sigrm Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Hei! Håper ikke det blir feil å poste her, siden det står på en minigraver, men tenker at det er landbrukskobling.Har denne stående på tilleggshydraulikken og skal koble på klo, men blir ikke klok på hva det er siden jeg ikke har peiling på de forskjellige standardene og hva som passer om hverandre. Har funnet ut at den er laget av Faster https://www.fastercouplings.com/product-detail/anv-8 og heter ANV1815, tilsyelatende 3/8". Jeg trenger altså å kjøpe hunn som passer, men ingen av butikkene jeg har sjekket har Faster.Noen tips ? Bilde 1: https://drive.google.com/open?id=1gGB4oXq7wXwxhASNU4s2R4i0B_4N2xFxBilde 2: https://drive.google.com/open?id=1p4wXNOdV-f8cy0mFS2RcQGbDWL7fXJtp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per1234 Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Faster er vel bare produsenten, koblingen ser jo ut som en standard iso kobling. Spør etter iso kobling, det har de på FK, A-K, økonomi deler osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansA_1 Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Ser ut som standard "landbrukskobling" ISO-kobling.Det som er spennende er hvilke gjenger det er i andre endren?BSP? MM? JIC? ORFS. Det er der det blir spennende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GaraHiston Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Du ga meg mye nyttig informasjon. Takk folkens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigrm Posted May 11, 2020 Author Share Posted May 11, 2020 Tusen takk for svar. Jeg syntes bare den så så annerledes ut enn den store ISO-koblingen, og så fant jeg bare nordisk/tema i butikken hos meg, og den var 2mm feil, så tenkte kanskje det var noe annet. Siden jeg bare skal ha tak i hunn-delen og uansett må ha en overgang fra mm-kon (24 grader 14mm gjenge) så slipper jeg å finne ut av gjengene! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigrm Posted May 22, 2020 Author Share Posted May 22, 2020 Hei igjen,For senere referanse: dette var ikke ISO-kobling. Den er ca 19mm på tuppen, mens på bilde 2 ser man at denne var 17. Fant til slutt ut at denne typen er en egen serie, nemlig Faster ANV. Den passer også på enkelte andre, men ikke ISO.River meg i håret over at disse produsentene føler at de trenger sine egne standarder, det er jo helt idiotisk å skulle ha en skog av forskjellige varianter, som er nesten helt like... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Daniel Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 Tok et raskt søk i databasen, på Faster og der popper det jo inn lass og tonnevis med Faster koblinger, beklager atjeg ikke sjekka det før nå, men jeg var jo helt sikker på at det der var en vanlig ISO kobling, ut fra bildene.Ganske usportslig å lage sin egen lille versjon, bare for å være annerledes enn alle andre.. :-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts