Gå til innhold

Valtra-N serien?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1

TG, fikk ikke svar av deg om SE, når det gjelder 20 og 30 serie premium har jeg samme intrykk som deg.

CR motoren har jeg ikke, men har prøvd den og er ikke imponert av forbruk og moment. Men dette er ikka bare valtra som sliter med, skjønner ikke det skal være så mye mer miljøvenlig å bruke mer diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest valtra_1
TG. Skal ikke få noen til å bytte til noe de ikke vil like. CNH har jeg liten erfaring med, kjørt 8360 og 8160. Motor, gir og trpunkt var ting som ikke imponerte meg der. På 7530 var det betjening av hydraulikk som trakk mest ned. fler her som kritiserer valtras mange knapper, syns ikke det er bedre på JD, samme farge og skjerm du må inn på hver gang noe skal forandres. Som maskinfører er jeg vandt til å laste, på JD måtte jeg skru av fjæringen på foraksel for den mistet trykket. og spaken til lasteren har den mest håpløse plaseringen jeg har vært borti. Som Traktor uten laster er sikkert JD med comandarm et bra altrnativ, men de fleste traktorer i Norge på den størrelsen går i dag med laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Valtra: Den kommer kanskje litt langt frem, men ellers er det en suvuren spak. Har ikke fått 6630 min enda, så vil ikke komentere knappene osv før jeg har brukt det sikkerlig. Men den ser bra ut og comandarmen er jo lik den gammle i 6020 serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Denne diskusjonen tar aldri slutt! Det kan godt hende jeg har skylapper og er naiv, men jeg liker no en gang Valtra likevel!=) Har ingen problemer med å innrømme at engelte ting kan være bedre, og at andre merker kan være bedre på enkelte ting. Har hevdet gjennom hele diskusjonen at vi har alle ting vi liker ved de forskjellige traktorene, og at vi må handle utifra det!! Derfor må vi prøve de forskellige merkene, å finne ut hva vi sjøl liker best!! Hadde vært kjedelig hvis det bare haddde vært 1 merke på markedet, hva skulle vi diskutert å `små ertet` hverandre for da......!=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser at det er en aldri så liten Valtra debatt her.

Jeg har hatt 7 valtra i løpet av min tid som bonde , samt andre merker.

Min far som også driver med egen gård har opp gjennom åra hatt flere merker.Han endte opp med Valtra ,og de 3 siste har vært Valtra.

Vi har drevet \&quot\;nabosamarbeid\&quot\; i onnene her oppe i N-Troms og høster til sammen over 600 da gress og grønnforvekster, det meste som rundballer med Orkel 1202 rundballe presse .

Jeg har nå en Valtra 6400 traktor med Ålø laster som hovedtraktor og en Fendt 309 lsa med Trima laster.Valtraen er totalt overlegen denne traktoren på alle vis.

Min far har en Valtra T-170 med laster.Han gikk over til Valtra da han såg at mine traktorer overgikk det han kjørte tidligere.

At Valtraen har et fortrinn da mye av løsningene er tilpassa nordiske forhold er uomtvistelig.

Man kan starte foran på traktoren og gå trinnvis bakover og sammenligne med løsninger andre har.

Jeg har opp gjennom åra drevet med en del nydyrking av vanskelig jord,mye stor stein , stubber og røtter og en del myr.Dette har jeg gjort for en stor del med mine Valtraer, unntatt der større annleggsmaskiner har vært påkrevet.

Måten valtra har laga traktorene på med høg bakkeklaring og en \&quot\;rein\&quot\; buk på traktoren har gjort dette mulig ,uten tilleggsutstyr eller dyre reperasjoner grunnet skader fra stokk og stein.

Min Valtra 6400 har vært i tungt arbeid på gården min.Det eneste som er skifta på traktoren er endeledda på framakselen og ei dynamo/viftereim og muligens noen sikringer.Driftssikkerheta til Mezzo utgaven virker å være særdeles god.

Jeg bor i ei bygd med ca 50 aktive bønder , der vi har stor variasjon i merkefloraen og de fleste bøndene her er meget overraska over de lave vedlikehildskostnadene på Valtraen.

