Gå til innhold

Bruktimport Arvid Gimre. Seriøst...?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tykkjer denne debatten om skrivefeil tek litt feil vending.Det er mange her i landet som slit med det,Mitt tips til A Gimre er å bruke ein som kan rette alt han skriv før det kjem på nett.Sjølvsagt er AG seriøs.Han hadde ikkje overlevd som importør viss han dreiv med svindel.Han har lært leksa si og satsa på nyare brukt.Me veit at engelskmennene leasar traktorar i sesongen og leverar dei inn att om vinteren.Då må dei vere fint handsama og skadefri,ellers så svir det på pungen.Klart han kan selge billegare når han hoppar over garanti og service.Ikkkje noko problem det når dei mest kjende merkeforhandlarane kan ta service og reparasjonar.Det er ettermarkedet dei tenar mest på.Salg av delar og reparasjonar.Ingen er så dumme at dei ikkje tek inn traktorar som er sideimportert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar
Arvid, opplever du problem med å få lagt frem rett dokumentasjon ved godkjenning av traktorene på biltilsynet, siden du ikke har norsk importør å støtte deg til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Til Helge

Det har vert en nytt data system , de krever mye mer data nå på det grunnlaget går det mer tid med .

Men ellers er ikke problem å skaffe dokumentasjon , da vi kjøper det hos importører eller hos produsenter . etter behov .

Hadde nettopp en Traktor merke som ikke selger så bra her i Norge den var det ikke så lett , da Importøren ikke vet hva det dreier seg om .De papirer eg fikk etter lang tid var ikke riktige .

 

Det viste sei at eksakt likk modell type versjon som var registrert tidligere nå i år .Var Feil registrert som 40 km , men det var en 50 km .

Men traktoren var også registrert med lavere aksel vekter og total vekt , De resulterer i traktoren kan ikke utnytes fult ut til transport på offentlig vei med tilhenger . Kunden som kjøpte denne traktoren brukt import fra UK av markeds forhandleren her i Norge . Ble snytt for noen tonn lastekapasitet.

 

Det er ikke noen garanti for at kjøp av imp traktor fra Norske markeds forhandler gir en tryggere handel , heller det stikk motsatte du betaler en del mer . Norsk importør må henvende seg videre til produsent .

 

Du får barre mer info fra importører i England , hvis du henvender deg der , da de har solgt langt flere traktorer , total markede i UK er mellom 3 og 4 ganger større marked en i Norge .Det norske markede er en stor del mindre rimeligere traktorer modeller som er med og drar opp statistikken .

Har flærne ganger erfart at en telefon over har spart oss for mye feilsøking når det har vert problemer med nye modeller første årene de er lansert , som de Norske ikke har vert borti før på grunn av de er solgt så få antall traktorer i den modell enda .

 

Traktorene kommer fra samme produksjons linje, det leveres stort sett like , krok bremser , motor , hytte . I Norge kan det være mye større forsjel med ekstra utstyr i 2 likke modeller er min er faring .

England er de ofte høyere stander ,inkl mer utstyr , luft bremser på 50 km , 6 og 21 spleen PTO . JD med ekstra hydraulikk tank fra 6320 ,alle har visker bak , Walter fang haker , skjermer foran , Valtra har stopp kontroll , verktøy kasse , mange traktorer har kryp gir , Kjøper du laster er det stander med beskytelse foran i grill på traktor , fra 100 hk er det nesten bare levert med fjøring i aksling foran , LS hydraulikk , Traktorer er klargjort for el kontakt til Redskaps styring til traktoren .

 

Hilsen

Arvid Gimre med skrive feil og dialekt blandet sammen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Glemte en episode .

For noen år siden hadde eg en JCB traktor med elektrisk problem . Det var ute hos en kunde fra 2 ulike verksted som skulle være ekspert er på JCB . Det klarte ikke å løse problemet , vi sende da traktoren på et lite besøk tilbake til UK , der ble traktoren fikset .

