Gå til innhold

Mistet spenning


Gjest

Anbefalte innlegg

 prøvde med startkabler fra en større traktor men det bare gnistret. og starteren ville ikke slå inn. fant ut at jeg mistet spenning når jeg slo på tenningen. fant en ledning som hadde blitt slitt hull på og lå å gnisset mot gods. Tok den vekk fra godset og greide å få 13 volt på starteren, men starteren slår fortsatt ikke inn. av og til hører jeg bare ett klikk, av og til hører jeg ingenting. Men ladelampe og oljelampe slokner når jeg prøver å starte. Starter heller ikke med skrujern rett på starter. det bare gnistrer litt. 

Har hull på ledningen eller startkablene ødelagt starteren eller må det være flere strømfeil???? Starteren er ca 7 år. syns det er lite for en starter på en traktor som er lite brukt.

Fant nå ut at det er en blå ledning som går inn på innslagsreleet i tillegg til pluss og minuspolen. der den blå ledningen er festet er det jord. i ledningen var det hverken strøm eller jord men det blir det kanskje når jeg trykker inn startknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei.

Om batteriet har ladet helt ut så kan det kortslutte internt. Da holder det ikke strøm. Om man prøver med startkabler på et slikt batteri kan all strømmen kokebort i skrotbatteriet og ingenting skjer.
Så vil derfor anbefalle deg å prøve et annet batteri før du konkluderer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...