Gå til innhold

Valg av traktor til en med ett bein og en arm.


Gjest

Anbefalte innlegg

Du som skryter så uhemmet av JD kasser og traktor har vel ikke følgt alldeles med i timen. Stort sett alle nyere JD her over i Gudbrandsdalen har vært på verksted med girkasseproblem så Gullkalven til FK er langt fra feilfrie men det noe rart med de grønne det er kun service om traktoren ligg helt demontert på verkstedgolvet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar
Du som skryter så uhemmet av JD kasser og traktor har vel ikke følgt alldeles med i timen. Stort sett alle nyere JD her over i Gudbrandsdalen har vært på verksted med girkasseproblem så Gullkalven til FK er langt fra feilfrie men det noe rart med de grønne det er kun service om traktoren ligg helt demontert på verkstedgolvet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm det var da voldsomt.... har en JD Ap som jeg har kjørt 3000 timer. Den har aldrig vært på verksted. Kun service og den tar jeg selv (god timebetaling :) Men viss du mener alle jder i ditt distrikt har byttet girkasse forstår jeg du ikke vil anbefale jd. Men va vil du egentlig anbefale da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm det var da voldsomt.... har en JD Ap som jeg har kjørt 3000 timer. Den har aldrig vært på verksted. Kun service og den tar jeg selv (god timebetaling :) Men viss du mener alle jder i ditt distrikt har byttet girkasse forstår jeg du ikke vil anbefale jd. Men va vil du egentlig anbefale da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Takker igjen for input!

Det var selgeren på FK som mente jeg måtte ha Q75-laster...

Det er ikke tilfellet m.a.o.

 

tracker: Det står faktisk 38\&quot\; bak og 30\&quot\; framme på 2004 modellen...

 

NH: Har prøvekjørt en Fendt også, men trives liksom bedre i JD\'\'\'\'en...

 

Flere spørsmål:

 

1. Lurer fortsatt på om et girkasse-ras dekkes av maskinskadeforsikring e.l.?

 

2. Er det bare commonrail som skiller 02 og 04 modellen?

 

3. Hva er realistisk å få for MF\'\'\'\'en min? http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19538643

 

4. Når jeg endelig hadde landa på JD, så kommer en kompis som har kjørt traktor lengre enn jeg har bruk langbukser, og spør forbauset: Har du ikke sjekka ut de større CASE\'\'\'\'ene med SISU-motorer?

Øøøh.. Nei... Ha\'\'\'\'kke det svarer jeg. Så ga han meg en link til denne:

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19637469

 

Nyoverhalt framaksel, og MASSE slitedeler byttet....

Noen med erfaring med CASE?

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Takker igjen for input!

Det var selgeren på FK som mente jeg måtte ha Q75-laster...

Det er ikke tilfellet m.a.o.

 

tracker: Det står faktisk 38\&quot\; bak og 30\&quot\; framme på 2004 modellen...

 

NH: Har prøvekjørt en Fendt også, men trives liksom bedre i JD\'\'\'\'en...

 

Flere spørsmål:

 

1. Lurer fortsatt på om et girkasse-ras dekkes av maskinskadeforsikring e.l.?

 

2. Er det bare commonrail som skiller 02 og 04 modellen?

 

3. Hva er realistisk å få for MF\'\'\'\'en min? http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19538643

 

4. Når jeg endelig hadde landa på JD, så kommer en kompis som har kjørt traktor lengre enn jeg har bruk langbukser, og spør forbauset: Har du ikke sjekka ut de større CASE\'\'\'\'ene med SISU-motorer?

Øøøh.. Nei... Ha\'\'\'\'kke det svarer jeg. Så ga han meg en link til denne:

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19637469

 

Nyoverhalt framaksel, og MASSE slitedeler byttet....

Noen med erfaring med CASE?

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Takker Rune!

 

Case hadde visstnok et problem med svake simmeringer og bærekuler (heter det det på traktor?), så denne er overhalt og \&quot\;ombygget\&quot\; i hht produsenten. Den hadde begynt å lekke olje.

Slitedeler var slikt som bremser og bremseslanger og litt annet småtteri. Bremsene var visst også noe som ble fort slitt slik de kom fra fabrikk, men dette er rettet opp i.

Traktoren har stått i nesten et år hos en konkursforvalter, før nåværende eier overtok. Nåværende eier har visstnok kun hatt Case opp gjennom et langt liv, men synes denne ble for stor, og han har bestillt seg en ny, og mindre, Case.

Nåværende eier har byttet alle hydr.uttak bak, da dette visstnok kunne være en svakhet på akkurat denne serien Case.

Dette er det jeg har blitt fortalt og opplyst. Høres det fornuftig ut?

