Tloko Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Hei.Jeg har en 2006 mod. JD6420S. Når jeg kjører i motbakke eller belaster motor ved fek.s snøfresing blir motor lyd forsterket og får en grov lyd. Høres ut som om den går med frieksos eller som om luftfilter er tatt ut. Går tilbake til normal lyd når belastning avtar. Noen som kjenner til dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Daniel Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Nå kjenner jeg ikke den modellen godt nok, men ville tippet på at det er litt boost-power som kicker inn ved behov.Da blir de fort litt ekstra bøse i målet.Samme som når opphavet sin 6150R (eller noe slikt) blir piska litt av undertegnede, da gønner den på med eksosrensing, slik at katalysatoren blir brent rein, da er det også rimelig bøs i målet.Men som sagt, er ikke 100% sikker på om det er boost funksjon på disse, men det er nærliggende å tro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansA_1 Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Sjekk første del av eksosen rett etter turbo og rett før lyddemperen. Den kan spjære. Men da åpner gjerne ikke spjæringa før det er bra med trøkk. Du ser også tegn til dette om det er sot nedover motoren på venstre side, ved diesel-inn og filter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tloko Posted March 22, 2021 Author Share Posted March 22, 2021 Skal sjekke dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kam Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts