Gå til innhold

Tilhenger med kran?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Finnes det tilhenger som Orkel, Weikmann osv med tømmerkran?

Jeg har for liten skog til å ha en ren tømmervogn, men hadde jeg hatt en kombinasjon så hadde dette vært perfekt.

Jeg ser at Palmse har en dumperhenger med kran, men den koster sikkert veeldig mye..

Noen som ahr laget en slik henger med kran?

Om en har en f.eks Orkel henger så kan en lage et fundament til å ha en kran på?

Noen andre som har vurdert dette og sjekket opp?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har sett på det også, men jeg mener det kanskje er bedre å ha den på tilhengeren enn traktoren for min del.

Har en traktor på 3 t + frontlaster, vet ikke hvilken størrelse på kran som blir anbefalt til en så liten traktor om den skal monteres i trepunkten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste må vel bli hvis en har en dugende henger som en kan sveise på kranhylser i bakkant på også få tak i ei brukt kran (som har stått på lastebil).

Hengeren må selvfølgelig være ganske solid da rammeverket der bak får litt påkjenning.. Da kan en også ta av krana når en ikke trenger den og få full nyttelast. Ulempen er vel at krana må av for å tippe hengeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at eg kan alle regler, så er det krav til stabilitet på tilhenger, og ved å montere kran er det vanskelig å oppfylle dei.

Vanskelig å få register tillhenger med kran.

Har vert nokre artikler i BG om nokre biltilsyn som har stilt krav om å registere tømmerhenger men det er vanskelig å oppfylle krava til registering.

Derfor er tømmerhenger ikkje tilhenger og er stortsett ikkje registert.

Så det beste er nok å bruke trepunkt montert kran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...