Gå til innhold

Case Mxu110


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei. har fått tilbud av ein nabo om å kjøpe hans MXU110 multicontroller.

Lurer derfor på i den forbindelse på om det er noen som har erfaringer om denne traktoren.

Er interessert i å høre både fortrinn og negative sider om denne, slik jeg får danne meg en mening om eg vil kjøpa denne eller ikke.

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Hei. har fått tilbud av ein nabo om å kjøpe hans MXU110 multicontroller.

Lurer derfor på i den forbindelse på om det er noen som har erfaringer om denne traktoren.

Er interessert i å høre både fortrinn og negative sider om denne, slik jeg får danne meg en mening om eg vil kjøpa denne eller ikke.

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har selv hatt ein Mxu 110, sleit litt med at dørene knuste av seg sjøl, så eg har fått nogen nye ruter for å sei d sånn.

å traktoren begynnte frå ti til annen å rykke på enten hurtiggir, og eller vendegir så traktoren har blitt omkalibrert flere ganger på girkassen.

og hydraulikken har hatt et par tilfeller der den begynner å arbeide på egenhånd. også dette måtte kalibreres og dei bytta nokre duppedittar for å få det til å fungere normalt, eg blei rett å slett litt lei av å måtte innom verkstedet til stadighet, for å få traktoren i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjenner lite til mxu-en men ville nok holdt meg vekke frå den, har også hørt ein del tilfeller om dårlge dør-viduer å omkalibreringer av div gir å hydraulikksystemer, trur nok det fins greiere alternativer enn den typen traktor, kva med ein same iron 150, det er en kjekk å smidig traktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til kritikk Case og New Holland skal få på dette forumet! Har kjørt mest JD og NH, plusser og minuser finnes alltid. Vi har TSA110 som har passert 2700t og den går da fint den. Det er vel heller ikke så unormalt å ha brytere til autogirskift, firehjulstrekk, sperre, cruicekontroll og vendeteigsautomatikk i en moderne traktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1
Enig med at det er mye skittkasting mot CNH her, men ja, det har vært problemer med noen traktorer, men sett i forhold til hvor mange det er solgt av TSA og MXU, så vil jeg si at det er en god traktor med forholdsvis lite problemer. Har selv bl.a en TS135a og er kjempefornøyd, men venter nå litt på et trinnløst alternativ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Før du drar hjem en mxu 110 eller tsa 110 bør du sjekke at alle el-tipputtaka funker, og automatgir og powerboosten fungerer. ellers er det jo en god traktor å kjøre, særlig med multi-controller.

 

TG: hvor i all verden har du fått det ifra at mxu er så mye bedre enn tsa? kjenner du i det hele tatt til noe konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1
TF: en stor del av forklaring til de lave salgstallene tror jeg er at CNH har manglet 6 syl modeller med CR-motor til inntil nylig i effektklassen 125-155 hk som er den klassen som det selges flest traktorer i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Magne, den forklaringen må det bare være du som tror på... Veit om flere som har byttet ut MXU og TSA etter få timer, fleir har byttet de i TM 155 som har bedre kvalitet... At salget ikke er bra skyldes først og fremst at det er for mye tull med de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
valtra: kan du da si oss konkret hva som er galt med mxu/tsa og tm? kan ikke si at jeg er enig med deg der, disse slår mange på kvalitet og brukervennlighet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Konrad, det har du jo skrevet selv tidligerer her, hydraulikk og effekt. Bremsene har vel vært det største problemet. Til vanlig jordbruksarbeid fungerer jo disse traktorene bra, men er ingen entreprenør traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja jeg ser jo TG sine innlegg om at hans mxu tydligvis har vert helt topp, å det er jo positivt!! men jeg må si at TG er jo omtrendt den eneste her på forumet som virkelig er fornøyd med traktoren?? ellers er det jo brukbart mye negativ omtale om den.. har en john deere 2850 90mod 8000t å en valmet665s 97 mod med laster gått 6700timer,( denne blir mest brukt til foring, håndtering av rundballer osv) er egentlig strålende fornøyd med begge 2, men savner en traktor med bedre komfort, å et \&quot\;bedre\&quot\; girsystem, da jeg kjører 1000-1200 timer i året er behvet for komfort bedre enn det jeg er vandt med til nå, var å prøvde en valtra n101 (Hi-tech) å en jd 6330(premium) før helgen, å det var jo 2 greie traktorer det også, vurderte de 2 opp i mot casen, å mi erfaring ble:

 

Case Mxu 110: grei snerten traktor med god sikt forover å bakover, fin å bekvem multicontroll-betjening i armlenet, giringa var vel heller ikke etter min smak, men det var elendig frigangshøyde, å det var fryktelig lite fres i motoren, simple dører å komforten var sånn passe, men ikke så veldig mye mer, (alle 3 med 600-38 hjul)

 

John Deere 6330 Premium: rolig å behagelig traktor, grei betjening av hydraulikk osv, god langs vei, ikke noe veldig fres i motoren på den heller, lite sikt bakover, trang hytte med liten plass ut å inn av dørene osv..

 

Valtra n101 HI-tech: beste hytta, oversiktlig, meget romslig, god inn å utstigning samt enkelt å greit system med sving av setet, rein å god underside (med dieseltank av stål, ekstrautstyr) beste vendegiret av de 3, enkel å grei betjening av det meste, men klart det mest gammeldagse girsystemet, synes ikke den var så altfor sprek den heller, selv om det var den desidert piggeste av alternativene, mulig med veiavhengig p.t.o stor fordel med steinutstyr å rundballepressa..