 

Det var instrument panelet som var årsaken . Det ble ordnet på garantien . Min lærdom var ikke stol på Alle ekspertene her i landet som det reklameres for allslags kurs å diplomer de har.

 

Det går 2 avganger i uken med båt til UK . kjøp en tur retur til uk kan i noen tilfeller ble rimeligere en alle spesialistene med delepriser her i Norge .

Det er også bra med båt forbindelser med Danmark . Danske mekanikere har vert flere ganger i på Jæren for å utført både stor service og haste reparasjoner .

Vi lever i en Oppen verden og frie konkurranse , Vi har også private meget flinke Fendt , John Deere reparatører som flærne bruker da time satsen er noe lavere hos de , og skaffer ofte rimeligere deler .

Noen mekanikere skapte for å jobbe på en trygg og organisert arbeids plass til en avtalt lønn .Noen mekanikere er flinke og ønsker å starte for seg selv og ta ut bedre lønn etter innsatsen en selv bestemmer .

 

Eg kan anbefale en meget dyktig Doktor på elektronikk som startet for et par år siden , nå har han 4 man med seg og service vogner som tar alle oppdrag . og verksted ved Sola flyglas .

 

Haugsland Elektro Mekaniske Ola Bjørn Telefon 476 17 777

 

Arvid Berge på : Fendt , Class , New Holland Dyktig kar

 

Arnfinn Horpestad På : John Deere Dykktig kar

 

Ålgård landbruk på New Holland tar service på og er mye mer hyggelig innstilt ved henvendelser er AK forhandler også .

 

F-k , Eik Landbruk , Torland Valtra , eg har flærne markeds verksted rundt om i landet som eg har kontakt med bare har positive erfaringer med . aldri en gang noen problemer. De er meget dyktige , selvfølgelig er det unntak men det er heller sjeldent .

 

 

 

Sandnes Elektro diesel . Kjempe bra på filter , startere , dynamo , 24 timers vakt meget bra

 

Varhaug diesel elektro meget bra

 

Sola storbil verksted Lunde gruppen meget bra de har : bremse testere for henger , elektrisk Mekanisk og Dekk salg . Der burde alle som driver med traktor og transport oppsøke for få testet og justert bremser på henger minst en gang i året .

 

Der kan du spare mye i reparasjon på traktoren hvis du slipper bremse havari som er meget kostbart . Alle som har kjøpt ny henger burde få skjektet bremsene før garantien på henger går ut . Da kan du reklamere til den leverandør .

 

Konkurranse er meget sunt og bra ,det er barre muligheter hvis du klarer å se de selv

 

Arvid Gimre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Det intervjuet synes eg var et meget fornuftig uttalelse .

Men det nytter ikke når lokale AK verksted har sin egen politikk .

Hadde en kunde som kjøpte en nyere New Holland nå i høst . kunden har eget verksted og meget flinke mekanikere .

Men eg anbefalte kunden å bruke merke verksted på service nå under garanti perioden .

Det er nemlig et krav at service skal utføres av merkeverksted , for at fabrikk garantien skal gjelde på traktoren i ett år fra den er ny .

 

En fabrikk garanti på en IMP traktor som er under 1 år kan en markeds forhandler i Norge utføre , Forhandleren får dekket til faste satser og deler som fabrikken bruker på alle reklamasjoner . Markeds forhandler får ikke dekket alt av kostnader , kjøring transport , feilsøking , noe snaut med timer . laster braketter som må skruet av , og diverse .

M Forhandler skal ikke tape økonomisk på en IMP traktor reklamasjon , det som ikke fabrikken dekker må kunde betale selv til M Forhandler av kostnader som har medgått i reparasjonen .

Til gjengjeld skal traktoren følges opp med service hos M forhandler i denne perioden .

Da min kunde ringte til forhandleren og ville bestille service og stilte spørsmål om det var riktig fremgangs måte , fikk han til svar de ville ikke utføre noe reklamasjons arbeid på denne traktoren for den var ikke kjøp hos de.

