Gå til innhold

Valtra T191 VS JD 7530


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest km_1
Er i og for seg rett det, men olja har fremdeles samme egenskapen som ei rein hydraulikkolje med LS tilsetning.Kan bruke den som rein hydraulikk olje. Og du må like fult ha ei LS olje ved separat girolje, for du har fremdeles våte bremser som krever ls tilsetning.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym

john deere, har en unik egenskap som mange andre traktorer ikke har, de drar best på lavt turtall og de kan kjøres nesten helt på null i oppoverbakke også gi på igjen uten at man må skifte gir.

men valtra har en bra egenskap med at i den trinnløse kassa deres, så har de 4 gruppegir som gir 8 effekttopper, mens i andre trinnløse kasser har man bare 1 gruppegir som gir to effekttopper, noe som vi si at valtra sin kasse gir mere effekt enn andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Anonym bruker:

 

Valtra har IKKE trinnløs kasse! Ingen Valtra har det enda! Hvorfor må du da &quot\;gire&quot\; innen gruppe a til c tror du? Sjekk denne kassens egenskaper, det står skikkelig gårdagens teknologi i disse traktorene!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff: Så du mener at valtra direct ikke er trinnløs kasse fordi du må starte i A og gire selv opp til D?? Det er overhodet ikke noe problem å starte i D, så lenge det ikke er for bratt bakke og tungt lass bak. Men da har det ingen hensikt å starte i D fordi traktoren hadde ikke fått toppfart før toppen uansett.

Så Valtra har absolutt en trinnløs girkasse spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hate storkjæfta jokkel brukera tå fendt å JD... det finnes faktisk teng som e bra me alljt.. åsså har vi teng som e dårliar. sånn e dt me alljt, dt e itj bærre JD å fendt som e tengen! voks opp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Mye av fordelen med ei trinnløs girkasse - uavhengig av merke må jo være nettopp det å kunne kjøre igang uten å tenke på giring - og selvfølgelig komme seg fra 0-40 (eller mer) uten momenttap. Hvis jeg skal kjøpe traktor og trives med å dobbeltkløtsje og mellomgasse for å finne 4 Mellom når jeg har med tungt lass så kjøper jeg en Fiat. Vil jeg slippe disse ulempene kjøper jeg trinnløs og forventer at det skal gå i ett opp til ønsket hastiget.

 

Forøvrig synes jeg det er mange usaklige innlegg her. Både Valtra t191 og JD 7530 er solide traktorer som fungerer i mange arbeidsoperasjoner. Den ene er kanskje bedre på noe den andre ikke er så god på osv.

 

Tenk om &quot\;vi&quot\; hadde vært like interessert i det som vokser ute på jordet som vi er i det som står på 4 hjul i låven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Tenk om &quot\;vi&quot\; hadde vært like interessert i det som vokser ute på jordet som vi er i traktoren i låven.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...