Gå til innhold

Fendt vinner igjen og igjen!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Jeg begynner virkelig å bli lei noen av dere. Forstår noen av dere virkelig ikke hva 19 prosent betyr? 2000 timer pr år med en traktor er jo mange timer men det er faktiskt mange som kjører det.

 

2000 timer ganger ca 16 liter pr. time. Det blir 32000 liter drivstoff.

Det blir kr208000,- pr år (sånn ca) med en literspris på 6,50

 

19 prosent mindre enn dette er kr164480,-

 

Da er besparelsen kr 39520,-

 

veldig bra at testene nå samenligner like store traktorer, da får vi virkelig de store utslagene som dette!!

 

19 prosent i Fends favør er mye,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym

PowerMix testresultater bekrefter SCR-teknologi

 

When implementing emissions stage 3b (Tier IV interim), Fendt also made economy a top priority and presented the first tractors, the new 800 Vario series, with the fuel-efficient SCR technology. Ved iverksetting av utslipp etappe 3b (Tier IV midlertidig), Fendt også gjort økonomien en topp prioritet, og presenterte de første traktorene, den nye 800 Vario-serie, med drivstoffgjerrig SCR-teknologi. Now the 828 Vario has gone through the PowerMix test at the DLG Test Centre and the results impressively confirm its fuel efficiency: the 828 Vario with 280 hp achieved an unprecedented low value of just 245 g/kWh. Nå 828 Vario har gått gjennom PowerMix testen i DLG Test Centre og resultatene imponerende bekrefte sin drivstoffeffektivitet: de 828 Vario med 280 hk oppnådd en enestående lav verdi på bare 245 g / kWh.

 

 

 

When the first PowerMix tests were performed in 2005, values of 280 g/kWh were considered outstanding. Når den første PowerMix testene ble utført i 2005, verdier på 280 g / kWh ble vurdert utestående. Three years ago Fendt succeeded, as many times before, in setting a new benchmark: the 936 Vario achieved a result of 261 g/kWh. For tre år siden Fendt lyktes, så mange ganger før, i å sette en ny standard: 936 Vario oppnådde et resultat på 261 g / kWh. With the current results from the DLG Test Centre, Fendt presents another record-setting result: with 245 g/kWh, the 828 Vario sets a new world record and thus consumes 56 g/kWh less fuel than the average of all tractors tested in the PowerMix (Profi trade magazine) so far. Med dagens resultater fra DLG Test Centre, presenterer Fendt annen rekord-setting resultat: med 245 g / kWh, setter 828 Vario en ny verdensrekord, og dermed forbruker 56 g / kWh mindre drivstoff enn gjennomsnittet av alle traktorer testet i PowerMix (Profi fagblad) så langt. This result can be attributed to the combination of Fendt Efficient Technology and the fuel-efficient SCR technology, in which the exhaust gas is after-treated with AdBlue urea solution. Dette resultatet kan tilskrives kombinasjonen av Fendt Effektiv Technology og drivstoffeffektive SCR-teknologi, der eksosen er etter-behandlet med AdBlue urea løsning. Despite reduced nitrogen oxide and particulate matter emissions, both fuel consumption and CO 2 emissions can be reduced significantly using this technology. Til tross for redusert NOx og partikler utslipp, både drivstofforbruk og CO 2-utslipp kan reduseres betydelig ved hjelp av denne teknologien. In this way, Fendt succeeds in implementing the current emission standard, while achieving ?More from Less?, in keeping with the Fendt Efficient Technology philosophy. På denne måten lykkes Fendt i gjennomføringen av dagens utslipp standard, samtidig oppnå \&quot\;Mer fra Less\&quot\;, i tråd med Fendt Effektiv Technology filosofi.

 

Do you have a Fendt 828 vario? Har du en Fendt 828 Vario? Do you see a significant change in your fuel consumption? Har du se en betydelig endring i drivstofforbruk?

Tags: 828 Vario , SCR Tags: 828 Vario , SCR One Response to ?Fendt 828 Vario: Record-Setting Results in DLG PowerMix? One Response til \&quot\;Fendt 828 Vario: Record-Setting Resultater i DLG PowerMix\&quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har nå sittet og sett på alle testene inne på DLG`s sider. 19 prosent er riktig. Tar dere og ser på spesielle arbeidsoppgaver så er forskjellen enda større! F.eks ballepressing så er forskjellen skremmende stor i Fendt`s favør. Jeg samenlignet nå bare traktorer med trinnløse kasser så det er sagt.

 

Hvorfor er det så tungt å svelge at Fendt alltid er best? Jeg har snakket med utrolig mange seriøse entreprenører, alle sier at Fendt er det beste alternativet hvis du vil sitte igjen med gode økonomiske resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er ikke sikkert JD klarer ny avgass klasse uten AD blue, hvis vi ser mot lastebilverden så er det mange produsenter som måtte begynne og bruke AD blue når de gikk fra Euro 4 til 5 så da er det ikke sikkert de sparer penger der lenger.