Men service kunne de utføre ingen problem . Kunden kontaktet meg og opplyste om svaret han hadde fått . Da ringte eg til en annen forhandler i området av samme type traktor og forhørte meg om prosedyren , Jo han ville også ta servicen og ville være behjelpelig med å prøve å reklamere hvis det skulle oppstå noen problemer i garanti perioden .

 

Da eg starten med IMP traktorer , ble eg opplyst fra UK . Markeds forhandler i området skulle ta reklamasjons garanti , hvis ikke skulle eg sende en skriftlig klage med forhandlerens Navn til UK , De ville ikke sende deler i utgangs punkete til Norge .

Eg har enda til gode å sende noen klage på noen av de traktorer eg har solgt . Normalt er verksteds ledere meget behjelpelig er min erfaring .

 

Har selv importert en ny Toyota fra Danmark for noen år siden til min bror , forhandleren behandlet eier som om han hadde kjøpt den hos de i Norge . Bilen var på fast service der og de sende på tilbud om gratis å bytte S V dekk ++ . Neste gang eg kjøpte ny bil ble det til at eg kjøpte hos den Norske forhandleren .Valuta og omstendigheter gjorde at det var lite å spare denne gangen . Bil bransjen har en mye hardere hverdag en traktor bransjen og er vant med tøff konkurranse i markede .

 

Arvid Gimre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Eksempel på Valtra selger feilinformasjon .

 

En kunde som ble informert om at i den Norske utgaven av Valtra N121 var det 113 KW og det var 154 hk

Det er på N141 som har denne ytelsen

Den som har fortalt at 121 har dette i Norge har nok bløffet eller ønsket å gjøre kunden forsviret.

 

Eg opplever så mange sleipe triks å uttalelser fra markeds forhandleren i Norge ( noen av selgerne ) , som prøver å sette ut feil informasjon,

Da noen av Valtra selgerne ikke er fornøyd med pris konkurransen vi gir dem tyr noen til meget skitne usannheter og påstander .

Det er store økonomisk bonuser til selger ( lønn ) i Valtra systemet som selger går glipp av når du handler av Arvid Gimre AS

Alle påstander som Valtra selgere kommer med ber kunde om kan kan få det skriftlig dokumentert påstanden fra selger .

 

Arvid Gimre As vil belønne alle skriftlige påstander som blir sendt inn til arvid@gimre.no som er skrevet av en Valtra selger i LMB systemet .

 

Arvid Gimre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kalles seriøst ! Etter¨å ha lest denne form for argumentasjon vil jeg i allefall ikke vurdere AG. Det forhold JEG har til Valtra selgere, er ihvertfall at de er reale folk som snakker om ting de har greie på !! OG deres utsagn stemmer med det som er opgitt i f. eks brosjyrer. Men er jo klar over at det fins forskjellige folk i alle bransjer.

 

Har iallefall ikke sansen for forhandlere som må fortelle hvor dårlige konkurenten er !!

Godt Nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Til laha

 

Eg skrev noen av selgerne i LMB systemet . selvfølgelig er det flærne som er reale folk blant selgerne til LMB Men ikke alle dessverre .

De som startet denne diskusjonen , er helt borte nå , der det er flærne påstander som er heilt fei l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Arvid Gimre: tror at det å bruke dette forumet til skittkasting om merkeforhandlere, og til litt for mye selvskryt ikke er noe god reklame? Trur folk flest her inne etterhvert er enige i at import er kommet for å bli.....først å fremst for at det er mye større utvalg i utlandet. Og som xeobib påpeker..... forhandlerene tar etterhvert innover seg at dette er kommet for å bli, og at de faktisk også kan tjene penger på disse i ettermarkedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet denne tråden for å få andres synspunkter på måten AG gikk fram med sin skittkasting på finn.no. Det var ikke ment som kritikk mot det AG driver med, heller måten ting ble lagt fram i annonsene.

 

På finn.no ble det lagt fram til dels usanne påstander om diverse traktorer, merkeforhandlere, garantier og priser.

