Gå til innhold

Valg av traktor til en med ett bein og en arm.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest tracker_1
Du kan jo sjekke om det er byttet AP-kasse på den. Var mye styr med de første modellene av 20- serien. De fleste har vel gått gjennom et bytteprogramm, og er oppgradert eller utskiftet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Vegard_1

Dette er jeg rimelig sikker på at går veien Roy, bitene faller på plass etter hvert.

 

Angående braketter til lasteren du har funnet, du kan høre med Aase om Chief-braketter, de passer på gammelt Trima-fundament. Er redd du må montere lasteren ganske langt fram, så det blir seende litt snodig ut, men fungerer gjør det helt sikkert.

 

Traktorvalget ditt er heller ikke noe å si på, skal ærlig innrømme at jeg er litt subjektiv her også, men jeg tror nok du blir godt fornøyd med maskina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Nå trodde jeg at jeg hadde en grei oversikt over traktorer generellt og John Deere spesielt, inntil jeg søker på spec\'\'\'\'en på en JD 6620.

Som fortalt tidligere hadde jeg nå tenkt å forsøke på innhandling av en stykk 6920, da den har det jeg trenger av utstyr, og har greit antall hestekrefter, ca 160+.

Men, så leser jeg på en dansk side om JD-traktorer, at der nede har 6620\'\'\'\'en 170HK og 6920\'\'\'\'en 204HK......?!? Og det samme er tilfellet i alle andre Europeiske land... Hva pokker er dette?

Er det så forskjellig spec på disse iforhold til i Norge, og hvorfor er det mindre HK i disse maskinene her i Norge??

Hvis det samme hadde vært tilfellet i Norge, kunne jeg kanskje klart meg med en 6620....

 

Noen med vettuge innspill og god viten om dette??

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Du verden! Kjempeflott, og takk for en meget god og utfyllende innføring, Rune!

Da går jeg for en 6920 \;)

Dette forumet er \&quot\;verd sin vekt i gull\&quot\; for oss som er ferske på området!

 

Er det noe man bør være spesielt oppmerksom på vedr. den trinnløse kassa på 6920\'\'\'\'en??

 

De to jeg har kikket på har fulgt service slavisk ved FK, og har en skjerm med div brytere på høyre A-stolpe. Er det Command Arm\'\'\'\'en??

 

På forhånd takk igjen!!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Aaah! Oki, Tracker. Ja da har begge alternativene det.

 

Glemte jo å legge ut linker til \&quot\;kandidatene\&quot\;.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19224595

Denne har vært eid av Entreprenørfirmaet Carl C. Fon, og er petimetrisk fulgt opp på servicer. Virket meget hel og fin og nydelig å kjøre. Litt lakkrust etter brøytesesonger er det, men ikke mye.

Stort pluss med denne var stor dieseltank, brøyteplate med plenty hydr.uttak og 30\&quot\; hjul framme. Bra dekk, 50-60%, rundt om.

Stort minus med denne er at den mangler laster og at den har høyt (??) timetall.

Den Trima 1690\'\'\'\'en jeg har på hånda er for liten i flg. forhandler og produsenten. (kjempeservice på www.trima.se !!)

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19016616

Denne har vært privateid, og jeg har ikke kjørt den annet enn frem og tilbake på verkstedgulvet.

Den bærer preg av mye brøyting, og var rufsete i lakken, spesielt på lasteren.

Den hadde også plenty hydr.uttak.

Stort pluss med denne var lasteren og lavt timetall.

Stot minus med denne var mye lakkkrust og behov for å bytte dekk framme. Det var ett 40-50% Michelindekk, og ett nytt \&quot\;Taurus\&quot\; dekk.

Jeg fikk også inntrykk av at det hadde vært litt tull med det elektriske på denne, og det var derfor den stod på verkstedet.

Det skulle byttes diverse brytere m.m.....

 

Det er jo to år i mellom disse to også. Skjedde det noe i disse årene som jeg burde ta med i betraktning??

 

På forhånd takk igjen!!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen på høyre a stolpe er kjørekomputer,Den uten laster såg fin ut,men prisen var høg,Eg vet om en 6920S AP 50 km 2003modell og 5895 timer til ca kr 275.000 , og vil du ha nyere 7920 AP 50 km 2004modell 3899 timer 600/70x30 og 710/70x38 hjul ca kr 420.000 .Meget bra traktor med mye utstyr!! er det av interesse så hører eg fra deg..........hetland@hesbynett.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Roy_I._1

Så var det på\'\'\'\'n igjen :)

Er fremdeles oppsatt på en JD 6920, og på de to som er nevnt tidligere.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19224595

Denne har jeg nå fått tilbud på 530.000.- + mva. på, inkludert en ny Q75 laster. Dyrt synes jeg....