I forhold til CNH så sparer Fendt 5.5% og med regnestykket lenger opp og de prisene som er oppgitt må du kjøre 2000 timer i året i 10 år for og tette prisgapet mellom dem men da er det ikke tatt hensyn til hva service kostnader er og hvilken som holder seg best i pris når du skal selge den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

På ballepressing så har CVT 296 g/kwh mens Fendt har 254 g/kwh på samme kjøringa. Det er 42 g/kwh pr time. Det er mye.

 

La oss slå oss til ro med det at Fendt er suverent best. Slik er det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arion_1
Hvorfor er det ingen som nevner Fendts annenhåndsverdi? Det er helt uvesentlig om en Fendt koster 200000 mer enn konkurrentene dersom du får 100000 mer igjen for den når du bytter. Om man i tillegg sparer 70000 i drivstoff blir jo differansen bare 30000 pluss rentekostnad. Ikke så dyrt å kjøre Fendt likevel kanskje? Bare teori dette, men det er vel en grunn til at noen velger Fendt selv om den er \&quot\;MYE\&quot\; dyrere i innkjøp.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Idefox:

 

Jeg personlig kjører JD 7530 og er greit fornøyd. Vi som har levd ei stund og drar på årene med de erfaringene det innebærer skjønner at det er et komplekst regnestykke det med å eie og drive et firma. Da er det et stort regnestykke det med traktorer. Virker ikke som IDEFOX er helt med der!! Du må ta innover deg at FENDT er og blir vinneren innen denne bransjen da de bruker betydelige midler for å akkurat det å tilfredsstille brukerene sine behov.

 

Det kan vel hende at du kommer til fornuft når årene hjelper deg med erfaring! Du er vel ikke akkurat gamle gutten virker det som!

 

Tror jeg vil bytte inn min JD til fordel for en Fendt snart. Jeg har ca kr 30000,- større dieselutgifter pr år enn min nabo. Han kjører Fendt 820 vario. Han kjører forholdsvis tungt, var inne i traktoren hans nå i dag, tro det eller ei, men forbruket fra i høst sto på en gjennomsnitt på 7,2 liter pr time. Det er ekstremt lite da traktoren tross alt har over 200 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Har både jd 7530 og fendt 820, men har ikke fått målt dieselforbruket på de på samme arbeid da det er litt vanskelig. Men synes fendten er litt snillere med dieselen, uten å ha målt nøyaktig. Til neste vinter skal begge gå med K70 blad, og da blir det spennende å se hvem som går billigst. Synes fendten er en kjempe traktor, det er også jden. Har hatt noen problemet med jden, men ellers fornøyd. Synes hytta på jden er bedre, mtp klimanlegg, panoramadører og div andre ting. Mens fendt sin motor går roligere, har bedre betjening og en suvuren kjørepedal. Hadde jd hatt kjørepedal hadde den løftet seg i brukervenlighet synes jeg.

 

Fendten går også roligere på turtall ved 540E kontra 7530 på 540E, så der kan man spare penger også. 7530 går 50 km/h ved 1900 kontra fendt på 1650-1700 omdr. Det er klart det gir utslag på måleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1
Fendt gjør det alltid bra med hensyn til dieselforbruk. Når de lanserte den nye 800 serien trodde nesten alle at de nå skulle begynne å kjøpe motorer fra eget konsern i Finland der Sisumotorene blir produsert. Fendt valgte i stedet forsatt å kjøpe motorer fra Deutz som de har meget bra erfaring med gjennom mange år. Det ser pr. i dag ut til Deutz er i en egen klasse når det gjelder dieselforbruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Noe sier meg att Idefox sin Puma også har wi-fi 24/7 for det er ikke mulig att han klarer å kjøre 800 timer i året uten å være på nettet når en ser hvor aktiv han er på dette forumet.

Men det er muligens der han sparer diesel ved og sitte å surfe på nettet med motoren på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tror jammen det er flere enn IDEFOX som bør respektere andres meninger her inne ser at han prøver og argumentere noenlunde saklig med en begrunnelse men det er det visst ikke alle som tåler det her inne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Mye forskjeligge synspunkter her, men syns ikke noen skal slenge dritt om andre.

Slik jeg kan se de på regnestykker her så kan det være butikk i å kjøre Fendt om du kjører mange timer i året (2000), men for oss andre som ikke kjører traktoren heile tiden vil alle andre være billigere å ha.

Skulle jeg kjøre 2000 timer i året ville Fendt 828 vært ønske nr 1.

Jeg regner med å kjøre ca 5-700 timer i året og har bestilt ny Valtra 202D, pris ca 1,1 mill, skulle jeg kjøpt nye Fendt 800 ville den ligget over 1,6mil. (listepriser+utstyr). hadde sikkert fått bra pris på Fendten, men kunne aldri forsvart det med å spare noen kroner i drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at vi har gamle kloke folk som @-09 John Deere 7530 AP med oss her på forumet. De kan på en enkel måte forklare oss andre fasiten på de fleste spørsmål.