Dette ble til til en viss grad slettet fra AG.

Men når det nå blir sendt ut en dusør på hodet til LMB selgerene(dette inkl. vel alle traktorselgere?) slik at AG kan bruke dette til videre skittkasting så blir jeg flau på hans vegne.

Påstå at han driver seriøst for så å komme med denne uttalelsen...

 

Jeg fikk tidligere kritikk for å være anonym på dette forumet, men dette hadde til sin hensikt at AG virket til å være så useriøs at det alt kunne vris om til å bli et personangrep.

Og det er jo nettopp det er er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at folk handler bruktimport, men tenker De på kostnadene forhandlerne har med kursing av servicepersonell?? Jeg synes det er greit at forhandleren sitter igjen med noen titusener på en handel når de tross alt ligger med relativt store delelager/spesialverktøy og gjør alt de kan for å utdanne og kurse mekanikrene sine samt stå ansvarlig for alt av garantier og reklamasjoner.

Dessuten folkens, handler dette litt om opprettholdelse av norske arbeidsplasser.

Bønder som kjøper bruktimport skal ihvertfall ikke irritere seg over lønnsmottakeren som reiser til sverige for å handle billig kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så brukt importerte traktorer kommer til norge uten hjelp av normenn?(norske arbeidsplasser) Så er jo selvklart traktorer som selges gjennom forhandler nett norske...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Arvid Gimre: Du bommer nok ganske mye når du legger ut om merkeverkstedene her i landet. De fleste har utfaktureringsgrad mellom 25 og 50%, imot bilbransjen som har en faktureringsgrad rundt 120% på sine verksted. Du får vel heller ikke noe bedre service på et bilverksted, minst like lang ventetid, og du får antakelig ikke låne bil av dem i ventetida, og ikke kommer de hjem til deg heller. Men slike ting slipper jo du å bekymre deg for, som bare har salgsleddet og \&quot\;skummer fløten\&quot\;! i markedet. I innlegga dine virker det jo som lanbruksmaskinforhandlerne er de verste svina av alle til å ta seg betalt, men har du ikke noe fortjeneste du da? Det er vel ikke akkurat noe veldedighets-organisasjon du driver?

 

Har forøvrig ikke noe imot bruktimport, kjører det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da fikk vi jo se seriøsiteten til Gimre, skal bli interessant og se hva hans neste \&quot\;trekk\&quot\; blir i denne debatten.

Har heller ikke noe imot bruktimport, men ikke på denne måten som

Gimre driver. Dette \&quot\;angiversystemet\&quot\; som Gimre oppfordrer til minner vel mest om tillstander fra land vi ikke liker og sammenligne oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Godt nytt år til alle mine kunder!

Og spesielt mange takk til Olli Pekka som starten denne debatten .

Og til 665 som lurer på neste trekk bli .

 

Jeg håper å ha klart å provosere frem mine synspunkter og fått litt fokus og diskusjon om saken . Det har vist seg at flærne har fjølgt med på den diskusjonen, og eg har fått flest positive tilbakemeldinger.

Husk at det var en Valtra kunde som gjorde meg oppmerksom på diskusjonen .

Kanskje at de som driver med villedende ryktespredning om min virksomhet tar dette tilseg og modererer seg lit neste gang.

Til opplysning så har eg solgt desidert mest Valtra traktorer i år .

 

Bare de 2 siste mnd i år 2009 har eg solgt omsatt totalt for like mye som en Normalt traktor selger har i omsetning på et helt år .

Det kan oppfates som vell mye selvskryt men det er en realitet.

Da traktor journalister media ikke tør skrive så mye om virksom heten på grunn av annonse kroner fra Traktor importører som bruker betydelig med midler i året .

Er dette en meget rimelig og effektiv markedsføring for Arvid Gimre AS ,

Avslutter nå i dag med en siste kommentar til Konrad .

.

