Gå til innhold

Redskapsramme på frontlaster til gammel traktor


Henning F

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at dette var et helt genialt forum for en som har skaffet seg traktor for første gang!

Har fått tak i en Ford 4600 og tenkte jeg skulle lage meg tiltfunksjon på frontlasteren (grøsser hver gang jeg løser ut den mekaniske tippen på skuffa :) ). Og i den forbindelse prøver jeg å finne en redskapsramme så jeg kan bruke trima og euro fester. Det må da være noen som produserer rammer til dette formålet da det tusser av eldre traktorer rundt omkring. Har trålet internett noen kvelder nå og sliter med å finne ei ramme som har feste for ett toppstag feste på toppen og samtidig har rett avstand mellom festene til lastearmene?
Min laster har 103 cm mellom armene, vet ikke om dette er det som kalles "gammel norsk standard" eller om det er gangbart mål på nyere redskap?
I utgangspunktet hadde det jo vært kurrant å brukt en 3-punkt til trima/sms adapter men det var dette med 103 cm avstand på de nedre festene da..

Noen som har noen forslag eller må jeg sveise og modifisere på en "blank" adapter uten festepunkter jeg ser noen selger?

- Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!
 

Fikk forslag fra en forhandler om å bruke trepunkt til Trima, bred variant på 94cm bredde, og så lange bolter.
Noen tanker om å henge adapteren i bolter 3-4 cm innenfor løftearmene? Tenker da på styrken i boltene når den blir hengende i ytterkant av bolten og ikke i mellom to fester... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...