En sak må innrømmes, den lille serien til Valtra har ikke det samme gode rennomeet som \&quot\;storebrødrene\&quot\;.

For en som liker å skru på maskiner er ikke Valtra å foretrekke , jeg må ty til naboer og venner med andre merker for å få utagert mitt mekanikertalent.

Når det gjelder Valtras motorer , så har de opp gjennom tida overdimensjonert viktige deler.De var de første som utstyrte traktorene sine med turbo i vid utstrekning , dette har medført at lager, lagerhus, veiv og råder skjelden ryker av normal drift.At 40% av motorene de produserer blir kjøpt av andre merker må vel være et kvalitetsstempel, man bygger sågar ut motorproduksjonen for å møte etterspørselen.

Valtra har også vært ledende innovativt på mange fellt oppp gjennom åra, som har satt standarden , og som ande har etterligna/kopiert med åra.

Min far mener at traktoren han har i dag (t-170) er alltfor innvikla , og han ønsker seg en enklere utgave.Spesiellt lastkjennende hydraulikk og tids og mengdestyring od allt dette er bejent elektronisk med 1001 brytere og vridknapper , gjør at spesiellt litt eldre folk får lettere angst av å betjene dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

TG:

Kunne ikke si meg mer enig. Du har samme syn på denne debatten som meg.

 

Valtra: Hvor ble det av de gode argumentene jeg spurte etter, og de 5 TG spurte etter??

 

Ludvig:

Siterer: \&quot\;Min far synes valtra t170 var altfor innviklet og ønsket derfor en enklere modell\&quot\;.

Og det med at traktoren har stor bakkeklaring og slett buk, det er jo fordeler i skogen. Er vel ikke vanlig i Norge å drive nydyrket jord med mye stor stein og store røtter-i den forstand at du trenger valtra fordi den har stor bakkeklaring og slett underside-. Og som tidl. nevnt er det ikke mange som lever av traktoren i skogen.

Virker ikke som om du har fulgt med i tiden, eller debattene her. Det du skriver har gått igjen her mange ganger, og er derfor gml, kjedelige valtra argumenter. Valtra/Valmet var tidlig ute med ditt og datt. At de er tilpasset nordiske forhold er bare tull etter dagens standard på andre merker.

Ludvig: Vi lever i 2008, vi prater ikke Valmet lenger det er Valtra. Kom ikke og si du og at Valtra er konkurransedyktig ift andre merker. Virker som tankegangen din er gameldags. Dere kan \&quot\;åpne\&quot\; øynene for andre merker også. Det med at det er generelt er mindre vedlikehold på Valtra enn andre merker idag er vel helt usant som det kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis Valtra er SÅÅÅ mye dårligere enn de andre er det rart at de selger noen ting synes jeg...

Men det ser ut som noen her har bestemt seg for å hate Valtra å det er helt greit for meg, har ingen problemer med at naboen kjører NH,MF,JD osv.

Det må være greit at jeg trives i min \&quot\;Håpløse\&quot\; Valtra også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kan ikke sammenligne valmet mot valtra sånn egentlig. Valmetene er mere solide enn de nyere valtraene, det er ikke til å komme fra. Prøv å montere en turbo på en sugemotor og ta ut 250hk uten å røre innmaten. Det er verre på nyere motorer.

Etter de skiftet navn så har de tapt marked her i Norge, og det ble ikke bedre når FK \&quot\;fikk sparken\&quot\; fra Valtra. Mange som kjøpte JD istedet for Valtra pga service. Valtra klarte aldri å få ting til å fungere som de tenkte, og man ser resultatet av det nå. LMB? ble nye forhandlere og serviceverksted. Jeg tror kanskje ting hadde vært annerledes hvis FK hadde vært i bildet til valtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

TG: Jeg har faktisk noen eksempel på noen som har gått fra JD til Valtra. Han ringte til meg å spurte om han fikk låne ei tellefsdalplate av meg, siden han hadde kjøpt valtra, orket han ikke å bruke penger på JDen. Jeg fikk hakeslepp da han fortalte det. Han hadde vel en 6420 og byttet den til en eller annen valtra.

 

Har også en som byttet en TS110A til en Valtra N.