Du skriver om utfaktureringsgrad er på ingen måte riktig alle plasser i hvert fal , det er jeg selv erfart . skal ikke nevne navn ,med dit argument ble brukt som forsvar da vedkommende som hadde fakturert meg ca 6 timer mer en bruka på en stor reparasjon.

Eg hadde en avtale med mekanikeren om en oversikt på deler og time forbruk, som kontor dammen ikke var klar over. Denne forhandleren eksisterer ikke lenger. Men det var flærne kunder som reagerte på at de hadde fått faktura på flere timer en traktoren hadde vert totalt fysisk hos forhandler.

Selvfølgelig kunne det vert to mekanikere på den samtidig .

Men jungel telegrafen lokal markede hadde en annen oppfatning derfor jorde eg avtalen med Mekanikeren som tvilte på rykte var riktige .

 

Arvid Gimre As driver meget bra og kan da også drive med veldedighets arbeid samtidig .

 

se linker

http://www.gardsdrift.no/id/18065.0

 

Agrovisjon Arvid Gimre fikk tilslaget på dagens traktorauksjon. Gimre vil gi traktoren til Ingar Kvias prosjekt i Tanzania,

 

http://www.solabladet.no/modules/module_123/proxy.asp?I=23152&amp\;C=38&amp\;D=2&amp\;mid=55

 

Traktorselger Arvid Gimre har allerede bidratt til Ingar Kvia sitt hjelpeprosjekt i Haydom i Tanzania.

 

I oktober kjøpte Gimre nemlig en Valmet 405 på auksjon til 91 000 kroner til inntekt for Kvia sitt prosjekt. Nå gir han traktoren tilbake.

 

http://www.solabladet.no/modules/module_123/proxy.asp?C=38&amp\;I=23636&amp\;D=2&amp\;mid=55

 

Traktoren skal til Stryn

95 000 kroner ble høyeste bud for traktoren som Solabladet har auksjonert bort

 

Håper debatten forseter så slipper eg å komme med provoseringer for å holde diskusjonen i gang .

Eg har svært mye dokumenterte hendelser å komme med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Kommentar til Pekka

 

Dele lager servicepersonell er normalt meget bra butikk hvis du har dyktige medarbeidere som kan utføre jodbensin profesjonelt og ikke har for mange reklamasjoner på arbeidet de utfører .

Den tidligere selvstendige Valtra mekanikeren som var i midt område var en kjempe kar , han utførte alle typer reparasjoner på loven hos meg .

Fra totalt bremse overhaling til skifte hele lednings nettet på traktorer . Men da LMB overtok vert det nytt system og mekanikeren fant seg annet arbeid dessverre .

Han er mange ganger dypt savnet håper han kommer tilbake Men de som overtok er også meget bra har ikke noe å klage på .

Men eg vart nok litt bort skjemt med den første , eg ble bedre kjent med da .Han var flærne ganger hos meg for å se over å justere traktorer før eg leverte de ut til ny kunde .

Du har flærne gode poeng om opprettholdelse av norske arbeidsplasser og det har kunder kommentert flærne ganger til meg også at Valtra bidrar med .

Eksempel lokal selgeren i mitt område har mer en dobbel lønn en hva som normalt gnomsnitt i bransjen på de ca 14 til 17 ny traktorer selges i året å brukt . Antall kan eg ikke bekrefte.

 

Men så lenge flere kunder betaler en god pris hos markedsforhandler for traktor skal selvfølgelig selgeren har bra betalt når han klarer å argumenterer med og for den fantastiske 5 års garantien som er så rimelig etter hans synspunkt .

 

Her er jeg meget sterkt uenig , en alt for kostbar løsning for traktor kunden , men vi har demokrati og menigs ytring også her i landet heldigvis . Valtra bruker mange annonse kroner i året i årevis på markedsføre denne 5 års garantien påstanden . Så kanskje kunden blir så påvirket at de tror det til slutt . Men det kan like gjerne være et det er et meget effektivt markeds førings triks for Valtra .

