Gå til innhold

Beste traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1
Tviler ikke på det men her fungerer det ikke, Eik og LMB som er best på service her. Fk har lovet å gjøre noe med det, har satset litt for mye på hage de siste årene....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Det er mange plasser som er bra, men det er veldig enkelt å være der man har et forhold til verkstedet å kjenner de som skrur.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
TG: Har du vore inni den nye t7000/7500? Det skal vel vere ei av dei mest støysvake hyttene som finns. T6000 er vel ikkje så mykje forskjellig frå ts-a\'en.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eneste som er litt dumt med den nye t7000 er at de ike har vidre ført den gammle 7.5l. motoren. det er en av de beste motorane som er satt i produksjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Iveco motoren er vel ikkje av dei som utmerkar seg mest når det gjeld moment. Dei er vel best på turtal over 1500o/min. Men det er veldig driftsikre motorar, veldig lite problem med dei. Dei senare åra har dei vel berre vore i tn-d og td-d ane. Dei andre har hatt cummins, ford og sisu motorar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
TG: Såg i eit innlegg at du meinte SISU motoren uten CR i Valtra gjekk stygt. Er ikkje heilt enig. Eg kjøyrer til dagleg ein Valtra med slik motor, og den går veldig mjukt og fint. Samanlikna seinast i dag med ein JD 6920s m/CR og den gjekk iallefall som eit treskeverk i forhold. Har ein NH TL-A m/Cummins. Kjempe motor, drag frå 1100 o/min. Minuset med den traktoren er førarhytte og girkasse dvs. for få hurtiggir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
den råeste lyden kommer fra cummins 8,3 liter i JCB 8250, har vært på langtur med den og hadde lyst å rive av dørene for å høre mer lyd..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja,nå er jo tla traktoren for de som liker få hurtiggir,og ekte mekaniske spaker.Når den nå og har sterkere motor, så er den ett godt alternativ.Nå og med kampanjetilbud som jeg før har savnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
TL-A\'en er nok på kanpanje på grunn av at den skal bli erstatta av T5000 som kjem til vinteren. Skal bli spennande å sjå korleis den blir. NH ligg pr. i dag litt etter på girkasse sida på traktorar under 100hk i forhold til bla JD, MF og Fendt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Ser dere diskuterer new holland traktorer her.

 

men den beste blå traktoren er ford 5000, det kan dere si dere enig i end of discouson!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Jo det er klart man kan ikke sitte i en sånn time etter time. men den er holdbar.

helt klart att den beste er den som sviver og går, og er komfortabel og en bra arbeidsplass.

men ikke minst service appartet og oppfølgingen.

vill tro att det er variende i forskjellige landsdeler hvor bra forhandlerene er..?

alle traktorer på markedet i dag er bra! men det er jo opp til den enkelte og velge hva man vill ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er enig at New Holland er gammeldags med girkassser på under 100 hk. Har selv en 4 uker gammel TL100a. med kun et hurtig gir. De har kommet med orginal knappe clutch. Det har gjort at den er blitt enklere å bruke, men det er en liten ned tur å komme fra en 6640 SLE, til en med langt færre hurtig gir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vel \&quot\;nysjerrigper\&quot\;, for meg er det umulig å si hva som er beste merke. men jeg uttaler meg likevel. 2 traktorer har fått en plass i mitt hjerte, 2 rake motsetninger: Massey Ferguson 135, og New Holland TVT/T7500. Har prøvd MF, Fendt og John Deere med trinnløs, men TVT er bare mye bedre å kjøre, også grunnet Multicontroller.

 

MF 135 er liten og sprek, og man kan utføre værobservasjoner for metrologisk institutt mens man kjører, foruten at man etter en tid kan få æresmedlemskap i norges døveforbund. men likevel, med hørselværna på plass og verneskoene på blir det uansett gøy med MF 135. den får også pluss for meget god posisjonsregulering, som er like bra som på nye traktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

TG: få tak i en styreenhet til transmisjonen som er beregna for 50. har du mxu 110, sett inn ifra ts-a plus med 50.

 

kan umuli bare være vi 2 som syns godt om tvt/7500, det er vel mange som ikke har prøvd den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har null grunnlag til å uttale meg om trinnløs New Holland, har knapt bladd i en brosjyre for den en gang - men det er en traktor jeg har veldig lyst til å prøve. Har tro på den fordi den er skrudd i Østerrike, og egentlig er en Steyr.

 

Ser dere dreier inn på småtriks i ludo for å få traktoren til å gå i 50 igjen, slik som den egentlig er lagd for å gjrøe. Er i alle fall ikke noe tvil om at det blir mye kveldsjobbing hos en del forhandlere framover, men det er jo i grunnen for gale og da - at man må kjenne en mekaniker hos forhandleren sin for å få traktoren opp i fart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
bakdelen med 50km er at de sinker trafikken like mye som 40km. men det er vanskligere for bilene å kjøre forbi traktoren i 50km en 35km. 50km kan skape flere farlige forbikjøringer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
trur ikke det er så mange som vil ligge bak traktorer i 50km. men traktoren som ville gå i 60-70 er jeg for men ikke 50km de bryr seg ikke så veldig om traktoren går i 40 eller 50 det som er at når de går i 50 så går det mye lenger tid å kjøre forbi en vis de lå i 35-40km å da kan mange bli overasket over møtende biler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
har kjørt 50++ i mange år og har hatt få farlige forbikjøringer, lastebilene ligger bak til jeg finner en lomme å slippe de forbi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Noen som har prøvd den MF 4880 som A.Gimre selger?

Spørsmålet er hva man egentlig skal bruke noe slikt til her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
NLF kan ikke klandre de som kjører traktor for det er mange idioter på veien. Har kjørt lastebil i mange år, og har måttet bremse for idioter som skal forbi om det kommer noen imot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...