 

Nå er jeg ferdig her, hadde lyst til å si det. Godt nyttår alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

k.p. Hold deg til JD og drit i alt annet du har meninger om, det er bare dritt som kommer fra deg likevell. Du holder på at JD er feilfri og er best i alt, tror de fleste her veit bedre. Har ikke funnet den perfekt traktor enda, men den jeg for øyeblikket liker best er MF 7495.

Vil fortsatt anbefale Valtra N til trådstarter, det er en meget bra lastertraktor. Ville ventet på de nye girkassene om jeg skulle handlet, men som det står i siste BG, de gamle funker og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Ser ut som denne debatten har gått litt over styr!! Det er vi ikke tjent med noen av oss....., vi må respektere at vi er uenige, så det blir litt for dumt at vi rakker ned på hverandre som personer synes jeg!! De som kritiserer Valtra må respektere at noen liker de detaljene de ikke liker, og vi som liker Valtra må respektere at andre ikke liker det samme som oss. Sånn er det med det vel med det meste=) Vi kan alle lære av hverandre!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Dette blir mitt siste innlegg i denne debatten.

Dette går visst helt over styr. Virker jo nesten som om Valtra er religion. Det er visst bare dritt som kommer fra meg og jeg liker visst bare JD.

Virker som \&quot\;alle Valtra folk\&quot\; \&quot\;misforstår\&quot\; meg.

 

Hitech:

Helt enig: Veldig rart at så mange kjøper Valtra uten å se og prøve andre merker, og \&quot\;skjønne\&quot\; at Valtra ligger i ett altfor høyt prissjiktet ift utstyr og pris. Du skriver at jeg hater Valtra,hvor har jeg skrevet det? Er det virkelig så enkelt for dere? Så fort jeg kommer med saklig kritikk rettet mot Valtra traktorer, så hater jeg merket \&quot\;deres\&quot\;? Forresten\; Bra du innrømmer det da\; du fikk hakeslep da han byttet en JD 6420 mot en Valtra N.. For det høres veldig merkelig ut..:-)

Valtra:

Du sier jeg skal holde meg til JD å drite i å ha meninger om noe annet. Holde meg til JD ? Hvorfor det? Jeg holder meg til det jeg mener er best ikke noe du dikter opp. Jeg har bare sammenlignet Valtra med JD. JD er bare ett eksempel. Synes det blir litt feil å sammenligne den med Fendt som er dyrere og Zetor som er billigere. Jeg liker forørig Fendt best slik det er nå. Men skal lukte litt på CNH, for de tror jeg \&quot\;drar\&quot\; fra Fendt snart.

Forstår det slik, siden du enda ikke har kommet med de 5 gode argumentene for at Valtra er like konkurransedyktig som f.eks JD, som TG og jeg etterspurte, at det er derfor du rakker ned på meg som person!

Det synes jeg er å være sær og sta, unnskyld meg!

Ser du anbefaler trådstarter N-SERIEN, og det respekterer jeg fullt ut, enda jeg synes det ER å ta ett feil valg slik det er nå. Kjøp for guds skyld den sterkeste: N151. De andre er det jo ikke motor i.

Enig med TG, det er ikke mulig å få til en saklig diskusjon med Valtra-folket.

Du skriver forresten at i BG testen av Valtra t191 så skrev de at \&quot\;de gml girkassene funker og\&quot\;. Er det det som er kravet, at det funker? Ikke hvordan de funker og ossen de er å bruke?

 

KS: Litt enig med deg.

Sett i forhold til alder, mener jeg bestemt at f.eks en gml Valmet 905 er mye bedre enn en tilsv.(Valtra T120/M120)

En som jobber i ett anleggsfirma her måtte levere sin T170 til reperasjon pga mellomaksel som røyk(dette er ett vanlig problem hos Valtra)

Til gjengjeld fikk han en Valmet 905 1990-modell. Den var det turbo på, og ca.190 hk i. Pumpa var stilt opp. Og han ble svært overrasket over gode kjøreegenskaper, hydraulikk og motor. Han kunne ikke skjønne at det hadde skjedd så lite utvikling på 15-20 år! F.eks i terrenget med dumperhenger var 905 mye bedre enn T`en som forøvrig er altfor lett i baken. Dette har jeg skrivd mer om ett annet sted.

