyteplate på 8100 kg, og med en henger med en faktisk vekt på 12000 kg til å kappkjøre med meg fra Sunndalsøra, og opp til Viklandet trafostasjon. Dette er en distanse på ca 8.5 km, med en høydeforskjell på 305 meter.

Jeg har en JD 7530 premium med autopowr, som har gått ca 800 timer, og virker ferdig innkjørt.

Hvor stor potten skal være får utfordrer være med og bestemme !

Kan til orientering opplyse at 6920 s med 164 hk, gikk ca 10km/t senere i de tyngste bakkene enn 7530, og brukte like mye drivstoff.

Kom igjen hvis dere tørr med de \&quot\;finske zetorene\&quot\;!

 

Mvh Kåre Langseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

Og når jeg først er igang, så må de med de grønne traktorene, med gammeldagse førerhus og røde felger, få prøve seg i bakkene her hos meg også.

Velkommen. Så skal vi se hvem som snakker sant om effektiv transmisjon til veibruk ! Kom igjen hvis dere tør !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører også en jd 7530 autopower,å den går bedre en min gammle T190.Føltes ikke slik pga transmisjonen istarten,men ivirkeligheten gikk jd vesentlig bedre.Dieselforbruket er også lavere. cr motoren i det nyeste T190/T191 bruker også en bra del mer av de dyre dråpene en de gammle T\&quot\;ene,så forskjellen mellom en T191 å en7530 vil være på en del liter i favør JD.Komforen i disse to kan egentlig ikke sammenlignes.Tør påstå at en JD hadde en bedre hytte i 1992 når 6000serien kom en hva du får hvis du kjøper en ny N/T hi-tec i 2008.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Trinnløst gir absolutt best effekt ved transport, for oss så kjører vi kun transport med Fendtene. Men trinnløst er jo utmerket i mange andre arbeidsoppgaver, men at Kåre er så overbevist at han slår alle med sin traktor. Er jo bevist at trinnløst drar bedre enn powershift. Fendten er den traktoren som kan ha mest totalvekt på og når vi kjører transport så betyr de få tonna mye. Derfor kjører vi i Fendt i transport. Jeg kjører containere fast for et renvovasjons og resirkulerings firma her oppe og vi kjører Metsjø metaflex 24 krokløftehenger med 40m3 container som er mætt av søppel, blir ikke veldig tung men noe tonn blir det. jeg har kjørt den hengren fint på Fendt 818 i mange år, så når vi gikk over til Fendt 930 ble det nesten ikke forskjell på hastighet når vi kjørt i bakker og flate strekker. Det var den eneste forskjellen mellom 930 og 818.

 

Jeg synes at vi kanskje diskutere en sak som er opptil vær enkel person, vis Kåre Langseth er så overbevist om at hans 7530 drar så jævlig mye bedre enn T191, så værsegod, men vi som kjører Fendt vet bedre enn å kjøpe Jd. Men la noe Valtra tilhengere stå på sin sak, jeg har ikke prøvd T191 så har ikke noe å si om den saken. Men ble hvertfall ikke overbevist når je kjørt 7530, ble faktisk valget på Nh T7550 som er noe nytt for meg, jeg vil prøve noe nytt, så da ble det New Holland denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg kan veldig godt forstå at \&quot\;Valtrafolket\&quot\; kan bli en smule frustrerte, og kanskje uttrykke seg litt dårlig når det kommer slike ville provokasjoner som fra Kåre Langseth. Jeg likte det du skreiv her først, da var du saklig og grei - men det har tippa helt over jo. Du er ikke ett hakk bedre enn de du kritiserer Kåre! Selvsagt veldig bra at du er fornøyd med traktoren din, men hvorfor skal ikke en som kjører Valtra eller Fendt få lov til å være det???

 

Det er nesten så jeg håper at noen stiller opp i den \&quot\;testløypa\&quot\; di - og slår deg! Ærlig talt driter jeg i hva slags merke andre folk kjører, så lenge jeg er fornøyd med det jeg har. Kanskje flere kunne tenkt slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Vegard: Du er ikke aleine. Jeg kjører John Deere og er fornøyd med den, men andre må jo få lov til å velge sitt merke. Det er derfor det er flere merker, slik at alle finner en de liker.

