Tarlokar Posted August 1, 2017 Share Posted August 1, 2017 Andre som har opplevd at turboen har tatt kveld på 6x30-serie? Turboen på min 6534 hadde rett og slett "koksa" tett, og sto blokk fast...Med det resultat at jeg måtte bytte turbo til 28.000,- pluss arbeid...Synes dette var tidlig på 2012-modell med under 3.000timer på telleren...Lurte på om dette var et gjenganger-problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansA_1 Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Dårlig norsk diesel, forsiktig kjøring og EGR-ventil = sot.Jeg programerte ut EGR-ventilen, etter feil, på min fars 6430. Da ble det stilt på den fronten.Samtidig fikk motoren høyere turbotrykk på lavt turtall (900-1500rpm).Vi er nøye med å ha i litt dieseltilsettning, fra fk, ved fylling (Nitrometan?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arilben Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 Hei ! Har ett problem på min John Deere 1140 , 81 mod . Ved bruk av lasteapparat påvirker dette styringen ganske kraftig . Ved sving og dersom lasteapparatet brukes returneres rattet raskt til nøytral . Har noen vært borti lignende . Hvor ligger feilen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.