Gå til innhold

Beste traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
jaja glem u-landstraktor, det var bare et forsøk på å illustrere poenget mitt på en munter måte. etter hva jeg kan forstå er hvertfall ikke tdd utviklet med sikte på å bli en bestselger i feks tyskland eller sverige, men jeg har kanskje misforstått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Eller i norge,det finnes da nok av fiat elskere,her i landet som liker enkel teknikk.Er imponert over hvor mange som har kjøpt 110-90,selv om den har en mer aktuell motoreffekt for mange.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
er der noen her ute som har erfaringer med volvo 500? har valget mellom å kjøpe den og en deutz 3.50. hvem er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg hadde volvo 22 serie,som er helt lik volvo 500.Den har perkins a4-236 motor som jeg har erfaring med fra 3 ulike traktormerker,og som er helt super.Resten av volvo 500 er levert av IH,bortsett fra volvos utrolige førerhus.Flatt gulv og girspaker på venstre side,allerede i 1975.Solid hytte med bra varmeapparat,god å kjøre.Veldig lite tull med disse bortsett fra rustskader,som andre på denne tida.Deutz 3.50 blir noe nyere siden 500 opphørte i 79,men jeg kan sterkt annbefale volvo 500 som alternativ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Bonden.

Hold deg unna 4-hjulstrekk utgavene av BM Volvo 500/2204/2254. Når drivakselen til 4-hjulstrekket røk datt akselen ned i girkassa og skapte havari.

For å komme til girkassa, kunne ikke hytta bare demonteres. Gulvet i i førerhytta måtte demonteres lag for lag. En mekaniker som skrudde på disse uttalte i ren frustasjon at kontstruktøren av disse burde vært skutt.........

2-hjulsversjonen av BM Volvo 500/2204/2254 derimot var OK traktorer med god komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Se der ja,en reaksjon på \&quot\;kimcoakselen\&quot\;.Den kommer fra et samarbeid mellom IH og komatsu og er noe av det rareste jeg har mekket på.IH har selv mange traktorer med samme 4-hjulsdrift,og utenfor norden,er det de som får mest kritikk for det.Skal jeg ha meg volvo igjen,så blir det 2-hjulsdrift.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Hvis noen har greie på New Holland så se her:

 

Mi har ein ny traktor av typen NH TL100A. På denne har mi ein Trima +3P lastar. Problemet er at denna ikkje har marktrykk. detta e veldig tungvint av og til. Noen som har samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
he kjørt ein ts135a den æ veldi goe å kjøra. Den he et enkelt gir system me automat funksjon så jær at ein sleppe å sidda å tryka dg opp øve, ogat den gir ekstra hk vis bruge automat funksjonen så e dette veldigt. ts135a veldig greie traktora t å arbeida mæ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Alle desse som snakkar lengst levande seriar kan gjerne lette panseret av ein MF frå midten av 60-tallet og ein 420 frå idag...

Det er ingen serie som er seld eller kopiert så mykje som MF\'s 100-serie. Den hadde eit produksjonsantall som overgjekk mange bilmodellar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Folkekjere MF 135 ble produsert i 13 år,og mye er likt på MF gjennom 100,200,500,600,300 osv.Når jeg snakker seiglivet fiatserie,så er det også snakk om at den overlevde som \&quot\;gammeldags\&quot\; i en moderne tid,hvor det flommet over av ny teknikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har en 14 dager gammal NH TL 100-A med +3p laster, er veldig fornøyd med den, har ikke vært bort i det samme problemet med den. Det er nå kommmet med orginal knappe clutch, noe som fungerer utmerket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei Nils

er du sikker på at du ha skrudd av demperen på lasteren? forstår deg slik at du ikke ha trykk på lasteren til å f.eks. grave med.prøv det først, mulig det er noe annet men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym
Kjøp finsk kvalitet!! Valtra er noe av det beste som er på markedet. I tillegg har dem 5 års fabriksgaranti.Ingen på markedet som er i nærheten av det! Har selv en C150 og en 8350 og er kjempe fornøyd med disse! Har lyst på den nye T serien nå! T 191 Advance står øverst på ønskelista Ps: Ny MF = skruing!!!! Kjenner mange som har det, bare trøbbel!!! Hold deg unna!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du erik,du skriv \&quot\;ny MF = skruing\&quot\;. Hvor må du skru på MF`n da??? Framaksel?? Motor?? Girkasse?? Hydraulikk??

Når du kjem med slike påstander,så bør du utdype dei litt!!!!!!!!!!

Kjenner mange som har MF. Dem går da feilfritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du Jo.... Sikkert mange MF\'er som går feilfritt, hvis ikke hadde dem ikke hatt så stor markedsandel. Fetter\'n min har 2 nye MF. 1 6470,og en 6480. kanskje litt å ta i, men nesten så en av dem står på Eiksenteret hele tida, sånn bytter dem på.... Alt fra motor, girkasse og mest hydraulikk... Kjedelig for dem som eier sånne traktorer altså!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta var eit lettvint svar det erik.

Her i bygda er valtra/valmet fremmedord. Har vel ikkje vert solgt ny valtra/valmet siste 15-20 åra hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Jo, er noen traktorer feiilfri? jeg er vel noen år eldre en de som er med her og har kjørt mye forskjellig utstyr. Til helga får jeg trolig en JD 7530 på prøve, er spendt på om den kan sammenlignes med valtraen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Er klar over JD er bra på komfort, men er ikke imponert over hydraulikk, effekt og drivstoff-forbruk. 7720 bruker nesten dobbelt så mye drivstoff som T190, så det er det som skal prøves...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Har ikke sett på de nye hyttene, de gamle var ikke mye å skryte av.Og så var det servisen fra AK, er ikke bra her!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har nå to stk. nye New H. fra ak er veldig fornøyd med servicen, er det noe galt så kan man komme rett opp med en gang. Den siste er det tegna Garanti/service avtale på hos AK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...