Traktor Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 Har en Zetor med giravhengig kraftuttak men denne har ikke 4x4 og dette er noe jeg ønsker meg selv om jeg har andre traktorer med 4x4. Kan da velge å kjøpe en Zetor 5245 for eksempel og de dukker opp av og til på finn.no. Problemet er at de veier over 3 tonn og da er det håpløst og få fraktet traktoren hjem uten at det koster 10 000kr, jo mindre den er nærme nok til at du kan kjøre den hjem. Hovedpoenget mitt er om det finnes andre traktorer enn Zetor som har giravhengig kraftuttak? Snakker da om de til rundt 50 000kr for eksempel. Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 Feks Mf 135, Fiat 80 og 90 serie, ikke Ford tror jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traktor Posted August 21, 2018 Author Share Posted August 21, 2018 .. Men er ikke MF 135 2WD var 4WD jeg var på utskikk etter helst. Noen andre MF-er?Fant ingen Fiat 80-90 sere på pris rundt 50 000kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Hals Posted August 21, 2018 Share Posted August 21, 2018 Du skriver gir avhengig? Er det vei avhengig du mener? At tappen roterer likt som hjula roterer mot marka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DuraAce Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 Hvis kravet er at den skal koste maks 50 000 og kunne fraktes på biltilhenger har du vel strengt tatt maks 2700kg til rådighet. Isåfall må du ofre all form for modernitet og komfort uansett. MF148 samt 240 og 165-4WD finnes jo med en overvekt av 240. Det er uansett gammelt og det var ikke verdens beste system når det kommer til 4wd... Jeg tror heller jeg ville spandert noen tusenlapper mer hvis du ikke liker å skru. Gammel Fiat har bedre 4WD, men de fleste er vel brukt opp hvis man snakker denne prisklassen.Denne ser jo ut til å være i grei stand : https://www.finn.no/b2b/agriculturetractor/ad.html?finnkode=126739656 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traktor Posted August 28, 2018 Author Share Posted August 28, 2018 Det du nevner er veiavhengigkraftuttak. Giravhengig kraftuttak er annerledes uten at jeg vet 100% hvordan det egentlig fungerer. På en vedmaskin kan du for eksempel sette den i revers og den går motsatt vei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traktor Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Flere forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.