Gå til innhold

Beste traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
skulle vært morro å prøve den 4880`n. bruks område på noe slikt er tung jord bearbeiding. dra en 8 meters carrier eller et skikkelig tillage train.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest valtra_1
Syns aldersgrensa for 50km burde være 18 og bil-lappen, ville ungått mye useriøs kjøring da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Mente at da hadde ungdommer ikke lov å kjøre de og bare de som var veldig inntresert begynte å kjøre traktor. var feil at en på 16 skulle kunne sette seg i traktorer som er nesten like store som lastebiler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Leste oppi her noen diskusjoner om mf.. Har bare prøvd den nye 54 serien og den er jo grei nok den med grei nok girkasse og bra sikt men, nå har hydraulikkpumpa gått for 2 gang før den har gått 90 timer! og 2 til som har kjøpt sånn har gjort det samme før de har gått 300 timer!! det høres ikke bra ut.. men 64 serien ser har jeg hørt bare godt om!

Ellers så er det jo 98 mod. av Valtra Valmet 6800 som er gromt da!! her kan mye gjøres på pumpa.. tro meg.. Hadde nok vært fendt eier om jeg ikke skulle drive komb. jord og skog!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym
Har sikret meg en Valtra XM 150 da de nå er gått ut av produksjon.En traktor som bare må oppleves, uslåelig med City laster, men også fantastisk til jordarbeiding, slåing, pressing etc.etc. Helt uforståelig at valtra ikke kan få fortsette å produsere traktorer med leddstyring lengre visstnok Agco som har bestemt dette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Problemet for Valtra var at XM-en ble for dyr p&amp\;aring\; produsere. Traktoren ble f&amp\;oslash\;rst ble montert som en komplett traktor p&amp\;aring\; fabrikken og deretter sent til ombygging. Fordi den var s&amp\;aring\; spesiell, var det&amp\;nbsp\;heller ikke aktuelt &amp\;aring\; bygge den p&amp\;aring\; Valtra fabrikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Hva er best?det er så mange faktorer som spiller inn at det forblir ubesvart.Har selv kjørt fendt i mange år og har vært fornøyd med den selv om det har vært rep/påkost.Har kjøpt ny john deere 6430 av jacobsen på brandbu og han virker pålitelig så langt med god veiledning/service da jeg skulle ha brøyterigga traktor.Har ikke fått den enda men gleder meg allerede.Så mitt råd er å kjøpe traktor etter bruken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

new holland er egentlig en fiat som er blå og hvit jeg vet for jeg har fulgt med side den 640 serien til fiatagrien var til newholland.

De eneste som får kjøre i 50 er new holland og case ut til nesta år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
fiat fans, de CNH som får gå 50km er 06 modeller som har stått på lager. Kunne få JD 6920 Fendt og flere valtra modeller med 50 km fram til i sommer, men de har solgt ut alle sine traktorer nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ak maskiner kan tilby New holland TS135a so går i 50 km/t og det er ikkje 2006 mod.

Det er ikkje komme til Norge alle so korleis kan Valtra sei at det er 2006 mod??

Det er ikkje råd å få 6000 og 7000 seie i 50 kmt.

Det som er lova er alle Traktorseriar som er type- godkjent etter 01.07.2006 får ikkje 50 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Fiat fans

Du kan neppe ha fulgt godt med hvis du påstår at nye new holland er nesten bare fiat. Tg har rett i sitt innlegg.

 

Alle traktorer som er registrert etter juli 2005 kan ikke gå fortere en 40 km/t bortsett fra de som var typegodkjent før dette, da kan man bruke den for å få 50 km/t frem til ny modelserie blir lansert. Men T6000/ T7000/ T7500 kan lett programeres opp i etterkant hvis de er utstyrt med den kassa som reduserer motorturtalet i toppfart.

