Gå til innhold

lasse apparat


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest 7245_1
nei kjøp deg en zetor 3011, tålle alt ha hatt en selv å den vart kjørt hart, å var påstilt til det uterste ikke mange som greier å ta den. men som sakt ikke fart maskin men starter unsett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til \&quot\;fiatboy\&quot\; eg trur du aldreg har kjøyrt dexta før! det virker ikke som du har noke peiling på traktorar i det heile tatt! du er veldeg usakeleg i dine påstandar. kvaslags fiat kjøyrer du egentleg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jb_1
hei dere må huske en ting når det gjelder løftekraft så er det målt i trekkstengene. går og løfte en rundball da viss trktoren løfter 800kg men da må ballen ikke vere lengre bak en kulene ssom det er målt i. har selv en JD 1020 fra 71 som løfter ca 1600kg. Blir brukt dageligt til det men på våte baller må jeg bruke toppstget til og dra opp ballene noen fganger. så til dere som tror det er nokk med 800kg løftekraft så tror eg nokk rer får et poblem da ballen kommer ca 1,5m bak til bakerste på ballen. og da trnge en mye mere kraft får og løfte. deksta var en bra traktor når den vat produser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
spørsmålet mitt er enkelt og greit er det muleg å løfte rundballar med ein super dexta frå 1965? midels store rundbalar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Joda, LØFTE skal du nok klare med Dextaen. Men du må ha på lodd i 3-punkten. Ellers så ser du rett ned i jorda.

 

Hvis den ikkje klarar å løfte ein ball i lastaren er det berre å sette på ei hydraulikkpumpe på kraftutaket og plasere ein tank ein plass. Da går det kjapt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jb_1
Må si meg enig med Mr t. Er og begrenset hvor mye frammakslingen kan belastes. ville nokk vurdet og sett meg om etter noe annet eller satset på små rundballer viss det er lite som skall brukest.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo_1
Ser egentle ikkje poenget i og absolutt måtte bruke lasteapparatet på ein dexta til og kjøyre rundballer med. Blir nok ingen fornøyelse verken for traktor eller sjåfør!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kva slags traktor bør eg kjøpe da? ein enkel og grei en som eg kan løfte rundballar med! har nokon nokre forslag, gode erfaringar?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

unnskyld super dextra, men må du håndtere rundballer med frontlasteren? dextraen fikser sikkert ballene bra i trepunkten, så jeg sliter litt med å se poenget med å bruke masse spenn og slite på framakslingen evt. kjøpe ny traktor bare for å kunne håndtere ballene med frontlaster.

 

skal du ha noe omtrent like gammalt som dextraen til fronthåndtering av rundballer kunne kanskje mf 165 være en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hvorfor skal du ha frontlaster på dexstaen, hvis du må ha frontlaster på en dexta er det vel bedre å kjøpe en dexta som har frontlaster fra før av
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja superdexta,du kan jo få deg en volvo bm 430,500 eller650.På de 2 sistnevnte kan du bere baller både forran og bak,med laster montert.Disse koster mer enn en dexta,men er mer effektive i arbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har du ikke noen annen traktor i gården, super dexta? super dexta er sikkert en grom traktor, men la den få oppgaver som passer den. tipper at du er nært oppe ved maks hydraulikk-trykk hvis du løfter rundball med den, og det vil nok slite på pumpa. er det tannhjuls- eller stempelpumpe på super-dexta\'n? stempelpumpa takler trykk best, men trenger ikke være så kraftig dimensjonert.

 

skal du kjøpe en annen gammel traktor så styr unna volvo 430, mf 65 o.l. med tørre skivebremser. det er nesten ubrukelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jo har ein new holland 5635 men den har ikkje lasseapparat, far bruker somregel den traktoren så det er greit å ha dextaen til å gjere småjobbar hvis den andre traktoren er i bruk. Dessuten håpar eg å kunne løfte rundballane høgt nok til å stable dei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til \&quot\;super deksta\&quot\; kjøp deg en fiat 70-90 med laster el en 680-780 med laster el noe lingnene det å bruke dexstan blir for tungt for den og deg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ein fiat 70-90 blir nok for dyrt, har ein new holland 5635. har vurdert å sette lasseapparat på den og! slags lasseapparat burde eg sette på den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

til super dekstad anbefaler en trima i passe størelse.

 

hvilke traktor har dere birger og turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

til super dexta. hvis du skal ha laster til new hollanden din burde du kjøpe en trima 1490 laster. den burde passe bra til din traktor.

 

hvorfor skriver du dexta med ks istede for x? står det deksta på din traktor? det skrives jo dexta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

var det et forsøk på å skryte heller \&quot\;birgir

og Turid\&quot\;? jeg har en jcb 8250, det er power skal jeg fortelle dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til birger og turid kan bli mye arbeid med pumpen da lykke til vis du begyner selv, men det kan dere jo nesten ikke gjøre selv trur jeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...