HelgeErik Posted May 16, 2019 Share Posted May 16, 2019 HeiMuligens et dumt spørsmål, men for første driftsår må jeg spørre allikevel. Vurderer investere i en 1000l sprøyte, men ser det fort blir mange titusner ekstra om jeg også må investere i sprøytehjul. Dekkene i dag er 440 og 540.Kan jeg, bør jeg, eller må jeg ha sprøytehjul for å ikke ødelegge alt av avling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelgeErik Posted May 17, 2019 Author Share Posted May 17, 2019 HeiMuligens et dumt spørsmål, men for første driftsår må jeg spørre allikevel. Vurderer investere i en 1000l sprøyte, men ser det fort blir mange titusner ekstra om jeg også må investere i sprøytehjul. Dekkene i dag er 440 og 540.Kan jeg, bør jeg, eller må jeg ha sprøytehjul for å ikke ødelegge alt av avling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansA_1 Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Her er nok meningene delte. Men etter min oppfattning så veier redusert pakking og muligheten for å kjøre under "dårligere forhold" opp for nedtråkket åker.Forskjellen av nedtråkket åker fra 380mm til 540mm er akseptabel.Bortsett fra i soppsprøyting, så er tapet langt fra 100% på det nedtråkkede arealet uansett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.