 

Jan Eirik:

Du sier de som kritiserer Valtra, må respektere at noen liker de \&quot\;detaljer\&quot\; vi ikke liker. Detaljer! Da har du ikke fulgt mye med på debatten!

Og for siste gang: Dette handler ikke om person, det handler om felles interesse for maskiner og redskap, og selvfølgelig anlegg og landbruk.

Jeg respekterer alle som skriver her, fordi vi faktisk har felles interesser. Men de som skriver at jeg hater det og det, og at jeg rakker ned på personer og ikke respekterer de gjør meg litt provosert. De misforstår og ødelegger denne debatten.

Valtra:

Overbevis trådstarter om hvorfor han skal kjøpe en Valtra N fremfor andre firesylindra traktorer i samme prisklasse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Denne debatten begynner nå å ligne mellom den debatten som verserte mellom salgsjefene i Eik og FK i bondebladet sist på 80, først på 90 -tallet.

Gjaldt reklameannonse for MF 3000 og Valmet med autocontrol om hvem av dem som var

først med ehr mm.

:))

Var mye usaklig skitkasting den gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
K.p: Tror ikke du har fulgt med helt i timen. Når har Valtra kommet med N 151?? Jeg trodde den største het 141. Jeg skrev ikke at jeg fikk hakeslipp når naboen byttet fra 6420 til Valtra det var det KV som gjorde. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke godtar at noen liker Valtra. Har ingen problemer med at andre liker noe annet en meg jeg. Har sagt at Valtra ikke er feilfri jeg også, har forståelse for at noen trenger 3-4 pto hastigheter, trinnløs osv. Selv klarer jeg meg med 2 hastigheter på pto og manuell giring med hishift. Samtidig med at de har et kjempebra serviceapparat her. Det virker nesten ikke som jeg skal få lov til å trives med det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Heisann Kp: Har nok sikkert ikke fulgt nok med i debatten jeg, men med detaljer mente jeg de ting på traktorene vi har forskjellig oppfatning om. Hytte, transmisjon, hydaulikk osv...

Ser Kp etterlyser 5 gode argumenter for at folk skal kjøpe Valtra, jeg kan godt skrive 5 ting JEG ser på som positivt, men det fører kun til at noen `tilbake viser` mine meninger.

Tror ikke Kp har noe imot oss `Valtra folk`, som vi så fint er blitt kalt, men det virker litt sånn i enkelte innlegg...! Det kan hende vi misforstår deg Kp, men vi blir jo på en måte `angrepet` når det gjelder noe vi faktisk

liker og er godt fornøyd med. Da blir det lett til at en føler det litt personlig, og setter seg i forsvars posisjon!

Når den dagen kommer at jeg skal bytte merke kommer jeg selvsagt også til undersøke og prøve andre merker, og finne den traktoren som passer best for mitt behov!\;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen sier at valtra er lat!! Og at den har blitt verre etter at de tok i bruk common-rail. Det er flere merker som bruker common-rail motorer og sisu, er ikke disse merkene late de å? Kan hende jeg tar grundig feil, men må bare spørre. Men når BG testet valtra 121 HiTech sa de den dro VELDIG bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hitech:

Var KV jeg egentlig skulle skrive til. Jeg beklager skrivefeilen min der. Mente selvfølgelig også N141.

Enig med deg, alt etter behov. Brøyter selv med en Valtra 8550 hitech og er kjempefornøyd med den.

Er først og fremst den nye N-serien og de aller nyeste T`ene jeg synes er helt håpløse, men jeg lar det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei på dere , TG og KP.

Underlig debattform på dere.Dere sparker ikke ballen , men mannen.

Jeg synes man skal ha respekt for andres synspunkter og ikke minst erfaringer.

Om man bruker navnet Valtra eller Valmet er et eksempel her , samt at man hentyder til at man ikke følger med i tida og er gammeldags når man ikke er enig i at allt skal være \&quot\;science-fiction\&quot\; når det gjelder betjening av traktoren.

I en virkelig verden er det slik at rammevilkåra i lanbruket stadig blir utsatt for press økonomisk , har mange produsenter og leverandører forstått at det er en stor del av kundene som ikke vil bruke unødvendig mye penger på hi- tec.