Jeg har imidlertid pådratt meg en MF 6180 Dyna 4 i mellomtiden (prøver å selge den privat http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19538643 ), og den kan jeg få 175.000.- + mva i innbytte for i denne \&quot\;dealen\&quot\;.

JD 6920S\'\'\'\'en har \&quot\;dårlige\&quot\; dekk (20-25% igjen fram og bak), men har endel kjekke options.

 

Høres dette ut som en vettug handel???

 

 

og så har vi denne:

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19519697

Den har stått som \&quot\;solgt\&quot\; to ganger på finn.no. Blir litt skeptisk da....

Har ikke diskutert denne med karen på Felleskjøpet, men regner med jeg får den samme innbytte-avtalen her.

 

Denne er imidlertid 2 år eldre enn den over. Skjedde det noe vesentlig i løpet av de to årene som skiller disse to, og som taler for at jeg bør gå for den nyeste traktorn?

Denne har jo gått snaue 3000 timer bare....

 

Dersom den sistnevnte skulle være aktuell, regner jeg ikke med at girkassen er utbedret i noen som helst grad, med tanke på det lave timetallet.

Dersom kassa raser helt, er det noe som maskinskadeforsikringen dekker??

 

Takker for innspill!!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Så var det på\'\'\'\'n igjen :)

Er fremdeles oppsatt på en JD 6920, og på de to som er nevnt tidligere.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19224595

Denne har jeg nå fått tilbud på 530.000.- + mva. på, inkludert en ny Q75 laster. Dyrt synes jeg....

Jeg har imidlertid pådratt meg en MF 6180 Dyna 4 i mellomtiden (prøver å selge den privat http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19538643 ), og den kan jeg få 175.000.- + mva i innbytte for i denne \&quot\;dealen\&quot\;.

JD 6920S\'\'\'\'en har \&quot\;dårlige\&quot\; dekk (20-25% igjen fram og bak), men har endel kjekke options.

 

Høres dette ut som en vettug handel???

 

 

og så har vi denne:

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19519697

Den har stått som \&quot\;solgt\&quot\; to ganger på finn.no. Blir litt skeptisk da....

Har ikke diskutert denne med karen på Felleskjøpet, men regner med jeg får den samme innbytte-avtalen her.

 

Denne er imidlertid 2 år eldre enn den over. Skjedde det noe vesentlig i løpet av de to årene som skiller disse to, og som taler for at jeg bør gå for den nyeste traktorn?

Denne har jo gått snaue 3000 timer bare....

 

Dersom den sistnevnte skulle være aktuell, regner jeg ikke med at girkassen er utbedret i noen som helst grad, med tanke på det lave timetallet.

Dersom kassa raser helt, er det noe som maskinskadeforsikringen dekker??

 

Takker for innspill!!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre innformere om at Dyna4 girkasse sitter i MF 5400 serie. På MF 6100 serie heiter det Dynashift. Heiter ikkje automatisk Dyna4 berre for at det er 4 hurtiggir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre innformere om at Dyna4 girkasse sitter i MF 5400 serie. På MF 6100 serie heiter det Dynashift. Heiter ikkje automatisk Dyna4 berre for at det er 4 hurtiggir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy:

Må ikke finne på¨å kjøpe john deere med autopower (trinnløs) hvis du skal kjøre mye transport. disse kassene går det varmgang i. er dyrt å skifte girkasser på john deere, veldig dyrt. er ikke til å komme ifra desverre at kun fendt har gjennomprøvde kasser som er skikkelig trinnløse, men ikke kjøp mindre enn 818, hvis du skal kjøre tungtransport. valtra direct ser bra ut men er vel ikke helt prisklassen din da. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy:

Må ikke finne på¨å kjøpe john deere med autopower (trinnløs) hvis du skal kjøre mye transport. disse kassene går det varmgang i. er dyrt å skifte girkasser på john deere, veldig dyrt. er ikke til å komme ifra desverre at kun fendt har gjennomprøvde kasser som er skikkelig trinnløse, men ikke kjøp mindre enn 818, hvis du skal kjøre tungtransport. valtra direct ser bra ut men er vel ikke helt prisklassen din da. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NH: noe av det dommeste jeg har hørt.. hvordan kan du si at girkassene til verdens største traktor produsent være så dårlige som du sier?

 

Kjøp John deere med go samvittighet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NH: noe av det dommeste jeg har hørt.. hvordan kan du si at girkassene til verdens største traktor produsent være så dårlige som du sier?

 

Kjøp John deere med go samvittighet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

mr: Takker for opplysningen. Trodde det het Dyna 4, jeg. Greit å få klaret opp i. Annonsen er endret. Takker.

 

NH: JD sliter ikke med varmgangproblematikken (hvilket Fendt forøvrig også har slitt med) hvis du bruker hodet når du kjører.

