Gå til innhold

Nye! JD 5125R .....heftig pris ??? 800k.


xeobib

Anbefalte innlegg

Det er vel sjeldan store rabatter og kampanjeprisar på nye traktormodellar ,men likevel ser at nye kompakte 5125R serien kostar myykje penger ! FK har to stk. demo med laster liggende på finn til rett under 800.000,- +mva..!! ,syns dette er heftig pris for ein såpass liten traktor ,sjølv om den skal ha 125hk(+10) og auto8-powershift-kassen skal være bra. Den regnes vel uansett  innunder 110-120hk traktor-klassen om den har noe meir hk.

Den har vel den heilt samme hytta som 5820 og 5100R osv?, altså ikkje veldig stor (og moderne) sjølv om dei vel har gjort det litt romslegare inni med å ta bort girstang, flytte dashbord til a-stolpen og glassluke i taket osv.

Veit ikkje men det må vel det vil bli eit spenstig verdifall på denne modellen ila. 3-4-5år ?? .....og då er det ikkje mykje igjen av dei sparte drivstoffkostnader som dem reklamerer med skal være best i test..! (DLG-test: 4% lågare forbruk enn konkurrent)

Finn.no : Eik har ein "ny 2017" Fendt 211TMS m/laster(trima) ,fjærende framaksling og fronthydr+kraftutak +++. pris kr.750.000,-+mva......(denne har Vario = trinnløs-kasse)... !!!

Konkurrentar som Valtra N103 H5(auto5-powershift-kasse) kjørte vel kampanje med laster på ca.560.000,- +mva. i 2017 og tilsvarende Case 120L (4-powershift) med laster låg vel på tilsvarende ,MF (Dyna4) og andre hadde vel sikkert samme tilbud ??  Veit ikkje kva prisane ligg på i 2018 på desse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dersom du vil ha traktoren til å styre sjølv så har altså ikkje JD greid å få plass til den spesielle rattstammen med motor . Så der må du ettermontere ratt med motor.  fendt derimot har greid å få det til. Sjølv om den traktoren virker enno meir kompakt samansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte også en 5125R her i fjor høst,men synes den ble for dyr..

Ble i stedet en Case Luxxum 120, sparte 200.000 på det med ca samme utstyr (170.000 dyrere traktor og 30.000 mindre i innbytte for den gamle).

Litt færre hk i Casen (117).

Veldig fornøyd med Casen så langt, takler helt fint 4 skjærs Øverum variflex! Kjenner at en kunne hatt litt mer

hk når en har full kornhenger bak med 10-11 tonn korn oppi, 8-9 tonn går greit, skjer tydeligvis noe når en har hengeren helt full, 

går litt tregt da.. med de avlingene som har vært i år så har det ikke vært noe stort probem.. :-/

Har ikke hatt Case før, har blitt veldig glad i multicontroller armlene :)

MF ble litt dyrere enn Case i vårt tilfelle. Valtra N103 var omtrent samme pris som Case, dog med mindre utstyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Jeg har 4 stk medium og "store" JD-traktorer i drifta. Jeg ser ingen av de små JD traktorene som prisaktuelle.
Samtidig synes jeg JD sine "små" traktorer er alt for store, om det er en liten traktor man er ute etter.

Så min anbefaling blir vel at JD er aktuelt fra 6-serien og oppover.
!Mine subjektive meninger.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...