Gå til innhold

Fendt vinner igjen og igjen!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Som forventet er FENDT billigst på dieselforbruket. DLG har nå nylig utført tester, hvor de testet traktorer. På de to øverste plassene er Fendt 828 Vario på 1.plass og New Holland T7.260 på en 2. plass.

 

Marginene er ganske store ned til 2.plassen og nedover, så det hersker ingen tvil på at det vil det lønne seg med Fendt for de som ønsker kvalitet og god økonomi også i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Som forventet er FENDT billigst på dieselforbruket. DLG har nå nylig utført tester, hvor de testet traktorer. På de to øverste plassene er Fendt 828 Vario på 1.plass og New Holland T7.260 på en 2. plass.

 

Marginene er ganske store ned til 2.plassen og nedover, så det hersker ingen tvil på at det vil det lønne seg med Fendt for de som ønsker kvalitet og god økonomi også i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Legg fram referanser, så slipper du å få \&quot\;neiida, traktoren min bruker enda mindre enn din\&quot\; i trynet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1
Nå er jo ikke 828\'\'\'\'n aktuell for såååå mange da, men så uventa var det vel ikke. I klassen som representerer gj.snittstraktoren i Norge, var det vel en Deutz som brukte minst diesel, var det ikke det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg fant et skriv i nyeste Norsk Landbruk. Der står det at Fendt 828 Vario går billigst. Jeg er eier av Fendt 820 Vario og er storfornøyd med den.

 

Iflg DLG`s test, så er ikke 820 Vario akkurat tørst den heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geiranimo_1

Er eigar av ein Fendt 211. Greit nok, du må betale litt meir enn dei andre traktormerka, men det er så verdt det. Makan til komfort får du ikkje på ein anna traktor i den traktorklassa (70-120hk). Den går så stille og rolig, den er umulig å kvele, svingradiusen er minimal og den brukar ikkje meir drivstoff enn høgst nødvendig til arbeidoperasjonene.

 

Om du er typen som ikkje vil gå for dei sterkaste traktorane, så er denne eit veldig godt alternativ. For nokon vil det kanskje vere litt skremmande med det som kan sjå ut som ei litt komplisert betjening. Men den er faktisk ganske enkel med tanke på dei endå meir kompliserte betjeningane på dei større traktorane. Det bør i alle fall prøvast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Fendt er absolutt en traktor for både store og små, og til alles lommebok. Var i dag på AK og fikk pris på ny traktor med trinnløskasse, 200 hk. Når alt utstyret var plusset på, så havnet vi på godt over kr 1 200 000,-+mva.

 

På store Fendttraktorer så er det meste av utstyret orginalt montert fra fabrikk, og dermed ingen vesentlig prisøkning.

 

Med tanke på at Fendt holder seg mye bedre i pris pluss at drivstofforbruket er lavere, så burde det sie seg selv at valget er enkelt for de som har behov for traktorer i denne prisklassen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Helt sikkert greit det,men når aldri eik selgeren tar tlf og ikke ringer opp før du har signert kontrakt med konkurenten.selv om du har lakt igjen svar på tlf svarern hans.Da er det kansje greit att traktoren du har kjøpt er vesentlig dårligere en fendt.dem tar tlf da det problem også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geiranimo_1
Dette varierar så klart i frå plass til plass. Er ikkje berre Eik som slit på dette området. Hos oss er servicen hos dei vore nokonlunde, forbedra seg litt dei siste åra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jo da, jeg er sikkert dum, men jeg brukte 15 minutt på å klare å flytte en Fendt 412 10 meter.

 

Det var visst en aktiveringsknapp en stand, til slutt gikk det ann å få flytta på den.

 

Jada tenkte jeg, dette skal en betale en liten haug ekstra med penger for... I tillegg er det samme ratt som i en 1986 model Sampo Rosenlew 580 tresker.

 

Nei Tak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
En Fendt er enkel samtidig som den er avansert. Hvis noen ikke klarer det får så det være deres sak. Jeg er meget fornøyd med hele traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hallo.

En ting er sikkert,uavhengig av diesel forbruk.

Smaken er som baken!

Har kjørt en del Fendt,solid sak,men dårlig førermiljø..

