Gå til innhold

lasse apparat


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
er det ikke mest lønsomt å kjøpe laster og braketter sammen da, hvis amn trenger begge deler så er vel de billigst. den new hollanden din er vel verdt mer en 100000 da Super dexta? ser ovenfor at du verdsetter den til det, med mindre den har skader o.l så er den vel heller verdt nærmere 170000-180000 om ikke mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Bache_G_1

ett tips: IKKE kjøp chief laster! har selv montert komplett på en mf 4355, men måtte bygge om brakettene, og havlparten av delene til hydr.satsen manglet. i tillegg ble lasteren bredere enn braketten i overkant. det var billigere i innkjøp enn ålø, men ble uhyre kostbart ettehvert...

 

må legge til at lastersentralen stod sist i serie-koplinga, men stod med hpco-ventil på retur-uttaket, slik at den ikke fikk kvitta seg med retur-olje fra lasteren. ikke særlig smart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Godt du kom med den Konrad,for jeg har alltid hatt en mistanke om at chieftilbudet, var for godt til å vere sant prismessig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er vell heller vreten man skal kjøpe, hvis man trenger brakett med eldre trimasystem,eller en komplett laster rimelig.Vreten kjøpte opp kellvelasteren,og den hadde kvalitet så det holdt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Monter for all del ikke laster på den super Dextaen. Dexta er ein god traktor. Men kommer nok meir til sin rett uten laster. Med laster kommer du til å ta knekken på framakselen og hydraulikken. Skal du ha ford med god hydraulikk må du opp til 4600-7600(7700) eller 4610-7610. Helst 85- eller nyare. Motorane før 85 hadde ein tendens til å koridere innvendig og vips: Vatn i olja. Har sjølv ein 5610-2. Den er rå på hydraulikk i forhold til f. eks 4000. Har to pumper og leverer ca 60 l/min
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hvoefor må du håndtere rundballene dine med laster da super dexta? om du skal stable dem på låven kan du vel bruke en talje1!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Ville anbefale en traktor med servo hvis man skal bruke laster vill vel bli veldig tung og manøvrere.

er ening med T.M, ford 4000 er ett godt altenativ med laster.

Har selv en 5000 med dobbelt virkende trima laster og egen laster spak, ganske digg. ulempen er att 5000 blir litt lett i baken, med huff all den grusen jeg har lasta med den karen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hva er prisforskjellen på en brukt traktor, med og uten laster, hvis en går ut i frå at traktoren koster ca 200000?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Selv om en traktor til 200000, f.eks får montert ny laster,så kan den ikke økes i pris med lasterens verdi.Bruktraktor som har hatt laster fra den var ny,har betydelig større slitasje,enn en tilsvarende uten.Kanskje 20-30000 i forskjell,er realistisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har kjøpt en fiat 80-90 med trima 1420 men den klarer ikke å løfte runballene uten full gass er det riktig at den ikke løfter så mye?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Da har du fått deg god traktor, som nekter og dø...

det synes jeg var rart, kan være tett hydralikk filter? sitter vel på høyre side under pumpa om jeg husker rett prøv og sjekk trykket fra pumpa, om det stemmer med spesifikasjonene og sjekk trykket ut fra sentralen. utvendige lekkasjer? fikk vel to forskjellige pumper til disse og tror jeg. men det spørs om du har giga rundballer da? løfter fint rundballer med 1310 trima sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
nei det er nok ikke riktig, burde nok ta en sjekk av hudraulik-pumpa da, med mindre det er som Bjarne anslår at du har gigantiske rundballer. burde gå greit å løfte 600-700 kg med det utstyret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Den skal lett klare selv en 1000kg ball,så her er det

nok som nevnt, filter eller pumpe.Pumpa er registermontert,og lett å komme til på fiaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Trima 1420 skal vel løfte ca 1400kg på pall, så det kan hyørest ut som eit pumpeproblem. Denne traktoren er utstyrt kun med filter på sugesida av pumpa så vis det var tett ville det nok merkast som \&quot\;rykking\&quot\; i lastaren ved løft med høgt turtall. Så eg tvilar på om det er filtert, men det kan jo vere greit å bytte det for sikkerheitskuld. Men hugs også å sjekke sikkerheitsventilane. Dei kan lekke forbi olje. Det sit ein bak på traktoren i samband med tipputtaka og ein i lastarsentralen. Vis dei ikkje lukkar heilt vil du få dei same oppførselen som ved pumpehavari. Har du foresten sjekka om den oppfører seg på same måten ved stor belastning av toppstaget også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Naboen hadde pumpe havari på sin 70-90.

Og den sendte all hydralikk olja inn til motoren, til slutt rant det over.

Tenker også på innvendige ventiler i laster sentralen.

Men om jeg husker riktig skal det være en vribryter under foran setet som man kan vri hydra likk trykket på hvis man trår på den x antall ganger går den ned på minus, og da ble den latr bak, vet ikke om det går på lasteren, er noen år siden jeg hompa rundt i sånne..

Hva var det somm ikke stemte \&quot\;fiat boy\&quot\;?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har selv opplevd på 2 traktorer at pumpa lekker inn på motoren.Det er da tettningsringen på pumpas drivaksel som ryker,og den kan lett skiftes ut.Har dette skjedd så faller trykket dramatisk,men man ser det fort når man peiler motorolje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
radiatoren på traktoren min (mb-trac 400) har gått lekk hva slags middel bør jeg kjøpe for å bøte på skaden?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ingenting som heter 400 men 440 er det laget noen av helt til 65/70 tok over, få 440 og 65/70 var ikke noe særlig helt til 800 kom og fikk et bra marked i noen år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ikke 2000 når det var mercedes som eide det men det ble kjøpt av WF så det heter wf trac de er bare å få kjøpt i Tyskland, i norge kom det noen Dopstad trac som var helt like mb trac men det ble slutt (synd)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
gutta i goggenau gikk vel ikke konkurs, det var bare det at mercedes mente at traktor produksjonen ikke var lønnsom så derfor fortsatte de bare med unimog. doppstadt trac er jo heftig. var så heldig å prøve kjøre en trac 150, den var helt rå å kjøre. ellers så liker jeg de første doppstadt tracene som ser helt like ut som mb trac men har powershift kasse. gromt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...