 

Traktorer er normalt så bra i dag at de første 4 til 5 tusen timer burde gå relativt greit uten de store reparasjons og vedlikeholds utgifter ved normalt bruk.

Dette fungerer jo hos de fleste andre merker og i andre land .

Mine erfaringer med Valtra er at den er minst likke drift siker som hvilken som helt annen anerkjent traktor merke som er på markede .

 

Ønsker vider debatt om emnet 5 Års garanti erfaringer i markede fra kunder , Da helst ikke fra anonyme som eg ikke kan ta seriøst .

 

Alle med traktor erfaring husker nok Case finans epoken på 85 90 tallet , som bruka rente gimmiken med lav rente ca 50 prosent lavere en Bank på den tiden . da solgte Case meget bra i Norge . men du betalte en ekstra pris når du kjøpte traktoren . Kjøpte selv Case Mx 5140 da den kom , grunn var argumentet Case Finans fra selger .

 

Arvid Gimre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei,

En rotete og veldig unyansert debatt, det er vel liten tvil om at Gimre har en god forretningside!

Regnskap:

Omsetning esultat Egenkapital

2008 18 674 000 1 936 000 6 133 000

2007 36 289 000 2 957 000 5 704 000

2006 59 192 000 4 942 000 3 617 000

omsetning, resultat og egen kapital siste 3 år.

 

Selvom aktiviteten i 2008 var mindre er det sterke tall!

Det som er desto mer interresant er hva han har i brutto fortjeneste over 22% i 2008, uten å selge verkstedtjenester.

 

Det er fenomenalt bra i bransjen, det er få som ligger over 16-18% og i de tallene er det inkludert salg arbeid på verksted ofte.

 

Poenget er at Gimre trenger konkurranse og enda tøffere kunder, han tar en \&quot\;provisjon\&quot\; på over 20% for å formidle traktorer uten å ta noen forhandlerkostnader som opplæring osv.

 

Det er mer enn alle norske markedsforhandlere eller hva han nå kaller sine egendefinerte fiender..........

 

Godt nytt år1

 

Seriøs kan så være, men regnskapsførselen er ikke helt 100%

 

Revisoranmerkninger for 2008

Ulovlig lån/provisjoner til aksjonærer eller ledende personer

Revisoranmerkninger for 2007

Normal beretning

 

Revisoranmerkninger for 2006

Skattetrekk ikke behandlet i samsvar med bestemmelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Til Undrende:

Ingen tvil om at AG driver \&quot\;god butikk\&quot\;, selv om jeg selv ikke skjønner all argumentasjonen frem og tilbake her... Mildt sagt uoversiktlig, unyansert (tror jeg....) og rotete.

 

MEN... Å trekke inn revisors anmerkninger til regnskapet til et selskap der èn mann stort sett er hele firmaet, DET synes jeg er direkte usaklig.

De fleste av oss som har drevet enkeltmannsforetak, ANS og AS, men en dønn seriøs revisor (ja, jeg brukte revisor også i enkeltmannsforetaket, da jeg synes det er kjekt med en revisor som støttespiller), vet hvor utrolig lite som skal til for å få en slik anmerkning. Jeg har selv fått anmerkning for en kortsiktig lån til en venn fra mitt eget firma, på et lavt 5 sifret beløp over et par måneder, der jeg ikke skrev gjeldsbrev og full pakke. Her skal det foreligge gjeldsbrev, noe jeg mente var unødvendig da jeg visste at pengene var trygge.

Jeg har også fått anmerkning for å flytte skattepenger fra en skattetrekkskonto til en annen skattetrekkskonto, uten å ha varslet revisor først.

Mer skal det ikke til, så la oss slippe slike innlegg, som man ikke kan dokumenrtere bakgrunnen for.

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Roy

Mer skal det ikke til, så la oss slippe slike innlegg, som man ikke kan dokumenrtere bakgrunnen for ------

 

Det er revisor som har dokumentert ikke innleggskribent.........

 

Jeg sjekker alltid mine forbindelser, både kunder og leverandører flere ganger i året.

