Gå til innhold

Lars

Bruker
  • Innlegg

    134
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Lars

    Ford 7740 sle

    Oljenivå, filter, oljekvalitet
  2. Jeg ser ikke helt hvor under traktoren dette er, for meg ser det ut som om det liksågodt kan vara splinten/dreneringshull under klutsjhuset. Altså at det kan ha kommet olje inn til klutsjen, enten fra motor eller girkasse. Er det noe galt med toppakningen eller dyser, kan det komme diesel i motorolja. Det er også et pakning bak svinghjulet, som kan føre til olje inn mot klutsjhuset, Ingenting av dette passer med overfyllt girkasse/bakstuss
  3. Lars

    Gearkasse 355

    Helt sikkert, men det finnes forskjellige girkasser i samme serie også. Eikmaskin eller de som selger hoggedeler bør ha ei oversikt over dette
  4. Vri nøkkel mot venstre, og hold den der, for så start helt til venstre.
  5. Meiner at du får problemet, om en av fjærene har brudd
  6. Er begge fjærene i clutsjen på plass/hele?
  7. Spak med Hvit knapp(lik håndbrekk) er kraftutakskløtsj, på venstre side av deg er innkoplinga til krafttutakk. For å få 540 o min må du ha ca 2200 o/min på motor. Høyere turtall på motor gir fler omdreinger på kraftuttak
  8. Er det noen som vet hva som skjer med Ak-Cnh, Ålgård og de andre forhandlerene i AK? Ser at Ak-maskiner prøver å "forsone" seg med forhandlerene sine med å gå til rettsak mot de. Blir alle blide og fornøyde etter endt sak, og alt som før? Er det noen som har litt info på lur?
  9. Italiensk. De fleste som er produsert i Romania har tilleggsbetegnelse R. (De eldste fiata har også tilleggsbetegnelse R, uten at de er produsert i Romania feks 411 R).
  10. Du må ha mer en 50 dekar jord, eller 500 dekar skog, før driveplikt kommer inn.
  11. Det må være helt plant, dra over en rettholt, vinkel eller Anna rett metall og se om det er ujevnheter. Får meg ser det ut som det er hatt på tokomponent-metall eller Anna rart, og dette medfører ujavnt underlag, da vil pakningen ryke. Det vi hadde på var ei helt tynn masse, (som jeg ikke husker hva heter). 1. toppen må være planslipt, blokka må være plan. 2 satt i skruene ned i blokka, hadde på noen dråper rundt skruene ved blokka, der det var sprekkdannelser. 3 på med pakning, 4 på med topp. 5 sett på mutterne og dra til toppen etter system. middelet minnet om locktite, men et annet produkt, åsså var den hvit Får du ikke til dette, så tror jeg det er best å bytte blokka, finnes mange traktorer og treskere med samme motor. kan sikkert også sveise blokka, men da tror jeg du må på motorverksted, og planslipe blokka, og kanskje bytte stempelforinger=billigere med ny/brukt blokk. finnes billig på eBay
  12. Toppen må planslipes, om ikke det er gjort. Videre har vi hatt noen små sprekker i blokka fra skruene som går opp i toppen og mot sylinderforing, da hadde Vi på ett eller Anna slags tetteguffe rundt skruen. Dette holdt i ca 10 år, da måtte reparasjonen det gjentaes
  13. Lars

    Mf135 hydr. Spak

    Disse traktorene er slik. Mf 35 serie, 135, 235, også 500 serie Den eine er opp og ned (bak fram) og den andre er kraftkontroll/toppstaggføling
  14. 16,9/30 er 85 profil 16,9 tommer x 2,54 cm = 42,9 cm bred. ved 85 profil er dekkhøyden 85.% av bredden, dvs 42,9 x 0,85 = 36,5 cm. Dette må ganges med 2 i og med at dekket er rundt hele felgen. da blir dekkhøyde 73 cm+ 30 tommers felg x 2,54= 76,2 total høyde 149,3 cm 320 x 0,85 x 2 = 54,4 + 36 tommer x 2,54 = 91,44 total høyde 145,88 cm dvs ca 1,5 cm i forskjell over og under, så det går antagelig
×
×
  • Opprett ny...