Gå til innhold

7740 sle varmgang girolje ved landevei kjøring


Gjest

Anbefalte innlegg

Olja blir varm ved kjøring på landevei.. Laster går også tregt ved kjøring i 2, 4, 6 og 8 gir... LS justeringene er riktige og bremsene ligger ikke på.. Det er sjekket. Om en kjører i 7 gir lenge blir ikke unaturlig varm. 

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hobbygartner

Det er vel tre filter på bakstussen på denne? Jeg har også 7740SLE og byttet tre hydraulikkfilter ved forige oljebytte. Tror det var to til hydraulikk, og en til transmisjon, selv om det er samme olja...?

Hvordan merker man at olja blir unormal varm? Jeg har ikke mye peiling på traktorene, men merker også at når jeg tar på bakstussen etter ca 15 min kjøring på landevei i 8. gir,  at det er ganske varmt. Er vel akkurat sånn at en kan holde hånden inntil stussen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filtre og olje er skiftet. Sjekket filtrene for partikler. Alt vedlikehold er utført.

Mener clutch C4 er fells for disse girene. Noen som kjenner til om det på disse traktorene ble byttet (ofte på garanti) ei tetning inne ventilblokken til gir/clutch styring?

For meg virker symtomene at det er en intern lekkasje som igjen genererer mye varme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du korleis bremsene er på denne traktoren? Eg hadde liknande symptom på min TS115A og det viste seg å vere partiklar i oljen frå utslitne bremser. Sjølv etter bytte av olje kom problema igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...