Det problemet er litt vel mye hauset opp. Les Tyske, Franske og Engelske tester, så ser du hvordan det ligger an med AutoPower i JD. Tidlige AP-kasser slet litt, men det ble visstnok rettet på ved bytte av oljetype og bedre oljekjøling.

Mye bra tester og MASSE info på Tyske sider.

 

Ingen som har noe input på det jeg spurte om i mitt forrige innlegg?

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

mr: Takker for opplysningen. Trodde det het Dyna 4, jeg. Greit å få klaret opp i. Annonsen er endret. Takker.

 

NH: JD sliter ikke med varmgangproblematikken (hvilket Fendt forøvrig også har slitt med) hvis du bruker hodet når du kjører.

Det problemet er litt vel mye hauset opp. Les Tyske, Franske og Engelske tester, så ser du hvordan det ligger an med AutoPower i JD. Tidlige AP-kasser slet litt, men det ble visstnok rettet på ved bytte av oljetype og bedre oljekjøling.

Mye bra tester og MASSE info på Tyske sider.

 

Ingen som har noe input på det jeg spurte om i mitt forrige innlegg?

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg tror jeg ville ha gått for den til 475 000,- Synes den ser mer velholdt og penere brukt enn den andre. Om det er noen større forskjeller på dem vet jeg ikke, mulig det ikke er Common Rail motor på 02 modellen, sikkert noen andre her som kan svare på det:) Du skal ikke se bort i fra at ikke kassen er byttet på den. Dette kan du sikkert og få svar på fra Felleskjøpet. 02 modellen har og mindre slitte dekk en 04 modellen. Nye traktordekk koster flesk, spesielt når de er såpass store som dette. Ser det står i annonsen at det er 30\&quot\; hjul på 04 modellen, tror ikke dette stemmer, skal være 28\&quot\; i komb. med 38\&quot\; bakhjul. Ser og ut som om 02 mod. har xenon lys bakover noe som er kjekt å ha på sene høstkvelder:-) Hvis du går for 04 modellen, så ville jeg gått ned et hakk på lasterstørrelsen til Q65, denne passer perfekt til denne traktoren. Q75 blir svær og stikker litt langt fram. Håper dette kan være litt til hjelp for deg :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg tror jeg ville ha gått for den til 475 000,- Synes den ser mer velholdt og penere brukt enn den andre. Om det er noen større forskjeller på dem vet jeg ikke, mulig det ikke er Common Rail motor på 02 modellen, sikkert noen andre her som kan svare på det:) Du skal ikke se bort i fra at ikke kassen er byttet på den. Dette kan du sikkert og få svar på fra Felleskjøpet. 02 modellen har og mindre slitte dekk en 04 modellen. Nye traktordekk koster flesk, spesielt når de er såpass store som dette. Ser det står i annonsen at det er 30\&quot\; hjul på 04 modellen, tror ikke dette stemmer, skal være 28\&quot\; i komb. med 38\&quot\; bakhjul. Ser og ut som om 02 mod. har xenon lys bakover noe som er kjekt å ha på sene høstkvelder:-) Hvis du går for 04 modellen, så ville jeg gått ned et hakk på lasterstørrelsen til Q65, denne passer perfekt til denne traktoren. Q75 blir svær og stikker litt langt fram. Håper dette kan være litt til hjelp for deg :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Common Rail-motorene kom i 6020-serien fra og med 04-modellene, muligens det blir solgt noen som 03-modeller, men da er de registrert seint i 03, og teknisk sett en 04-modell. Forstå det den som vil og har lyst, men slik er det med det meste som går på hjul. Forøvrig får man neste års modell fra august / september i bilbransjen...

 

Har etterhvert kjørt mange JD 6x20 AP, og ikke slitt med girkassene på noen av de, alle har fungert - men jeg veit det er skifta noen kasser. Men det syns jeg har vært ryddig håndtert av FK og John Deere / ZF.

 

Er også enig i at en Q65 / Trima +5 er den beste lasterstørrelsen på en 6920. Det går greit med en Q75 og, men jeg syns også den er i største laget.

 

Gleder meg til å høre mer om hvordan tingene går framover Roy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Common Rail-motorene kom i 6020-serien fra og med 04-modellene, muligens det blir solgt noen som 03-modeller, men da er de registrert seint i 03, og teknisk sett en 04-modell. Forstå det den som vil og har lyst, men slik er det med det meste som går på hjul. Forøvrig får man neste års modell fra august / september i bilbransjen...

 

Har etterhvert kjørt mange JD 6x20 AP, og ikke slitt med girkassene på noen av de, alle har fungert - men jeg veit det er skifta noen kasser. Men det syns jeg har vært ryddig håndtert av FK og John Deere / ZF.

 

Er også enig i at en Q65 / Trima +5 er den beste lasterstørrelsen på en 6920. Det går greit med en Q75 og, men jeg syns også den er i største laget.

