Gå til innhold

50 km/t


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard_1
Og matematikken i innlegget ditt Jarle, den er altså at det er vi som kritiserer uvørne yngre sjåfører som det er noe galt med, ikke de yngres holdninger og oppførsel???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest valtra_1
Jarle. Er ikke drittslenging. Se heller på hva du skriver!!! Tror du er for interesert til å miste interessen, men tenk på konsekvensene av hva du gjør, er dyrt utstyr...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Litt mer ild på bålet her:

 

Jeg har jammen sett nok av ungjyplinger som bruker pappas store flotte traktor til ragging. Sliter faen imeg opp et dekksett i løpet av et halvt år bare på tull.Kjører gjerne med tom henger runde på runde i bygda. Hva pokker skal slikt vere godt for. Skal dere unge lære å bruke traktor så er det i det daglige arbeidet på gården dere skal bruke den, ikke for å tøffe seg etter veien.

Og ofte sitter det et par passasjerer rundt om i førerhuset.

 

Traktor skal ikke brukest til ragging, og det bør både foreldre og myndigheter slå ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei godt folk. La nå Jarle få være litt i fred nå. Han blir nokk en fin mekaniker å ha i fremtiden. Håper du går innen landbruk og ikke lastebil næringen. Vi trenger jo landbruks mekanikere.

 

Jarle: Jeg er ikke gammle fyren selv. Og ja, det var stas da jeg fikk låne 6eren til pappa for å handle. Ble often en tur innom \&quot\;harryn\&quot\;. Men ble lei av å stikke innom harryen på en uke, og jeg fikk ikke leke med syrt utstyr. Skal gi deg et råd, tenk deg om litt mer før du skriver. Her inne er flere erfarne, og de blir nokk litt provoserte. Du sier mye fornuftig men også mye som ikke rimer her inne. Håper du får vekstedet ditt og slutter med den \&quot\;råningen\&quot\;. Be vennen opp til deg og skru ut på kveld, gjerne med en kopp kaffe \; ) Leste om deg på Traktor, flott at du stiller opp sånn. Der var du jo saklig.

 

Så synes jeg Vegard m/flere\; han er 16år. Ikke kjeft for mye da. Sikker på at dere ikke var noe bedre. Det tør jeg nesten garantere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jarle.. Eg er også 17år og irreterer meg litt over at eg ikkje kan kjøre kva traktorer og utstyr eg vil. Men det er slike som deg som gjer at vi ikkje får lov, du snakker om å kjøre får å hoppe av snøen og ut på spinning på glatta osv... Eg klarer fint å tenke meg fram til at det kan vere fare med dette og at det er ei veldig påkjenning på maskinen, derfor klarer eg la ver å gjere det. Å det burde du også tenke på at om du klarer la vere å bruke traktoren som noko rally kjøretøy og ulykkene går ned fordi det syner at vi tenker oss om så kan kanskje reglane endrast på igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ivertfall høg underholdningsfaktor her Jarle. Har ledd i heile kveld,når eg har tenkt på at du ikkje gidd bruke snøkosten,men tar heller ei runde med \&quot\;rått\&quot\; over fartsdemparane for å bli kvitt snøen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MFgutn_1
ja, vist ein ung person kjøper seg ein traktor til nesten ein million, så vil han vise han fram og, MEN skal ein leike seg, får ein gjere det heime, eller utafør verkstedet eller lignende, og ikkje utsette andre for fare, det trur e dæ æ flære som æ eninge umm?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
For all del, jeg har ikke noe problemer med å innrømme at jeg har vært 16 jeg \;) Men jeg hadde sitti på i en velt før jeg kjørte opp sjøl, så jeg tror kanskje jeg var litt mer forsiktig enn gjennomsnittet. Så klart kjørte jeg traktor til og fra fjøset noen ganger været var ruskete, men jeg klarer ærlig talt ikke å huske den store \&quot\;gapkjøringa\&quot\;. Så får heller noen si jeg har dårlig hukommelse...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ein skulle hatt var den Zetoren som går som eit helvete opp ein bakke med det lasset bakom. Da held det med 40 kasse for ein held samme farten opp bakkane iallefall, om ein da ikkje justerer fjøra til regulatoren så den går i 45 i oppoverbakkane...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, for første gong så har ordet zetor kunne blitt skreve utan at det kjem kommentarar om at det er ein helvetes drittraktor. Har folk blitt sjuke eller korleis er ståa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den om skurtreskarrally var ein feilpost... Eg var på feil side da. Den om Zetoren som går som bare det, var vel kanskje for å illustrere at det hjelp ikkje om traktoren går i 50 når det går i 30 i bakkane. Da er det bedre med ein oppskrudd 40 som greier nesten 40 i bakkane.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...