 

Dette ble tatt med nettopp for å vise, ja både hvor lett det er å gjøre en liten formalfeil, men også for å vise at er man liten og skummer toppene av markedet så kan det gå litt fort i svingene og man kan lett konkurrere ut større virksomheter som har enda større formalkrav.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele handler hos piratimportører, det er en enkel oppskrift, finn en traktor/gravemaskin på nett ring/mail selger, bestill transport, betal maskin , last opp maskin og kjør den hjem til norge...............

 

Du trenger ikke \&quot\;smarte\&quot\; rogalendinger for å hjelpe deg med dette.

 

Alt 2 er å handle knall hardt med lokal forhandler hvor du er sikret full backup og fabrikk garanti.

 

Jeg velger stort sett det siste.

 

Ser på Finn at en annen Rogalending Tjessem også er ute med en hel avhandling om seg selv i en annonse - ikke visste jeg at Finn.no/agriculture var en dating tjeneste.

 

 

Godt Nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser at Gimre ønsker at debatten skal dreie seg om Valtra sin 5 års garanti fremover. og det jo forståelig, for det kan ikke være særlig bekvemt og forsvare( noe han vel heller ikke har gjort) disse famøse utspill i \&quot\;finn,no\&quot\; annonsen, og dette \&quot\;angiverutspillet\&quot\;. For det var vel det som startet denne debatten.

Vil tro at de fleste her kjenner til seriøsiteten til Gimre nå.

Så da kan jo de som gidder starte en ny tråd om Valtra`s 5års garanti, som er en helt annen debatt.

Men siden jeg er \&quot\;anonym\&quot\; og ikke i målgruppen for å kjøpe en traktor til 500tkr+++, så betyr vel ikke mine meninger noe særlig i denne debatten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Til \&quot\;Undrende!\&quot\;\;

\&quot\;Til Roy

Mer skal det ikke til, så la oss slippe slike innlegg, som man ikke kan dokumenrtere bakgrunnen for ------

 

Det er revisor som har dokumentert ikke innleggskribent.........

 

Jeg sjekker alltid mine forbindelser, både kunder og leverandører flere ganger i året.

 

Dette ble tatt med nettopp for å vise, ja både hvor lett det er å gjøre en liten formalfeil, men også for å vise at er man liten og skummer toppene av markedet så kan det gå litt fort i svingene og man kan lett konkurrere ut større virksomheter som har enda større formalkrav.\&quot\;

 

Jeg også skjønner at det er revisor som kommet med anmerkningenre, jeg ville bare påpeke at slike anmerkninger kan være basert på tildels ubetydelige hendelser.

Ellers er jeg helt enig i deg i det du skriver. Det kan desverre MEGET ofte lønne seg å sjekke opp litt rundt kunder og leverandører. Dette er stort sett gratis tjenester du finner på nett, så oppfordring er som \&quot\;Undrende!\&quot\; beskriver, sjekk FØR du handler/leverer!

 

Videre skriver du:

\&quot\;Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele handler hos piratimportører, det er en enkel oppskrift, finn en traktor/gravemaskin på nett ring/mail selger, bestill transport, betal maskin , last opp maskin og kjør den hjem til norge...............

Du trenger ikke \&quot\;smarte\&quot\; rogalendinger for å hjelpe deg med dette.\&quot\;

 

Nettopp DET er noe av det som forundrer meg mest her inne. Jeg har selv handlet biler via nettet direkte fra Tyskland og USA, og det er ingen tung prosess for å si det mildt. Det er så enkelt at det er gøy!

Så hvorfor ikke handle i England selv?

Javel, du må betale litt mer enn det slike som AG gjør, men så sparer du AG-leddet, og går ut med netto gevinst uansett. Servicen blir sannsynlig bedre hos Merkeforhandleren også, når de ser at du har gjort dette selv, og ikke bare har sitti med henda i fanget, og latt en av deres parallellimportører gjøre jobben og \&quot\;skummet fløten\&quot\; som det blir sagt her.