Er litt bekymret for annenhåndsverdien, da....

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Takker Rune!

 

Case hadde visstnok et problem med svake simmeringer og bærekuler (heter det det på traktor?), så denne er overhalt og \&quot\;ombygget\&quot\; i hht produsenten. Den hadde begynt å lekke olje.

Slitedeler var slikt som bremser og bremseslanger og litt annet småtteri. Bremsene var visst også noe som ble fort slitt slik de kom fra fabrikk, men dette er rettet opp i.

Traktoren har stått i nesten et år hos en konkursforvalter, før nåværende eier overtok. Nåværende eier har visstnok kun hatt Case opp gjennom et langt liv, men synes denne ble for stor, og han har bestillt seg en ny, og mindre, Case.

Nåværende eier har byttet alle hydr.uttak bak, da dette visstnok kunne være en svakhet på akkurat denne serien Case.

Dette er det jeg har blitt fortalt og opplyst. Høres det fornuftig ut?

Er litt bekymret for annenhåndsverdien, da....

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Nyaas maskin averterte en Case CVX for en stund siden. Han hadde skrevet i annonsen, \&quot\;den hadde en av de beste trinnløskassene på markedet, men dem var ikke helt lydløse\&quot\;...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Nyaas maskin averterte en Case CVX for en stund siden. Han hadde skrevet i annonsen, \&quot\;den hadde en av de beste trinnløskassene på markedet, men dem var ikke helt lydløse\&quot\;...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på det sterkeste anbefale deg å kjøpe Case`n,istenfor denna \&quot\;girkassehavaristen\&quot\; frå JD.

 

Trinnlaus JD er da dei girkassene som har hatt absolutt mest problem.

 

Skjønner at det sitter langt inne hos disse JD fanatikerne å innrømme det. Berre \&quot\;prater\&quot\; det bort med at det er skiftet på dei fleste,og utbedret i \&quot\;ung\&quot\; alder,at maskinskadeforsikring dekker det meste osv.

I området her er det ingen som tør kjøpe AP gir på JD meir. Autopowr = problem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på det sterkeste anbefale deg å kjøpe Case`n,istenfor denna \&quot\;girkassehavaristen\&quot\; frå JD.

 

Trinnlaus JD er da dei girkassene som har hatt absolutt mest problem.

 

Skjønner at det sitter langt inne hos disse JD fanatikerne å innrømme det. Berre \&quot\;prater\&quot\; det bort med at det er skiftet på dei fleste,og utbedret i \&quot\;ung\&quot\; alder,at maskinskadeforsikring dekker det meste osv.

I området her er det ingen som tør kjøpe AP gir på JD meir. Autopowr = problem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy: Nå synes jeg at \&quot\;¨rådene\&quot\; du får begynner å havne i samme kategori som at min far er sterkere osv...

Du vil av alle merker finne noen som er fornøyde, og noen som er totalt misfornøyde. Her har du gjort deg opp en mening om at JD var noe å satse på. Da har du havnet i samme bås som ca 20 til 25 % av andre norske traktoreiere og det ville forundre meg om så mange tok så grundig feil. For noen å si at dette går dårlig og at du heller bør kjøpe et annet merke er som å si at lottokupongen ikke må inneholde tallet 5 men mye heller 7...

Nå kommer jeg med en uttale der jeg er litt på tynn is: Jeg tror Case CVX er en Steyr som plutselig ble Case da de solgte fabrikken hvor mc cormick produseres. Det var ikke lenge disse var i produksjon før CNH com med ny modell og som skulle satses på. Regner med at ca dette er grunnen til at det ikke er så mange i norge????

Uansett, har de forakselen med uavhengig fjæring? I så har jeg hørt at det er noen deler som av og til må byttes der.

Så jeg vil anbefale deg å se deg rundt i ditt nærmiljø. Er alle forbannet på JD og FK, så studer noe annet. Er de det ikke, vil jeg tro at du kan få det greit med JD. Det er uansett en fordel at det er mange av disse rundt, men disse case\'\'\'\'ene er det vel færre mekanikere som kan i og med at det høres ut som de er mer sjeldne.

Jeg tror disse case\'\'\'\'ene kan være like gode, men siden de ikke har invadert verden er de vel neppe mye bedre.

Husk at her handler det mye om smak og behag. Det har jo du egentlig merket siden du har vært mye rundt og funnet ut at du likte best JD.

Så nå tror jeg du snart skal drite i denne debatten og gå og handle for jeg tror ikke du får mer fornuftig ut av den. selvfølgelig må du gjerne stille nye spørsmål.

LYKKE TIL med kjøp, uansett merke.

ps gi gjerne beskjed når en eller annen kontrakt er underskrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy: Nå synes jeg at \&quot\;¨rådene\&quot\; du får begynner å havne i samme kategori som at min far er sterkere osv...

