Gå til innhold

Beste traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

har kjørt spliter ny massy fer 600.000 tusen å det va grei nok men alti fer stil å itj nå fer mæ så sovne tå det, så zetor e nå fer mæ :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Ja, nye CVX/CVT/T7500 blir meget bra etter hva man kunne se på Agritechnica. Av de traktore som er på markedet idag, er det ingen som vil være på høyde med dem både når det gjelder førermiljø,markedet desidert beste hytte),trekkraft,serviceintervaller, diselforbruk, Puma/T7500 slår allerede pr. idag de andre trinnløse med sin PowerShift).

Men så bilder på prisliste av T5000 i Danmark og der var det faktisk kun snakk om ny motor i forhold til dagens TL-A + noen andre småendringer. Men det vil nok etterhvert komme helt nye modeller der også. Tror selv at for Case sin del så vil M9000 overta for deres JXU i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Jeg er enig med deg TG. Valtra er for gammeldagse med en simpel girkasse. Jeg har hatt lyst til å kjøpe Valtra,men når jeg prøvekjører den er det som å få ett slag på trynet. Fendt liker jeg ikke hytta på. Så kommer vi til CNH CVX: Kjempe fine og gode traktorer, men annenhåndverdien på disse ligger utrolig lavt i pris Hvorfor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er blitt bedre på der nye trinnløse fra CNH? Har prøvd noen. En TVT 150 og en CVX 1150. Syntes case var bedre og kjøre. Den gikk også i 55-56 km/t. Men mener nå at John Deere er bedre jeg da:p Eneste jeg liker på fendt er at jeg kan dytte spaken til høyre og bare trå på bremsen så kobler den ut. Avslappende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Kan stemme det. Men tror ikke bare på det som står på pairet til hvert traktor merke. Det må prøves og føles. Når det er snakk om andre handsverdi, så ville jeg aldri kjøpt en brukt fendt, kontra ny fendt. Det er jo ikke stor forskjellen. Synes CNH har en passe god, men kunne vert bedre. Familien min har kjørt john deere siden 80 åra og har ikke betalt mye for alle traktorene vi har hatt. Det kan jeg si, men JD har tapt seg litt de siste årene. Det synes jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda TG,tla er jo en del oppdatert Siden 1996,men noen ønsker kanskje en ny girkasse på denne.Jeg liker den som den er,og den trenger ikke bli dyrere.Tdd vil nok forbli så lenge folk ønsker,en ren mekanisk kvalitetsmaskin.Tn-d vet jeg ikke helt med,jeg hadde like godt kjøpt en tdd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne: Veit du noko meir om T5000? Er det samme hytta som på dagens TLA? Har du høyrt noko om at det også er ein T5500 serie på gang, sansynlegvis med trinnlaus?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg leste så er det ikke CommonRail på nye T5000. Eneste er at de nå tilfredstiller TierIII standarden. Motorhjelmen og hytta var helt identisk med dagens TL-A. Men dette er nok bare en \&quot\;mellommodel\&quot\; til en helt ny serie kommer. Så ikke noe om en T5500.

Og om den nye trinnløse, så ser hytta MEGET BRA ut, og så kommer den jo med egenprodusert motor som jeg mener er Sisu overlegen. Stemmer det at det er en helt nyutviklet trinnløs fra STEYR som kommer på de nye CNH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kassa er veldig bra den, har vel også litt bedre effektoverføring til hjulene enn Fendt sin. Men har selv litt tvil til at CNH kommer med trinnløs til traktorer under 100 hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-magne: Du skrev Puma/T7500 men mente sikkert Puma/T7000. For T7500 er ikke broren til puma men til cvx.( stor forskjell)

 

 

-kv: den stor forskjelen på TVT og T7500 er at den sistnevnte har fått en ny og mye luftigere hytte( ikke den samme som tsa/mxu, heldigvis) der blant annet alt som før satt oppe i forkant av taket er fjernet, varmeapparatet er flytet ned ved rattstammen, radio osv lenger bak. Sammen med vindu i taket gjør dette at den føles mye støre og gir bedre sikt.