Selv de som sitter 1000 klokketimer og mer på traktoren synes mye av hi-tecen er unødvendig.

Det som er det viktigste er å ta hensyn til HMS , dvs ting som ergonomisk utforming av førerplass, lett kobling etc.

Videre : at Valtra/Valmet har vært markedsledende i Norden i tier av år , sier vel noe om flertallet av bønder sin holdning til traktormerket.

Ser bla at det advares mot å bruktimportere traktorer fra kontinentet utifra at de har dårligere spesifikasjoner på endel områder som vi har høye krav på,dette går på dimensjonering av el-system ,trekkkrok , varme i hytte mm.

Til slutt, jeg har ikke deltatt i debatten tidligere og har heller ikke lest innlegga som andre har skrevet tidligere .Dette viser at man uavhengig av andre har kommet til samme slutning.

Det er også hevet over en hver tvil at en traktor som kun går på steifrie kornarealer under tørre varme forhold ikke trenger de egenskapene, som en som blir brukt i steinrøysa på vestlandet og i nord-norge.

Det viktigste er ikke hva en speilblank ny brosjyre forteller om en traktor og dens kapasiteter , diktert av produsenter og salgsapparat.Det viktigste er hva traktoren er kapabel til i en virkelig arbeidssituasjon og betinga etter kjøer/eiers behov.

Vi får håpe at Valtra kan fortsette som eget merke og konsept i en verden der kjøp og salg på børsen har skrenka inn \&quot\;artsmangfoldet \&quot\; i traktorverden dramatisk de seinere år med oppkjøp og fusjoner som resultat.

Jeg er redd for at Valtraens egenart , med fokus på \&quot\;Nordiske forhold\&quot\; kan bli prioritert vekk , da dette er et lite marked i forhold til de merkene som ligger under samme paraply under AGCO.

Fendt som man her \&quot\;sverger til\&quot\; er under samme eierkonstellasjon i lag med MF.

Motorene til Valtra vil nok bli videreført da det kun er Valtra som har egen motorproduksjon.MF har allt lenge brukt motorer fra Valtra samt klistra MF dekaler på den lille serien til Valtra og solgt den som sin egen.

Fendt bruker motorer fra Deutz , og dette merket hører ikke inn under samme eierskap , så her må man vel kanskje vente at Valtras motorer gjør sitt inntog etter hvert og da helst de største 6- syl modellene.Det hadde gjort seg med litt finsk \&quot\;Sisu\&quot\; også i Fendten.

 

PS ta ballen , ikke mannen!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

For meg ser det ut som du skyter deg selv litt i foten Ludvig. Du sier at TG med flere tar mann og ikke ball, og jeg er forsåvidt uenig - men poenget mitt er at du helt tydelig stempler \&quot\;proffbrukerene\&quot\; sin holdning som feil, og til tider jålere, og det helt uten at du argumenterer for hva som er riktig i forhold til det.

 

For å ta en egen erfaring med merket som varierer mellom å bli lovprisa og utskjelt her (og fint lite midt i mellom). Jeg kjører både Mezzo 6400 og HiTech 6550 - og opplever de vidt forskjellig. Mezzo\'en har HiShift - og samme hvor tung pedalen er bruker jeg heller den, mens jeg ikke hadde sett noe problem i å kjørt 20 timer med brøyting av åpne plasser i HiTech\'en, som har et av markedets beste vendegir. Hadde jeg bare hatt hurtiggira i knapper på lasterspaken og hadde den vært suveren.

 

Ludvig er også redd for at \&quot\;den nordiske traktoren\&quot\; forsvinner. Men har den ikke delvis gjort det allerede da? Etter mitt syn er ikke N-serien like egna til å sende rett i skogen som sine forgjengere. Jeg sier ikke hva som er rett eller galt, men det viser vel litt hvor utviklinga allerede er på vei. \&quot\;Enhver bonde med litt skog bør ha sin egen Valmet 805\&quot\; - gammelt jungelord :)

 

Jeg liker mange av løsningene på Valtra jeg - og med det som er annonsert å komme kan det virkelig bli en interessant traktor. Får de en ny bakstuss, ny hytte og ny girkasse blir dette veldig bra - for motorer og betjening er slett ikke på jordet. Bare ikke prisen fyker alt for mye oppover når det kommer - for jeg kjøper absolutt argumentet om at prisen er i stiveste laget slik den er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei Vegard

Det er klart at\&quot\;proffbrukerne\&quot\; kan forlange og gjerne vil ha automatisert så mange gjøremål som mulig i arbeidsprosessen.

