Gå til innhold

Beste traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Etter min mening er Massey Ferguson det beste merket når det gjelder traktor, dette har kanskje noe med at jeg har fått det inn med morsmelken. Men som avløser og sjåfør hos flere gårdbrukere og entreprenører så har jeg prøvd flere forskjellige merker, men MF har så langt vært den beste mtp komfort, brukervennlighet og kvalitet. Tror at det er mye følelser som spiller inn på hvilket traktormeke man har som favoritt, og er det et merke man favoriserer er det kanskje vanskelig å se \&quot\;feil\&quot\; på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På førerkomfort,ut/inn av førerhus og innvendig plass er MF suveren etter mitt syn. Tenker da på heile MF 6000 serien + den noe enklere 5400 serien!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
en stemme til for mf her, i mine øyne gir dagens modeller mer for pengene enn de fleste andre merker, de har bra brukervennlighet og ytelser, gode transmisjoner, jevnt over et bra forhandlernett, og er vel også av de mer intuitive traktorene å bruke. alle kan sette seg rett inn i en mf og kjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

MF: \&quot\;Back on topp\&quot\;! Med 6400 &amp\; 7400 serien har MF

mye a fare med og matcher greit JD eller Fendt synes jeg. De har også et godt service-apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Uten å si at MF e en dårlig traktor (førr det e den ikke) så e eg blit frelst på Valmet! har en 605 som har gått 14000 timer. 605.en er veldig service venlig, rimelig i drift og lett å kjøre.

Har også en IH Case 685 som jeg er godt fornøyd med den er ikke så enkel å skru på og den er litt tung å få start på. I tillegg er det mye støy i hytta. MF135en er mer eller mindre pensjonert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fiat 90-serien er det beste jeg vet.Rekkesekserne 100 og 110-90 dro serien på samlebåndet,fra 1984 og frem til 2004.Disse to gikk også hele vegen,uten nevneverdig oppgradering.utrolig kvalitet,driftsikkerhet og rå kraft,har holdt dem til tungt gårdsarbeid og anleggskjøring gjennom åra.En 110-90 turbo kunne jeg godt tenkt meg ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

må si meg enig med \&quot\;markus\&quot\; om fiat 90-serie. fiat/nh har jo nesten samme traktor ifra 80-serien som kom på 70-tallet og fram til dagens tla. det må jo være en grunn til at de kan gjøre det...

når det gjelder 110-90, bør dem som avskyr fiat huske at man f.eks. ikke fikk kjøpt ny john deere 3050, valmet 905, mf 3090, ford 8210 osv. i dette årtusenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
For å krangle litt konrad, Valmet 905 kan en i prinsippet få som Valtra 6850 da. Du dro linjene fra Fiat 80-serie til New Holland TSA, og da er det jo lett å trekke paralleller hos finnene og, fra 02-serien sist på 70-tallet og fram til dagens A-serie, og de store 05-seriene fra midt på 80-tallet og til HiTech nå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fler som liker fiat ja,det gleder meg å høre.Fiats konkurenter døde ut lenge før,som de nevnt av \&quot\;konrad\&quot\;.Zetor og fendt har jo også langvarige serier,men de er tuklet med i produksjons perioden.Å kjøpe ny fiat i 2003 med utstyr fra 1984 er utrolig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hvis vi snakker valmet/valtra,vil jeg nevne 6000 mezzo,som ble publisert på røros i 91.Den kan kan kjøpes som 6300 i 2007,som jeg kan se.Den er orginal og god som den var,og jeg liker den bedre enn nyhetene fra valtra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Er vel litt todelt dette med en så seigliva traktor som Fiat i diverse farger, navn og utgaver opp gjennom åra. Det er vel ikke fordi traktoren holder seg så utrolig godt ergonomisk og ytelsesmessig i f.eks. hydraulikk at den fortsatt er på markedet (vil nok tro at hydraulikk-effekta er litt større på en TS-A enn Fiat 780, uten at jeg veit sikkert) - men at det kan være et smart trekk for å spare utviklingskostnader på en \&quot\;økonomi-modell\&quot\; er nok et godt poeng.

 

Dessuten, det nevnes at Zetor og Fendt har \&quot\;tukla\&quot\; med sine seigliva serier. Det har vel strengt tatt Fiat/New Holland og vel? Man kjenner seg igjen, men ser at noe har skjedd. Akkurat som på en Valtra A-serie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fiatene jeg snakker om med 20 års levetid er vell kun oppgiret til 40km/t i perioden.Snakker vi NH så er det L,TL og TLA som erstattet fiat 94serie.Den er det gjort mye med,men det ved siden av 110-90legenden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det ryktes om at ^konrad^ e veldig stor fan av Masse Feil eller hva det Massey Ferguson det kalles. E ikke helt sikker på det.

!!!FIAT THE POWER OF YOUR DREAMS!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

mye feiltolking her ja. nå må vi skille mellom TSA og TLA!!! noen produsenter får til noe som er bra, og bevarer det, andre fortsetter med noe som ikke er helt bra...hint-hint!

det er nok riktig at ting er forandra ja, for tilpasse standarden, i noen grad...

kløtsjfritt vendegir(tl), hurtigir(90-serie),vendegir(90-serie), høyremontert girstång(90-serie),el 3-punkt.reg(tl). 2-trinns kløtsj er selvsagt gammeldags på fiat også, ikke bare på valmet.men på den annen side, hvem andre hadde bremsventil som standard i 1975?

 

men uansett kommer man ikke unna at dette er holdbare saker, eller hva \&quot\;fiatpower\&quot\;? fiats største problem er vel at kløtsjen slites ut, over tid.

 

når det gjelder meg og mf, så er jeg vel litt gla i mf 135 ja. får en spesiell følelse av kjøre den, som gjør at mangel på komfort og støy blirr glemt. men med 3000-serien og nedlegging i coventry blir jeg kvalm av å se en ny mf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
He he,bruker å se på en 180-90 som er til salgs på nettet,men det blir for mye power for meg.Som eier av 675 turbo kan jeg bare skryte av fransk MF,ingen grunn til kvalme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har ikke erfaring med TDD,men den er jo det nermeste du kommer en tradisjonell fiat.Og med det positive som det fører med seg,er jeg positiv.Denne kan man selv i større grad stelle med selv som jeg liker,en ren mekanisk godsak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til Lt. jeg har kjørt tdd i rød utgave(case JX). enkel og grei traktor, men jeg synes det er for mange småfeil og så er betjeningen veldig tung å bruke og dårlig plassert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

kjkøp heller en brukt L/30-serie/TL/TLA/JXU enn en TDD. bedre kvalitet og komfort! de ovennevnte maskinene får du jo i omtrent samtlige prisklasser likevel så ser ingen grunn til å gå for \&quot\;u-lands traktoren\&quot\; TDD!

 

og til deg som ser på en 180-90. få baken i gir å kjøp nå! jeg har en 1580 (samme traktor stort sett bare med lavtrykksturbo) og skal du ha noe som går værre en de store fiatene med 8,1 literen må du opp i magnumklassen! skal du bruke den om vinteren så ikke kjøp med ps, ellers er det bare å kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
180-90 blir for stort,selv om den er en drøm.TDD er jo litt spinklere enn L/35 og de der,men den har ren fiatkvalitet,og \&quot\;u-landstraktor\&quot\; er ett ukjent begrep i hele fiathistorien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...