 

-Johan Dag:Har ikke inntrykk av at cnh cvx har veldig lav annenhåndsverdi, Er dette bare en ting du påstår eller noe du kan tenke deg å begrunne litt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye hendelser for NH-i årene 2006-2007.

 

9 nye traktorfamilier

9 oppgraderinger

4 utvidete produktlinjer

29 nye motorstørrelser, små endringer fra tidl.modeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

HH: Jeg mente og mener at spesielt Case CVX Faller ufortjent mye i pris på kort tid. Var inne på Finn.no der var litt blanding,men verste eksempel: CVX 1155 2005 mod 2500 timer med front lift og PTO til 468 000. Dette er jo veldig lite.

CVX 1155 Samme utstyr gått 1300 timer til 599 000. disse traktorene kostet vel rundt 800 000 kr i 2005 (litt usikker).

Uansett så er prisfallet stort på to år. Ellers når det gjelder CNH så er det vel ikke så mye galt å si om annenhåndsverdien. Jeg kjøpte en CS110 med laster ny i 2002 for ca 480 000,- nå står den på Finn.no til 349 000,- gått 4900 timer. Dette er ett vesentlig mindre prisfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Har prøvd jd med trinnløs, den er grei den, men problemet er at det går varmgang i girkassa på vei. CNH har jeg ikke prøvd de nye modellene, grunnen til det er at ingen som driver med leiedrift her i distriktet har CNH.(jeg leier meg ut som sjåfør på timespris) Det går i jd og fendt:-)

Men for all del, jeg må se å prøve cnh, er mulig de er bedre jeg tror..

Må si jeg stusser litt, leste du ikke innlegget mitt om fendt? Det er en mer vesentlig grunn til at de er dyrere enn f.eks claas og cnh. lES innlegget mitt, orker ikke skrive mere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med varmgang i jd kassa er som regel en enkel sak. sitter en oljetermostat der, bytt den og problemet er borte, ble ihvertfall bra på min. og til overføring av effekt til hjul så viser jo tester at jd er høyest med 73% og fendt på 70%. cvx og tvt er jo nede i 60%!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også hjerne se den testen om overføring av effekt til hjulene. Har selv vært til \&quot\;traktortræk\&quot\; i DK, og da var det CNH som dro lengst i forhold til tilsvarende Fendt.

Og det å si at hytta til CNH er dårlig?

Våkn opp mann!!

Det er INGEN TVIL om at pr idag, så klarer ingen andre traktormerker å slå CNH sin Horizon hytte på komfort- ingen-verken Fendt/JD eller mf mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Får vel gi mitt bidrag her jeg og, eller om det er mer støtte er jeg litt usikker på. Er veldig mye fornuftig i det Magne og TG skriver. Kan veldig greit henge meg på det som blir sagt om Fendt, men CNH-traktorer har jeg kjørt for lite til å trekke noen bastante konklusjoner om.

 

Jeg ville i alle fall uten tvil foretrukket både John Deere og Massey foran Fendt, og sannsynligvis en Case og, etter det lille jeg har kjørt med en MXU.

 

Og til Magne\; jeg er enig i mange av argumenta dine - men måten det er fremført på kan til tider skade litt mer enn nødvendig tror jeg. Jeg fant meg godt til rette i hytta på MXU jeg, og at den er bra er det nok liten tvil om - men setninger som \&quot\;Det er INGEN TVIL om at pr idag, så klarer ingen andre traktormerker å slå CNH sin Horizon hytte på komfort- ingen-verken Fendt/JD eller mf mm.\&quot\; gjør at du blir vanskelig å diskutere med, og sannsynligvis tipper noen andre over grensa fra saklig til usaklig :)

 

