Gå til innhold

Case Mxu110


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Jeg er ikke hverken tilhenger eller hater av Case eller New Holland men kjenner også til flere som har hatt problemer med MXU. Og de har byttet traktor etter få timer. Det har gått på bremsehavarier, elektronikkproblemer og fæle ulyder i hydraulikksystemet. De er også for svake på servostyringa. En av reparatørene til Akershus Traktor, som hadde skrudd Case i over 10 år sa at MXU var det verste de hadde hatt i huset enda. Skikkelig nedtur når det gjaldt driftssikkerhet i forhold til \&quot\;ekte\&quot\; Case maxxum / MX.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Til Valtra: TSA og MXU har hatt mye bremsehavarier, men det er de ikke alene om. Når det gjelder bremsehavarier skal Valtra-gutta være forsiktige med å kaste stein, for der sitter de i glasshus......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
valtra: nei, bremsene må ikke byttes før 2000 timer ved transportbruk. du kjenner tydeligvis ikke til disse traktorene i det heletatt. ved riktig bruk og skifte av olje og filter til rett tid greier du aldri slite ut bremsene på en tsa, mxu eller tm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Konrad, er ikke bare meg som har hørt om disse problemene, kjenner selgere og mekanikkere so har et veldig stort distrikt som og sier dette. Kjenner og til valtra-er som det er byttet bremser på, men de blir brukt mye hardere en CNH.

Har sagt det før og kan stå for det TM serien er en mye bedre traktor fra CNH.

Og til lettere vanlig landbrukskjøring kan du fint bruke TSA/MXU. Og til dere som chipper disse, driverket er beregnet til å tåle maks 135hk.Til sammenligning tåler Valtra T 300hk uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
En ting skal du vite om TSA/MXU, dette er ikke traktorer som er lagd for å gå i transport med tunge hengre, de er rene landbrukstraktorer som skal gå på jordet, ikke langs vegen, jeg tror at bremsene på TSA/MXU ikke er noe problem vis du kan og bruke traktorene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Valtra T er selvfølgelig IKKE dimensjonert for 300 hk. Selv om enkelte har skrudd dem opp noe vanvittig og det har gått bra så er det ikke å anbefale. Hadde bakstussen tålt 300 hk uten problemer så hadde man ikke trengt powerboosten som reduserer effekten på de laveste gearene. Ei heller hadde man trengt å utvikle noen S-serie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Det går mange valtra T, 8950 og 8550 med 300hk, ca 260hk på tappen og de tåler det. Fabrikken vil ikke ha så mye effekt for å gi garanti. Det jeg ville vise med eksempelet er at MXU/TSA er en liten traktor når det gjelder driverk. Svein har sagt det samme som meg her, og han har mye erfaring med TSA.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har veldig lite erfaring med Valtra,så det er en ting jeg lurer på.Enten har Valtra funnet en super hærding på komponentene sine som de holder tett til brystet eller så er overdimensjonerte og har således ett dårlig vekt/effekt forhold.Det ble jo også hevdet i en annen tråd att man kunne ta det dobbelte ut av en 6400 enn det som var effekten orginalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
At det forsvinner 10-15 prosent effekt igjennom drivverket er vel meget sansynelig? Men når det gjelder bremser, så er det svært få traktorer som er laget for og kjøre i 40/50 km/t 15-20 tonn på. Bremse havarier skyldes som oftest feil bruk av bremser, dårlige bremser på henger osv. Og bremse feil er gjengangere på de fleste merker som blir brukt på denne måten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Motorer på traktorene er svært sjeldent det svake punktet. Stort sett er det drivverket som tar kvelden. Har vært med og skrudd opp en hel rekke med forskjellige traktorer. Som regel går det bra så lenge man bruker ting med vett. Har bremset to valtra 8950 på over 260 hk på pto. På disse er det påmontert en bryter som overstyrte sigma power solinoidet. Så de går rundt som orginale til den er bryter er aktivert. Regner med at de fleste 8950 i Norge som er skrudd opp er gjort det samme med, eller så får dem ikke mye effekt ut av de uten sigma power inkoblet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

TG, kommer bort til deg når du får 300hk i MXU, du veit bedre! Og det var ikke for å vise hvem som får mest effekt jeg laget eksempelet, det var for å vise hvilken størrelse TSA/MXU tilhører.

Jeg veit ikke hva valtra gjør for å få et driverk som er så solid når traktoren er ca 800 kg lettere en tilsvarende JD.

Kansje det var meg som regnet feil, tok bare effekttap i % da jeg fikk 40hk er kansje ikke så høgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

valtra: er det veldig vanskelig å forstå at bremsehavari har med traktorførern å gjøre? jeg har også hørt om mange tsa,mxu og tm med bremsehavari, men felles for disse er at gjødselvogna ikke har egen brems i det heletatt og utslitte bremser på annen tilhenger. i tillegg kommer \&quot\;justeringer\&quot\; på turtall og hjuldimmensjon for å få høyere max.hastighet. men dette skulle konstruktørene hos cnh ( og ingen andre produsenter ) ha forutsett? jeg vet også om en tm 125 som gikk 9500 timer på 6år i entrepenørkjøring uten bremsehavari.

 

men oppå dette kommer feil-bruk av hydraulikken som medfører høy oljetemperatur som igjen gjør at du mye raskere tar bremsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Krafttapet til PTO tror jeg ikke kan egnes i prosent lenger når man øker motoreffekten. Ta f.eks. en 130 hk traktor som er oppgitt til 105 hk på PTO ved 2200 o/min på motoren. Det er et tap på 19%. Setter man opp motoreffekten til 300 hk på samme traktoren så blir ikke effekttapet ved 2200 o/min på motoren fremdeles 19%, altså 57 hk. Det blir litt mer motstand i kulelagrene når belastningen på PTO drevene øker, men den andre effekten som forsvinner i å plaske olje og rotere drev i fånytta er jo konstant. Så jeg tror ikke en oppskrudd traktor mister mer enn noen få hk ekstra i forhold til standardutgaven.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

konrad, er det da nesten bare førere av MXU/TSA som ikke kan kjøre traktor og ikke har bremser på henger? Vil jo tro at det er jevnt fordelt på de forskjeligge merkene.

Har vel vært litt problem at de bremser mye mer på traktoren en på henger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Var inne og såg på MXU-en til TG, kjøperen får en flott traktor. Om du får den prisen, er vel litt stiv? Hva skal du kjøpe igjen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

husker da faren min på 80-tallet kjørte MF690T-2wd med ti tonns kornhenger til mølla. Den var det ikke brems-ventil på, så bremsen ble koblet på tipputtaket, og det funket godt, da bremsene på hengeren tok tak tvert uten å slite på traktorbremsene.

....litt avsporing, men har vært flere innlegg om bremser her, så det var litt gøy å nevne det!

 

 

Den 8950\'n som \&quot\;Nils\&quot\; la frem link fra youtube, tilhører en som jobber som service-spesialist hos valtra. den har vært med i mange år på pulling, å går noe sinnsykt og ingen traktor med original motor har sjans mot denne. har sett den flere ganger selv in action.

Dennne mannen har peiling på valtra, har selv han som servicemann på mine valtra og han har peiling på disse traktorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...