I denne diskusjonen er jo svaret enkelt:

Alle som driver profesjonelt kjører minst 2000 timer pr år, Fendt bruker myyye mindre diesel pr time enn alle konkurentene, AdBlue er gratis, renter betaler bare amatører og Fendt har et mye mindre verditap enn alle andre, ikke bare i prosenter men også i kroner og øre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Listepris på 202. 899+ utstyr, ikke noe problem å få den opp i over 1,1.

Hva jeg gir holder jeg for meg selv.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kan vi ikke slutte å prate om danna grønne og røde penis-forlengeren.

Så kan vi godta at sånne selvhøytidlige viktigperere, som må markere sin storhet med å betale 300.000,- kr ekstra for en traktor for å \&quot\;bevise\&quot\; at de virkelig er Noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tenkt jeg skulle bytte bort min Fendt 309 i en Zetor, forå ikke skille meg så mye ut. Noen forslag til modell?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1

okei...det va listepris du snakka om ja, tekker tilbake det om 202èn da. Listepris er jo av liten betydning.

 

Var heller ikkje klar over at AD-Blue var gratis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjk: Ironi er noe herk.... de andre påstandene syntes du var greie eller ? \;-)

 

Poenget er at her finnes ingen fasit. Noen kjører mye i året, andre lite (også såkalte \&quot\;profesjonelle\&quot\;), renten varierer, dieselprisen varierer, reell reell traktorpris varierer (kampanjer, pruting, innbytte etc), verdifall varierer, driftsikkerhet varierer osv. osv.

 

Hver enkelt sin situasjon er unik, for enkelte kan Fendt lønne seg for andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei..

Lurer på Fendt sitt verdi tap?

Noen som har regna ut verdi tap pr time,når dere bytter ut en \&quot\;halvslitt\&quot\;Fendt i en ny?

Bytta JD nå,har tappt seg 41,25kr pr time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LazT_1

I 1999 kjøpte min far en Fendt 510C den var utstyrt med dubbeltvirkende hydraulikk, frontlaster, 4 duble uttak, sommerdekk, vinterdekk, 50km/t, tubinkobling. Fatter`n hadde Ford før den tid, og ville fortsatt ha ford, eller NH som det ble byttet til, men utviklingen hadde ikke flyttet seg en CM iløpet av 7 år hos NH. alt var likt. Fendten betalte vi 600 000kr + mva for, mye penger! Fatter`n angret ikke noe på kjøpet, det var som å komme inn i en ny verden! Han kjører ikke så fryktlig mye traktor, solgte den i 2007, fikk 390 000 + mva for den. og da sto timetelleren på 5000 timer.

 

Men må føye til det at traktoren var ALDRI på verksted iløpet av den tiden vi hadde den!

 

Nå har vi en Fendt 415 2007 mod, kanskje litt dyr, kom på 900 000 + mva, fikk et bra tilbud med laster og komfortpakke. En sprek traktor på 160hk, 4 sylindre, kan henne fatter`n kjører fint, men hites på 2500timer har den brukt i snitt 4.8 l/t med drivstoff. Denne har heller aldri vert på verksted ennå.

 

Traktoren blir også brukt til røfft skogsbruk, traktoren er orginalt godt beskyttet under, umulig å kvele, fenomenal trekkraft. Knallgod svingradius som jeg synes er utrolig viktig i skogen.

 

Men det med dieselforbruk, så slån han ikke traktoren min, en MF 35, som går på vedklyveren hele våren og halve sommeren, den bruker i overkant av halvliter`n i timen! Det er økonomisk traktor det. men trekkraften er ELENDIG, derfor duger den kun til vedklyving :)

 

En bra detbatt dette, liker selv ikke å snakke stykt om andre merke, og liker heller ikke at noen snakker stykt om Fendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg sitter her og tar morgenkaffen og ler en liten skvett, Fendt meg her og John Deere meg der, Valtra og New Holland ditten og datten.

 

Men snart skal jeg gå ut å kjøre en tur med min lyse grønne doning med grå felger!

Si hva dere vil, men ingen slår Deutz på dieselforbruk, slik vil jeg driste meg til å si at det har vært de siste 40 årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skarpen_1

Fendt er uten tvil det beste traktorkjøpet ein kan gjere, det er totalkostnad pr time som betyr noko, der har-er og vil Fendt alltid bli i ein klasse for seg.

 

Hadde det vore ein \&quot\;traktoreksamen\&quot\; ville Fendt stått til toppkarakter og resten av merka støke.

 

Når Fendt i dag har trinnlaus transmsjon i alle modellane sine gjer det andre merker til annerags maskiner, og beste plassen for desse blir opphogginga.

 

At folk kan køyre noko anna enn Fendt er eit stort under, det viser vel at det ikkje bare er i u-land folk er lite opplyste?

 

Det er 1 april i dag, sjå innlegget litt i lys av det. Fortset den fine engasjerte diskusjonen.

 

God Vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Lurer på kva som skal til for å kome inn under kategorien \&quot\;drive profesjonellt\&quot\;? Eg driv ca 400 mål med gras (legg plansilo med lessevogn), er eg profesjonell traktor-brukar? Eller må ein sitte på ræva å presse ball frå mai til september for å vere profesjonell?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...