Dessuten kan komfort være et vanskelig tema å diskutere, hvor vi vil ha spaker og knotter, vinkel på ratt og lignende er jo særdeles individuelt. Personlig liker jeg godt Deere sin CommandArm, og syns det er helt ok med den orginale lasterspaken i front der, mens andre kaller det en håpløs patent. Sannsynligvis har vi like rett begge to, i alle fall så lenge vi snakker på likt grunnlag (les\; har noen timer i traktoren begge to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Grunnen til at jeg spurte er bare det at skryter fælt aV CNH sin trinnløse, så går du tilbake til powershift:p

 

Har prøvd litt av CNH av både blått og rødt. Rødt var bedre, men den gang CVT 1150 likte jeg ikke hytten så godt på. Likte ikke vendegiret på ratte + noe utsene og plasering. De fleste produsenter lager multifunksjons armlene, lager det så furnuftig at det ikke fører til belastnings skader. Det er noe av det viktigste, mener jeg.

 

Og ja Vegard, det er utrolig vanskelig å diskutere komfort \; ) Og jeg liker com arm til JD, eneste minuset er at den spaken kommer langt frem og kreskjer med noen kamera skjermer.

 

Tilbake til TG: Hvilket BG nummer, abonere ikke, og det er umuli å finne i butikkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Johan dag :Er ganske sikker på at den cvx 1155 til 468000 er import, mener jeg har sett den forhandleren tidligere med noen billige TVT195 også tror det var en 06 model til rett under 600 tusen. da er vi igjen tilbake til at A-k maskiner enten har for dårlige innkjøpspriser eller tar for stor avanse.Dette var grunnen til at jeg importerte meg en selv, det var en T7530 som jeg har lagt ut på finn til 695 tusen(da med en grei fortjeneste)

 

 

Leste i norsk landbruk som kom i dag at nye puma 180 hadde en veiledende pris på 717 tusen inkludert multi controler. Da tror jeg case er inne på noe og har en god sjanse til å selge godt. den så også meget bra ut.

 

-TG: Litt klønete skrevet av meg for jeg misliker ikke hytta til TSA( selv jeg ikke liker de nevnte dører,AC plasering samt andre betjenings plaseringer)Men mye er også veldig bra med den. Liker hyta på T7530 mye bedre bare det var vel sån ment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Hvor kan du lese om den nye MC? Evt bilde osv? Har de endret så mye altså? Øker du ikke lenger farten med kanppen?

 

Vi har 6 dobble bakover på våre autopower + at kroken er innebyg i laster sentralen. Har 4 stk på laster sentralen med kroken og de tre andre ligger oversiktlig på rekke. Bruker den ene fast på avatringen men, de 2 andre er ledig + 3 til. Når jeg skal bruke laster/frontlift eller hydr bak trykker jeg bare på en bryter: ) Fint \; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hh: Har den traktoren (T7530) lov å kjøre 50 km/t i norge? Har den den ny MC? Syntes foresten prisen var litt stiv, men du som bestemmer den \; )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-TG: Det har vel samenheng med at jeg egentlig ikke er så veldig lysten på og selge den men får jeg noe i nærheten av det jeg forlanger så henter jeg en ny en. Men prisen er bra den Har fått tilbud på tilsvarende på a-k og prisen jeg fikk da var 830 tusen ferdig prutet slik at det fortsatt for en eventuel kjøper sparer fortsatt 130 tusen. Også kan han tegne bruktavtale med a-k og dermed få to års garanti

 

Og man kan vel ikke kalle 650/65-42 og 540/65-30 for små hjul. noe støre vil jeg ikke ha da den er brei nok som den er og faktisk ikke veier mer en 6500 kg.

 

Den er ikke den minste i serien da både T7520 og T7510 selges i andre land og med en efekt boks fra kvcs paserer man 200 hk godt. det tåler den godt da girkassa er den samme som på de større modelene. den koster ca 7000 kr og skal så fort den blir klar fra kvc monteres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig \; ) Skal vudere å øke traktor parken en dag og fornye en om et år eller to. Er egentlig åpen for alt, men erli har jeg ikke helt likt den gammle CNH, men alt forandrer seg jo med tiden! En ting er bestem, aldri fendt. For dyrt, gammel utsene, og konkurenten kjører det:p Litt barnslig men:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...