 

Gleder meg til å høre mer om hvordan tingene går framover Roy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei Roy.

 

Jeg slenger meg på de andre her som mener Q65/5+ passer bedre på den traktoren! Men om du må ha Q75 så for all del kjøp den.

 

Uansett så mener jeg 02 mod ser pen ut og har mye utstyr! Kan nokk få ned prisen litt, særlig ved ren handel.

 

Men jeg vil tipse deg om en 6820, finnkode: 19603716

Han kan selge med laster til en fornuftig pris regner jeg med. Den har godt litt mye, men ser pen ut. Så forhør deg hos han?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei Roy.

 

Jeg slenger meg på de andre her som mener Q65/5+ passer bedre på den traktoren! Men om du må ha Q75 så for all del kjøp den.

 

Uansett så mener jeg 02 mod ser pen ut og har mye utstyr! Kan nokk få ned prisen litt, særlig ved ren handel.

 

Men jeg vil tipse deg om en 6820, finnkode: 19603716

Han kan selge med laster til en fornuftig pris regner jeg med. Den har godt litt mye, men ser pen ut. Så forhør deg hos han?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roy l:

 

mulig det er hauset endel opp dette med at ap kassene går varme. ville bare nevne det for deg.

den som står i barkåker ser fin ut, men 530 tusen med laster syntes jeg var litt mye. men ser fin ut. anbefaler deg nok å kjøpe en modell som har commonrail motor. altså fra -04 og oppover. er mer dreiemoment i disse, skal vel være litt mer dieselgjerrige også. men de er ganske følsomme på vann i dieselen. men min personlige mening er at om du vil legge 530tusen på bordet for en slik 6920 ap med laster, så ville jeg vurdert en brukt fendt 716 eller 818, 6920 er en veldig bra maskin for all del, og jeg tviler ikke mye på driftsikkerheten, men fendten er mer stabil lang veien enn john deere. dette har faktisk stor betydning hvis du kjører MYE langs vei med dumperhenger etc. men skal du ikke kjøre mye på vei ville jeg gått for jd. er ikke noe rasefanatiker, men jeg mener at faktumet er at fendt ligger et hestehode foran f.eks john deere på transport-biten, og på noen andre områder. du kan føle deg litt skuffet med en gang du setter deg i en fendt(gml hytte) men dette blir oppveid over noen timer etter du har lært deg å bruke den skikkelig. du blir mer og mer glad i den. fendt og john deere mener jeg er de to ypperste merkene, med cnh i hælene , men nok om det, jeg ville ihvertfall tatt det med i betrakningen om du ikke allerede har gjort det. dette med annenhåndsverdi er jo ett bra argument og på fendt da.

ligger en 820 til 505tusen på finn, sjekk den, er uten laster da.

 

men john deere er ett bedre økonomisk alternativ hvis du ikke skal kjøre supermye i året, har ikke noe å utsette på jd, skikkelige maskiner. veldig solide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roy l:

 

mulig det er hauset endel opp dette med at ap kassene går varme. ville bare nevne det for deg.

den som står i barkåker ser fin ut, men 530 tusen med laster syntes jeg var litt mye. men ser fin ut. anbefaler deg nok å kjøpe en modell som har commonrail motor. altså fra -04 og oppover. er mer dreiemoment i disse, skal vel være litt mer dieselgjerrige også. men de er ganske følsomme på vann i dieselen. men min personlige mening er at om du vil legge 530tusen på bordet for en slik 6920 ap med laster, så ville jeg vurdert en brukt fendt 716 eller 818, 6920 er en veldig bra maskin for all del, og jeg tviler ikke mye på driftsikkerheten, men fendten er mer stabil lang veien enn john deere. dette har faktisk stor betydning hvis du kjører MYE langs vei med dumperhenger etc. men skal du ikke kjøre mye på vei ville jeg gått for jd. er ikke noe rasefanatiker, men jeg mener at faktumet er at fendt ligger et hestehode foran f.eks john deere på transport-biten, og på noen andre områder. du kan føle deg litt skuffet med en gang du setter deg i en fendt(gml hytte) men dette blir oppveid over noen timer etter du har lært deg å bruke den skikkelig. du blir mer og mer glad i den. fendt og john deere mener jeg er de to ypperste merkene, med cnh i hælene , men nok om det, jeg ville ihvertfall tatt det med i betrakningen om du ikke allerede har gjort det. dette med annenhåndsverdi er jo ett bra argument og på fendt da.

ligger en 820 til 505tusen på finn, sjekk den, er uten laster da.

 

men john deere er ett bedre økonomisk alternativ hvis du ikke skal kjøre supermye i året, har ikke noe å utsette på jd, skikkelige maskiner. veldig solide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...