Du vil av alle merker finne noen som er fornøyde, og noen som er totalt misfornøyde. Her har du gjort deg opp en mening om at JD var noe å satse på. Da har du havnet i samme bås som ca 20 til 25 % av andre norske traktoreiere og det ville forundre meg om så mange tok så grundig feil. For noen å si at dette går dårlig og at du heller bør kjøpe et annet merke er som å si at lottokupongen ikke må inneholde tallet 5 men mye heller 7...

Nå kommer jeg med en uttale der jeg er litt på tynn is: Jeg tror Case CVX er en Steyr som plutselig ble Case da de solgte fabrikken hvor mc cormick produseres. Det var ikke lenge disse var i produksjon før CNH com med ny modell og som skulle satses på. Regner med at ca dette er grunnen til at det ikke er så mange i norge????

Uansett, har de forakselen med uavhengig fjæring? I så har jeg hørt at det er noen deler som av og til må byttes der.

Så jeg vil anbefale deg å se deg rundt i ditt nærmiljø. Er alle forbannet på JD og FK, så studer noe annet. Er de det ikke, vil jeg tro at du kan få det greit med JD. Det er uansett en fordel at det er mange av disse rundt, men disse case\'\'\'\'ene er det vel færre mekanikere som kan i og med at det høres ut som de er mer sjeldne.

Jeg tror disse case\'\'\'\'ene kan være like gode, men siden de ikke har invadert verden er de vel neppe mye bedre.

Husk at her handler det mye om smak og behag. Det har jo du egentlig merket siden du har vært mye rundt og funnet ut at du likte best JD.

Så nå tror jeg du snart skal drite i denne debatten og gå og handle for jeg tror ikke du får mer fornuftig ut av den. selvfølgelig må du gjerne stille nye spørsmål.

LYKKE TIL med kjøp, uansett merke.

ps gi gjerne beskjed når en eller annen kontrakt er underskrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du skal være redd for hverken cvx eller jd ap. mange havarerte ap kasser i 7430 og 7530 men somjd-fansen påpeker er disse gjennomgående bytta. det er dessuten vanskelig å forstå at denne zf-kassa, som i hovedsak er den samme som i nettopp cvx ( alle cnh trinnløse før puma og t7000 autocommand)og deutz-fahr ttv samt claas cvt, skal være så mye dårligere når den sitter i en jd enn i en annen traktor.

 

steyr cvt skal vel være en av de bedre traktorene som er laget, når AK ikke har vært overivrige på å ta dem inn skyldes vel dette at de har manglet mekanikerkompetanse på dem, og at disse er mer ren steyr enn de fleste andre case/NH. men noen new holland tvt/ T7500 og case cvx er da solgt her i landet, uten at man hører noe negativt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du skal være redd for hverken cvx eller jd ap. mange havarerte ap kasser i 7430 og 7530 men somjd-fansen påpeker er disse gjennomgående bytta. det er dessuten vanskelig å forstå at denne zf-kassa, som i hovedsak er den samme som i nettopp cvx ( alle cnh trinnløse før puma og t7000 autocommand)og deutz-fahr ttv samt claas cvt, skal være så mye dårligere når den sitter i en jd enn i en annen traktor.

 

steyr cvt skal vel være en av de bedre traktorene som er laget, når AK ikke har vært overivrige på å ta dem inn skyldes vel dette at de har manglet mekanikerkompetanse på dem, og at disse er mer ren steyr enn de fleste andre case/NH. men noen new holland tvt/ T7500 og case cvx er da solgt her i landet, uten at man hører noe negativt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Roy_I._1

Masse mer nyttig info her, folkens! Takker!

 

Nei, tracker, jeg har ikke handlet enda, men tror jeg kommer til å gå for en grei JD 6920 med AP og snaue 3000 timer.

Har lagt inn bud, og får tilbakemelding på førstkommende mandag.

 

Blir det ikke den, vurderer jeg en nyere 4 sylindra JD eller en CASE 1150/70/90CVX av litt eldre dato.

 

Jeg har etterhvert skjønt at om traktoren er litt eldre (+/-2000 modell) og har gått få timer, men allikevel har vært jevnlig brukt (ikke stått mye ubrukt), så er det en grei løsning å gå for.

 

I\'\'\'\'ll keep you posted!!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Masse mer nyttig info her, folkens! Takker!

 

Nei, tracker, jeg har ikke handlet enda, men tror jeg kommer til å gå for en grei JD 6920 med AP og snaue 3000 timer.

Har lagt inn bud, og får tilbakemelding på førstkommende mandag.

