Guest Bache_G_1 Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 TG: jeg har selv erfart at case ih 885, 4200 og cx har fungert mye bedre etter å ha tappet ned vanlig universal eller transmisjonsolje for så å fylle på hy-train. deete avhenger litt av bruken selvsagt, vi er litt tilbake på det med oljetemperatur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PL_1 Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 Hva med syntetisk olje? Har hørt flere som har god erfaring med dette ved kjøring ved lave temperaturer. Alt ved 0 grader går traktorene mye lettere i oppvarmingsperioden. Kan slik olje være skadlig på noen måte, f.eks for bremsene? (Oljen ha selvfølgelig de rette spesifikasjonene) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 konrad: universalolje og transmisjonsolje er absolutt ikke det samme. Universalolje har ikke noe i en nyere maskinpark å gjøre. dyrt og dårlig kompromiss. Ha en god motorolje og en transmisjonsolje som brukes på alt... Eldre traktorer som er godkjent med universalolje fungerer og mye bedre med transmisjonsolje. Særlig på vinterstid-laster... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 ka: la meg sitere, meg selv: \"\;vanlig universal eller transmisjonsolje\"\;. etter min oppfatning har du en spesiell måte å tolke utsagn på... og hva er egentlig problemet med å bruke oljen som er nevnt i instruksjonsboka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Må bare høre på TG han har tydeligvis tatt patent på vettet. han har rett og alle andre har feil, ikke åpen for at noen andre kanskje har bedre greie på noe enn han. så hør på hva TG sier det gjelder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.