Når du spør om hvilke traktor som er best syntes jeg at ingen kan måle seg med T7500/cvx fra cnh. Den har det meste av utstyr som standar som fks uavhengi fjørende fremaksel, trinnløs kasse fra 0-65 km/t,motorbrems, armlene med nesten alle funksjoner ink el-joystick for å nevne noe. Kjørekomfort og støynivå er upåklagelig, i tillegg er den laget i østerike som neppe er noen bakdel. Eneste minuset er prisen men sammenlignet med fendt er den jo billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiat skulle aldri ha para seg med ford. De var bra som de var, på hver sin måte. og ford har hatt noen kjempe traktorer gjennom tidene med 7700-9700 4-5000 tw serien og force2 hyttene med hvit tak og fire lys framover lå langt forover sin tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Det har med utslipskravene å gjøre alle nye traktorer over 75KW skal følge tier IIIA, men alle fikk disp på å selge traktorer som var produsert og typegodkjendtfør en viss dato.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare hvorfor debatten her stort sett går i Fiat og New Holland. Fiat er vel helt klart en seig legende. New Holland Tm - serien er og god og fin. Mens ts-a, tl serien er det mye tull med, etter det jeg har hørt, klart er vel a og b vare der og. Men beste traktor? Jeg har mine tvil der ihvertfall.

Jeg har kjørt MYE Fendt. Da prater vi 930 og 926. Det er klart det er en større effektklasse, men har og kjørt litt 412 og 818 tms. Første gangen jeg satte meg inn i en Fendt(818tms) ble jeg skuffet. Jeg syntes hytta var snål og gammeldags og kjedelig. Men etterhvert som jeg fikk 3-400 timer på baken, ble jeg mer og mer glad i traktoren med vario kassa. Da jeg gikk inn i f.eks en valtra el. jd 6820 ble det nedtur, hytta føltes liten, ble lei av å gire hele tiden, og mye mer ustabile traktorer. Fendt 818 og oppover sitter det lastebilmotor i, i Tyskland går de i 80-90km/t(!). Dette er fakta. De er beregnet for det. Så motoren i f.eks 818 kan man ta ut lett 400hk. Så det sier seg selv at motoren holder rimelig lenge orginalt.

930 og 926 er ett kapittel for seg selv. Uendelig mye krefter å ta av, også så lettkjørte å fine da! Man får ett forhold til slike trakktorer over tid..

Ellers er jeg glad i john deere. Gromlåt og en veldig solid traktor. I 6020 serien(sikkert 6030 serien og) sitter den samme motoren som sitter i en 300hk skurtresker, så disse er fine å stille opp litt. Kjørte en 6820 en liten periode, den var pumpe oppstilt på den ga ca 240hk, gromlåt og nyydelig drag.

Men min personlige mening om beste traktor utifra egen erfaring er: FENDT 930 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 serier i new holland,som er mellom 90 og 100%fiat.Ingen av disse er snart ute,de vil bestå som NH/case fortsatt.Det er ett stort marked for disse,som tsa ikke berører,med sin størrelse og prisklasse.Fiat har som tradisjon,å holdes i produksjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BJØRN K:

Må legge til at jeg er helt enig i at TW serien til Ford er en legende. For en motor, og designet er tøft, en stor og fin traktor. Ford forøvrig er ikke så tess i bakker med tung redskap, men veldig friske og fine motorer.

Valtra skryter av at sisu motorene dems går i 15-20000 timer. Jeg vet om ett par Forder som er i daglig drift(vedklyving..) og den ene har passert 25000 timer.(!) Og timetelleren går etter turtallet.. Ford eksperter mener at en fordmotor kan gå nesten uendelig bare filtrene blir skiftet og den får olje.. De går ihvertfall lenge.

Skulle likt å sett en tl 100 etter 25000 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døkk er på villspår allihop. Zetor e dæ bæste meine æ. Dæm e billige i innkjøp, det æ særvostyring og dei æ stærke jævela. Klart at fendt e bra mein zetor ligger mitt hjærte nærast, ville ikkje tenkje på noko anna..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow servostyring!! Og K.p. tw er grom. savner min 25.. hadde force2 hytte så den var tett og en hyggelig arbeidsplass. Og du har helt rett skal man like fendt må man ha noen timer i den. har ikke fått klådd på de store, men har kjørt litt 712 og 716.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er denne Ovall-karen?? Jeg mener man skal være åpen for alle merker når man skal velge seg traktor. Selvfølgelig lurt å høre andres erfaringer, men dra rundt å prøv. Jeg kjører gjerne zetor hvis jeg er fornøyd men den-. Men slik det er nå for tiden , holder ikke zetoren mål i det hele tatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sei det sån så e det ingen som sler ein påstil zetor 3011 fer det hadd æ å den stoppa aldri å brukt ikke diesel hydrolikse bremsa som ikke 135 har å motor som starta samma kor kaldt det var. men var dom nok til å selge den, det er ein traktor jeg savner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...