 

Blir det ikke den, vurderer jeg en nyere 4 sylindra JD eller en CASE 1150/70/90CVX av litt eldre dato.

 

Jeg har etterhvert skjønt at om traktoren er litt eldre (+/-2000 modell) og har gått få timer, men allikevel har vært jevnlig brukt (ikke stått mye ubrukt), så er det en grei løsning å gå for.

 

I\'\'\'\'ll keep you posted!!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Roy_I._1

I\'\'\'\'m back! Og jeg får si som Røkke sa det: I e forbanna!!!

Etter å ha vært i kontakt med nær sagt alt som finnes av banker og andre finansinstitusjoner, er det rett og slett ikke mulig for meg å få til finansiering av noen traktor.

 

Jeg har siktet meg inn på JD 6920 AP i prisklasse 350-400\'\'\'\' + mva.

Jeg har en MF 6180 i innbytte som er taksert av ulike til fra 175\'\'\'\' - 200\'\'\'\' + mva. Dvs at jeg har ca 50% egenkapital, men ikke pokker!!

INGEN har villet finansiere noe som helst. Jeg skjønner ingenting....

 

Jeg har forsøkt alt fra leasing til lånefinansiering hos så mange ulike instanser at jeg for LENGST har mistet tellingen... Forbanna møkk...!!

Jeg er så LEI av forstå-seg-på-ere i banker og leasingselskaper, som alle krever at jeg MÅ ha et regnskap og vise til, budsjett hjelper ikke, eller så må jeg har 100%, eller høyere, egenkapital?!?!?! Hvem pokker har behov for finansiering hvis de har egenkapital på 100%, eller mer!!???

 

Eneste løsningen i følge enkelte banker o.l som faktisk har vært NOE løsningsorientert, er at jeg får noen til å lease en traktor, som jeg igjen leier av den som leaser....!!(??) Hørt noe så dumt!

Er dette virkelig en løsning??? Er det noen som tar på seg å lease, ???

Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre videre??

Nå har jeg etablert aksjeselskap, med regnskapsfører, revisor og full pakke... Skal det vise vise seg at dette er penger rett i dass??!!??

 

Nei, no e i forbanna!!

 

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

I\'\'\'\'m back! Og jeg får si som Røkke sa det: I e forbanna!!!

Etter å ha vært i kontakt med nær sagt alt som finnes av banker og andre finansinstitusjoner, er det rett og slett ikke mulig for meg å få til finansiering av noen traktor.

 

Jeg har siktet meg inn på JD 6920 AP i prisklasse 350-400\'\'\'\' + mva.

Jeg har en MF 6180 i innbytte som er taksert av ulike til fra 175\'\'\'\' - 200\'\'\'\' + mva. Dvs at jeg har ca 50% egenkapital, men ikke pokker!!

INGEN har villet finansiere noe som helst. Jeg skjønner ingenting....

 

Jeg har forsøkt alt fra leasing til lånefinansiering hos så mange ulike instanser at jeg for LENGST har mistet tellingen... Forbanna møkk...!!

Jeg er så LEI av forstå-seg-på-ere i banker og leasingselskaper, som alle krever at jeg MÅ ha et regnskap og vise til, budsjett hjelper ikke, eller så må jeg har 100%, eller høyere, egenkapital?!?!?! Hvem pokker har behov for finansiering hvis de har egenkapital på 100%, eller mer!!???

 

Eneste løsningen i følge enkelte banker o.l som faktisk har vært NOE løsningsorientert, er at jeg får noen til å lease en traktor, som jeg igjen leier av den som leaser....!!(??) Hørt noe så dumt!

Er dette virkelig en løsning??? Er det noen som tar på seg å lease, ???

Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre videre??

Nå har jeg etablert aksjeselskap, med regnskapsfører, revisor og full pakke... Skal det vise vise seg at dette er penger rett i dass??!!??

 

Nei, no e i forbanna!!

 

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her ang Case CVX og NH TVT,det er faktisk solgt endel av disse i norge. Og det er ikke noe problem traktorer. Masse foringer og ledd i framaksel men det skjer sjeldent noe med den så lenge folk er flinke med og smøre den..(ikke alle som veit hva ei fettpresse er)Det var noe problemer med steppermotoren i girkassen på de første modeller men de ble byttet på kampanje så det er ikke noe problemer mer. At ak ikke ville selge de er jo ikke sant, og jeg har vært på flere kurs på disse på fabrikken så kompetansen er nok der. Men å velge seg traktor er vel best å ta med seg selv? Ta en runde og prøvekjør forskjelling merker så merker du hva du liker. Det skjer feil med alle merker selv om de er grønne eller røde. Sjekk også åssen verkstedene er i ditt område på de forskjellige merkene. Får du ikke hjelp når du trenger det er du like langt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...