Entrepenører har et helt annet utgangspunkt når det gjelder prispå produkt og krav til dette.

En entrepenør belaster kunden for denne kostnaden , samt arbeidslønn til seg selv mm.

En bonde har et annet utgangspunkt, da maskinkostnadene belaster driftsresultatet direkte.Mindre overskudd i drifta ved å invistere i en overdimensjonert traktor er direkte uøkonomisk.

Når det gjelder type traktor , er det vel å kommentere at Valtra som regel er konstruert for både landbruk ,entrepenørdrift og ikke minst skogsdrift.Mezzoen har f.eks for en stor del komponenter som også brukes i T-serien , dette taler vel for seg selv.Fleksibilitet må være en stor fordel i en presset økonomisk tid for oss bønder.Mulighet til å kunne bruke traktoren , både til leiekjøring,entrepenørdrift, skogsdrift mm, uten store tilleggsinvisteringer.

De færreste bønder har mulighet for å handle fra øverste hylle i forskjhellige maskintyper, derfor er Valtraen en traktor med et fortrinn i så tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Ludvig:

Liker ikke nok en gang å bli beskyldt for å være ute etter person. Du virker svært så sikker i ditt Valtra skryter innlegg. Men du får svært saklige og fornuftige innlegg, som nesten er nødt til å jekke deg ned litt, fra Rune og TG.

Jeg tolker innlegget ditt som at du har en oppfatning som tilsier at hvis en bonde kjøper ett annet merke enn Valtra, så lønner det seg ikke økonomisk:-)

Siterer: \&quot\;De færreste bønder har råd til å velge ifra øverste hylle i forskjellige maskintyper, derfor er Valtra en traktor med fortrinn i så tilfelle.\&quot\;(?!)

Folk med lite innsikt vil jo gå rett i fella! Det er lett å bli overbevist av innleggene dine, men det du skriver her skaper selvfølgelig provokasjon, når \&quot\;alle\&quot\; vet at disse prisene på Valtra ikke hører noe sted hjemme i dagens marked.

Da hjelper det ikke for en bonde at Valtra er \&quot\;spesialbygd\&quot\; etter nordiske forhold. Les innlegg til Vegard og Rune.

Du skriver til TG og KP: \&quot\;Underlig debattform på dere.\&quot\; Jeg mistenker innleggene dine for å være forvirrende og misvisende i forhold til trådstarter og andre som ikke vet mye om merker og priser. Og ikke minst, du provoserer selvfølgelig veldig mye for oss som har ført denne debatten. Les hele debatten her(ca.80 innlegg) og gjør deg opp en mening:-)

Nok engang, denne debatten handler om N-serien, og endel T-serie. Vi snakker ikke Valmet mezzo , 905, 805 osv. Men det er klart det blir trukket sammenligninger opp i mot de.

Hvis \&quot\;alle Valtra eiere som nå skal bytte ut sin Valtra sjekker utstyr/pris/merker opp i mot hverandre og handler det som er mest økonomisk. Så vil jeg påstå at Valtra etterhvert må justere prisene sine litt for å selge traktorer. De kan ihvertfall ikke sette prisen noe særlig opp når det nye utstyret snart kommer.

La det endelig være sagt: Mitt forhold til Valtra har vært veldig bra helt til N og T kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rudolf_1
Ja, hvorfor ikke velge en Zetor...Var og så på naboen sin nye Zetor 10541 Proxima pluss. Han har kjørt nesten 2000 timer på kort tid og er kjempe fornøyd - ikke hatt noen feil på maskinen. Selv kjører jeg både Valtra og JD, og det har ikke vært problemfritt... Ikke bestandig dyrt er best...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg tror ikke vi skal dra inn zetor i denne debatten her.

Temperaturen på denne tråden her er høy nok som den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...