 

Som vegard sier kåre, så er du like vrien som valtra folkene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

til Svein:

Lær deg å lese, jeg skrev vel ganske detaljert hva slags vilkår som gjaldt, både å effekt og vekt. Altså sammenligne under like vilkår. Og jeg sa vel ikke i innlegget at jeg skulle slå alle ?

Bare at vi skulle finne ut hvilken traktor som dro best i bakken ! Jeg er så forbanna lei av folk som ikke kan lese ! Og jeg er så forbanna lei

av propagandaen fra EIK kjeden om Fendt`s fortreffelighet i ett og alt, med referanser til diverse tester. Det er jo et faktum at det også finnes tester som i enkelte tilfeller sier noe annet. Like patetisk er jo Valtras reklame om at T191 er bestselger i klassen sin. Folkens, les hhva som står med liten skrift i annonsen: 201-210 hk.........!! Jo når du siler en statistikk på en gitt måte, så får du jo svaret du ønsker !

Jeg sa ikke at JD 7530 var verdens beste, men jeg er så dritta lei av denne synsinga. Prøv traktorene på f.eks ei slik bakkeløype som jeg foreslo, så får vi vite svaret, enkelt og greit.

Men det ville vel ta livet av en del myter, og gjøre at propagandaapparatet til EIK enten vil kollapse, eller vokse seg store, avhengig av resultatet. Jeg utfordrer dem til å komme med en fendt i riktig størrelse, og prøve. EIK surnada, er bare ca 5 mil unna. Hører dere meg, dere er velkomne til å prøve !

 

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Er som Vegard sier, jeg gir rent faen i hva folk kjører, jeg vurderte Valtra før jeg handlet traktor nå, men vi ble enige om å kjøpe T7550. For å tilføye en liten detalj, så har jeg startet mitt eget maskinfirma nå, så er ikke veldig aktiv i det andre firmaet som jeg har pratet om tidligere. Den nye traktoren er handlet av det nye firmaet.

 

Men over til det vi snakket om, så håper jeg at noen tør og stille opp mot deg Kåre Langseth.

Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde møtt opp på timen, men sånn er det når avstanden lang mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Vegard !

Hva er usaklig, jeg utfordrer folk til å komme og vise hva de har. Og jeg har ikke påstått at jeg slår dem, og jeg har ikke påstått at JD 7530 er \&quot\;verdens beste\&quot\;. Hvor har jeg skrevet det ?

Det jeg påstår er at trinnløs transmisjon danker ut hurtiggir transmisjon i transport i bakker !

Jeg skjønner at \&quot\;Valtrafolkene\&quot\; begynner å bli irritert, men det er jo et faktum at utviklinga har gått ifra dette merket på mange punkt. Og at de ikke finner flere argumneter lengre, finnr vi mange innlegg her inne som bevitner. Og de er ikke ført i pennen av meg. Og som jeg skrev tidligere her, så er jeg lei all \&quot\;propagandaen\&quot\; fra EIK, om Fendt, som alt folk sluker ukritisk.

Jeg synes ikke jeg har kommet med \&quot\;ville provokasjoner\&quot\;, nei jeg har kommet med ei klar utfordring. Og det var det enkelte som ikke tålte.

Jeg har ikke noe problem med å takle at noen kommer og stiller opp, og slår meg.

Jeg ønsker bare å få slutt på propaganda og synsing. Jeg vil ha fram fakta. Og jeg har ikke noe religiøst forhold til noe traktor merke.

Kommer det en Fendt, som jeg liker, så kjøper jeg den. Og kan feks New Holland komme med en modell som jeg liker, så er jeg åpen for å kjøpe den. Verre er det ikke. Men en Valtra i dagens form, med dagens transmisjonsmuligheter og rådyre skreddersøm, kommer aldri på tale. Sjøl ikke med 5 års fabrikkgaranti. Men det er MIN menig, og den har jeg min fulle rett til å ytre.

 

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...