Angrer ikke på den nye grønne og gule kammeraten jeg hente her om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja ja, smaken er som baken! Det skal være sikkert og vist. Jeg har kjørt og eid Fendt i 17 år fram til ifjor. Da byttet jeg inn min Fendt 718 Vario til fordel for en John Deere 6930 AP.

 

Det er som to helt forskjellige verdener for meg! Når en først blir vant med Fendt-traktoren og ikke mins Variokassa, så finnes det ikke maken. Har nå kjørt på ca 1500 timer på min JD og er så langt fornøyd, men jeg angrer på at jeg valgte JD og ikke Fendt.

 

Dieselforbruket er mye lavere på Fendt i snitt, Variokassa er unik, kjøresmidigheten er mye bedre på Fendt, svingradiusen er mye bedre på Fendt, oversikten både framover og bakover er bedre på Fendt. Er ikke det lange brede panseret på Fendt.

 

Kommer helt sikkert til å bytte traktor i nærmeste framtid, har hatt en 828 på prøve, fikk nesten klump i halsen når jeg måtte levere den tilbake. Det var en helt UTROLIG traktor.

 

Til dere som tviler på Fendt, dere vet ikke hva dere går glipp av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Fendt er sikkert en god traktor, men at det er et godt kjøp og kjøpe ny Fendt over 150hk i norge den er for drøy:))

Tatt i betraktning hva man må ut med for en ny \&quot\;større\&quot\; Fendt og hva de står til brukt med 4-5000 timer har de jo falt en halv million i pris. De få som blir solgt brukt står også en evighet før de blir solgt. Folk kjøper heller en nesten ny NH, MF eller JD enn å kjøpe en godt brukt Fendt.

Enkelte gir inntrykk av at de \&quot\;må\&quot\; ha alt utstyret Fendt har å by på for å greie arbeidsdagen og at de derfor ikke har noe valg når det gjelder kjøp av traktor. Dette er sprøyt! Ingen trenger trinnløse traktorer i Norge. Ja, det er komfortabelt men ikke et must. Det er ikke så lenge siden trinnløse kom på markedet her til lands, og arbeidsoppgavene er nå mye de samme som før selv om volumet for den enkelte kanskje har blitt noe større.

Det å kjøpe store traktorer i Norge er uavhengig av merke ikke noen god butikk. CNH, MF og JD raser også i pris ut fra forhandler. Maskiner +/- 100 hk er mye mer stabile i pris. Men jeg registrerer at både Eik, AK og FK er blitt mer aktive med gode kampanjer på modellene side etter at det ble populært å bruktimportere maskiner i fra England. Dette er jo positivt for oss brukere.

Nedover i Europa hvor bruktmarkedet for stortraktorer er større stiller det seg litt annerledes.

Så hvis man slår sammen dieselforbruk første 5000 timer samt verditapet på maskinen vil nok mange bli forskrekket over hva en ny stortraktor koster i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vel, skal du ha traktoren stående ved fjøsveggen det meste av året så skjønner at du synes verdi-tapet er stort. Men for min sin del så bruker jeg traktoren ca 25% på gården, mens jeg fakturerer ca 75% Da sier det seg selv at en skikkelig traktor må til for å klare arbeidsoppgavene! Skal jeg pusle rundt med en 100-120 hk traktor får jeg rett og slett ikke gjort jobben.

 

Er ganske så sikker på at Fendt er det beste valget når det er tunge og krevende arbeidsoppgaver som skal gjøres, særlig når det totale regnskapet blir lagt til grunn! På meg virker det som om at det rett og slett er for liten kompetanse ved noen av de kritiske innleggene som taler mot FENDT!!

 

Jeg kjører totalt ca 1800 timer pr. år.

 

Mitt regnestykke går i godt pluss med tanke på når alle utgiftene er medregnet! Jeg har vært aktiv i landbruket i ca 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, eksempel på regnestykke:

 

Ekstra kapitalkostnader på 200 000 kr dyrere Fendt en konkurrent: Ca 8000 kr (4% rente).

 

Spart diesel pr år med Fendt: Ca 7 % (ref DLG) lavere forbruk på 1800 timer * 12 l/t (snitt) * 6 kr/liter = Ca 9000 kr.

 

 

Man ser at økte kapitalkostnader nesten spiser opp det lavere dieselforbruket.