 

Resultat, valtraen å jd-en var egentlig favoritter, men casen er jo 150tusen rimligere, den er 2 år å gått ca1200t.. valtraen får du jo som 150hk(160 med boost) 4syl, det er vel det mest aktuelle, ellers jd6430 ville jo blitt kvikkere enn 6330, venter på endelig pris på n-141 å 6430 før jeg bestemmer meg, men valtraen var den kjekkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Stort minus med dørene på JD???? Det har eg aldri i mitt liv høyrt før. Er det kvaliteten du meiner eller brukervennlighet. Eg køyrer 6320 og tykkjer den er veldig enkel å hoppe inn og ut av. Eg vil påstå at store dører er eit minus då du må opne dei så mykje viss du skal entre inn. Eit anna problem med dørene på dei er vindfanget. Dei tåler det sikkert, men det virkar av og til som om vinden vil rive dei av. Men ellers er eg ikkje i tvil om at MXUen er ein flott traktor som kan klare jobben like godt som andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg også lurer på hvoran du kan si noe så dumt,anngående komforten.Det er vell knapt nok ingen som kan måle seg med den.Har en sønn på 9 og en på 2år.Begge sitter på så fort vi starter MXU\&quot\;en.De sitter som guder på setet vedsiden av far... Selv kona mi mener det er god comfort i traktoren. snakk om å syte...Er helt enig med TG. Jeg har 135MXU god traktor det.Har også en lamborghini 1060 den for jeg ha for meg selv.Ellste gutten nekter å være med,der er de kun case som gjelder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

TG, er veldig mange som sliter med bremsene på TSA, spesielt 135. Og kjøper du en traktor som skal yte 167 hk forventer du litt effekt, men den mister jo litt for hvert gir du girer ned...

Kjørte en 110, må 4wd aktiveres før du begynner å kjøre? seilte ned en bakke uten bremser på hjulene foran måtte bremse med rundballen forann.virket da jeg satte bryteren i A, dette er jo farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har en nabo som har en TSA 110(2004mod,2700t) som jeg har kjørt en del i forsjellige sammen henger,og det eneste jeg har opplevd med tull av den er en elfeil om oppsto for en ukes tid siden:Da vi skulle koble til styringsboksen på pressa gikk sikkringen gang etter gang.Funket greit på vår traktor(begge 25ampeers sikkring) så vi fant ikke helt ut hva det var.Ellers syns jeg traktoren er bra.Høres ut på \&quot\;hallingdal\&quot\; som han syns hytta på Valtra er romsligere,noe jeg ikke skjønner.Du må vel tilbake til Crystall hytta på Zetor(uten sammenligning forøvrig)for å finne romsligere enn på TSA/MXU,og passasjersete er ett eksempel til etterfølgelse.Kan være enig i att knappene kan være litt vanskelig å sette seg inn i vist man ikke er en dreven CNH mann,men man kommer inn i det etter hvert.Litt dumt att man må stille inn turtallsminne på nytt for hver gang man stopper traktoren,ingen stor sak da men...Syns automatgiringen er litt mer \&quot\;nappete\&quot\;enn på MF,men langt i fra ubehagelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

TG, nå syns jeg ikke du er saklig, jeg har anbefalt CNH i andre debatter her. Og MXU/TSA fungerer bra som traktor for en bonde, men ville aldri hatt den som entreprnør traktor. Fint at din fungerer etter ditt behov, men du må da hørt om andre som har problemer? De jeg har sett og hørt om er 6syl.,virker ikke som de er laget for tungt arbeid.

Har sett litt på Puma, det er veldig fin traktor, noen erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG:var det ikke svingskive på setet i jd du prøvde da? På jd autopower følger comandarmen med når du svinger setet, og da blir det mye bedre plass til å gå ut på høgre side en i PQ. Men kan være med på at det er dårlig inn/ut stigning på høgre side på jd. Men den døra bruker en jo sjeldent. Prøvde new Holland TL 100 A her om dagen og den var ikke akkurat behagelig å stige inn og ut av....Men tsa/mxu er jo et eksempel til etterfølgelse da. Men det at det stod mellom JD AP og MXU og du valgte MXU foran trinnløs JD så må pris være en faktor som avgjorde valget vel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

valtra: du mener altså at CNH har ubrukelige bremser, og at de ikke tåler å bli hardt brukt, som entrepenør-doninger? hvor i all verden tar du dette ifra?

 

TG: du greier fortsatt ikke overbevise meg om at case ih er så mye bedre enn NH, men jeg er da selfølgelig enig i at multicontroller er en STOR fordel, men case ih har igjen ikke faststeer og supersteer for å nevne noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Det er et kjent problem at brensene må byttes før 2000 timer på de traktorene som har gått med henger, det er og omtalt i tidligerer forum her.

Og det er ikke for å slenge dritt om MXU/TSA, men det er egentlig en liten traktor som de og har satt i 6 syl. motor i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Den nye salgsstatistikken må vær hard lesing for dere ihuga CNH tilhengere, tenk at en så umoderne gammelmodig traktor som Valtra selger dobbelt så mye som store sterke CNH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...