Skjønner ikke helt hvor \&quot\;gullgruva\&quot\; som Fendt-eierne snakker om er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tar ikke dere fendt eier begrunelse så høytidelig.

Du kan sette opp eit regnestykke og få akurat det svaret du vill.

Eg synes new holland er best og kan sikkert regne meg fram til gode tall for det.

Hadde Fendt vært så god ,og ikke minst så økonomisk så hadde vell mange flere kjøpt dei for det er ikke mange dei selger sammenlignet med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Rød traktor Idefox?? Du tenker vel på Case og ikke en MF? Du virker gjennom dine innlegg til å være pro CNH mann.

Jeg er ikke så opptatt av merke og syntes faktisk alle merker har mye flott å by på.

MF 54 og 64 serie, JD 6330-6430 Premium, Case maxxum multicontroller, New Holland 6020/40, Fendt 300/400 serie, Deutz k400 serie og Valtra N111, 121 virker alle til å være flotte maskiner i segmentet 4 sylindre og 100-150 hk.

 

De samme leverandørene har maskiner i segmentet 150-220 hk med 6 sylindrede motorer som også ser veldig fine ut.

Alle har vel automatisk powershift. Mens de dyreste kan velges med trinnløs kasse.

Uansett, mye flotte traktorer.

Personlig lurer jeg på å bruktimportere en New Holland 6070 med det nye karosseriet fra England. Jeg ser du kan få en 2010/11 mod med 2 til 500 timer for 450-500 tusen NOK. Nesten så en kan ha en til vedmaskina. :)

Sett over en kaffekopp og sjekk ut: www.parristractors.com

Dette er en av de største leverandørene av brukteimporterte traktorer til det norske markedet.

Pundkursen er i dag 8,96kr lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Til Idefox

 

Jeg kjøpte en case puma 165, 168-215hk,

denne ble rigget med trima 6+laster,

brøyteplate med tillhørende hydrolikk,

fullpigget Tri II med egene felger,,

rotorbjelke med firma reklame,,

store stereopakken,

div ekstralys,,

 

denne kom 980.000,00 å da byttet jeg inn en 2007 mf 6480

pristilbud på fendt med tilsvarende spec var,

 

 

fendt 818 1223000,00

fendt 718 1,1mill,,

no blir jo 718 litt mindre, så det er 818 som blir den mest rettferdig å sammenligen med,

 

man skal bruke mye ekstra diesel for å oppnå 250.000,00 kr, å jeg opplever ikke pumaen som dyr, den er billigere en mf6480 som heller ikke var dyr i drift, vi begynte å sammenligen litt forbruk per time med en som kjører fendt 718,, men når tallene ikke ville gå i hans fravør. så ville han ikke mere, men om min puma bruker 1liter mere i tima, så bryr jeg meg ikke, da kjøre komforen å hytte ergonomine passer meg mye bedre en fendt, å jeg har eid å kjørt fendt,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle_1
Idefox: Vi prater selvfølgelig om avgiftsfri. Men helt avgiftsfri er den vel ikke, så jeg sier farget diesel ved kjøp/bestilling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har en 1985 John Deere 2140 å den er skikkelig gjerrig på drivstoff asså. Bruker mye mindre enn MF 6445 Dyna jeg har når det kjøres med fres.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_pwr_1

Når dåkk først er inne på dieselpris her.

Fylte fargetdiesel på traktoren for en halvtime siden og betalte 10.35 pr liter på bensinstasjon.

 

Vanlig diesel kostet 13,49

Holder til i Hedmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

19 prosent lavere dieselforbruk enn igjennomsnittet av de andre traktorene i samme effektklasse er jo direkte flaut for de andre merkene. Jeg var klar over at det var mye, men så ekstremt mye er jo direkte utklassing.

 

Har lest diverse innlegg ang det med dieselbesparelse her inne. Jeg har syntes at det har vært store forskjeller, men har slått meg til ro med at Fendt har vært best.

 

Det at besparelsen er på mellom 40 - 50 tusen på ca 2000 pr år stemmer jo faktiskt!! Virkelig noe å tenke på for alle og enhver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vel, 19 prosent er mye. For mye i mine ører! Jeg har en Valtra på litt over 200 hk, bruker MYE diesel desverre.

 

Gratulerer så mye til Fendt, må vel krype til korset snart og skaffe meg en dieselgjerrig traktor jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...