Risikoen blir noe større når du gjør dette selv, men du sparer også 10- 15% som du kan bruke på ekstra service når traktoren står i Norge. Koster du på traktoren 10% når den har kommet til Norge, tror jeg du har en tipp-topp traktor. Tenk litt på det \;))

 

Ha et fortreffelig nytt år!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Til Undrende og Roy l for informasjon

 

Traktor salg Aktiviteten påvirker omsetningen i 2008 ,for jeg solgte svært få traktorer dette året da de ikke var mulig å få tak i traktorer til riktig pris, har utdypet dette tidligere innlegg .

den 15.12-2009.

Inntektene ble ikke skapt særlig av traktor salg da .

Arvid Gimre As driver med flærne prosjekt .

 

Valuta handel. Valuta lån og Annen finansinntekt

 

Utleie av: traktor, tilhenger diesel tank og eiendom

 

Salg av : nye tilhengere , dieseltank , stolpe Pællhammer , gjødsel vogn , dekk felg og my annet utstyr for eksempel . flest Nye Claas jaguar til Norge , noen gravemaskiner , hjullastere +++

 

Norsk Importør for : Bailey trailers , MX frontlaster , Fuel Proof , Protech Machinery og KTWO Tørgjødsel vogner . ( dele Salg )

 

Så din påstand på provisjon på over 20% med å formidle traktorer ,faller på sin egen urimelighet og din uvitenhet om min virksomhet .

 

regnskapsførselen er ikke helt 100% helt riktig observert men grunnen er :

min erfaring med AS kontra mine 20 år som privat foretak ,De ble investert i nye eiendoms prosjekter i utladet som var meningen at AS skulle eie . Men avviklet der Jeg tok tapet privat teknisk for de Arvid Gimre AS er eiet 100% . Men det er nå gjort opp

 

År 2006 alt med reinskap og lønn er det reinskaps fører som tar seg av . Jeg var ikke klar over denne overtredelsen før i ettertid ( da dette resulterte i Kommunalt bok ettersyn )

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele handler hos piratimportører :

Det er ikke så enkelt å handle i utlandet . Eg har sett noen fine ny lakkerte traktorer både fra Danmark , Tyskland uten Norsk krok og hydraulisk tilhenger brems . også England med fortvilte selv importerte traktorer som kunder mente var meget bra kjøp , der mangel av dokumenter og feil spesifikasjoner mindre populære modeller som resultat .

Hvis bare kunden tror selv at det er bra kjøp er alt bra. Eg har skaftet flærne tilhenger kroker og ekstra utstyr til traktorer . Tror du at hvis du kun kjøper en traktor som engangs kunde eller jeg som kjøper flærne omgangen oppnår samme pris, transport logistikk . forhandler Rabat .

 

De er flere kunder å forhandlere som etter spør samer arbeid og etterspør nettsider der eg plukker traktorer , men my av de eg tar inn er aldri avertert for salg en gang formidlingen går gjennom nettverk som er bygget opp over lang tid. og flere hundre traktor handler . Til tider kan dette være den vanskeligste jobben med å finne riktig traktor skaffe riktig dekk dimensjon. montere front laster og riktig dokumentasjon .

Det viktigste til en riktig kvalitet og pris som gjør at det er en fornuftig pris ut til kunde , der jeg også har lit for jobben. Hvis du klarer å selge 50 til 100 stykk traktorer i året trenger du ikke så mye på hver , og ikke har for mye drifts utgifter så får du et bra resultatet .

 

Men det kreves mye kapital og innsikt i markede for lykkes her som i alle andre bransjer. Dette er ikke noe å anbefale for alle å starte med , men noen klarer det jo utrolig bra selv også Men de er nok av motsatt tilfeller. Ikke alle aktører i Utladet er likke seriøse og passe opp for dessen eg har flærne som ringer å spør om eg kan sjekke ut traktorer for de .

Eg tar 5000 kr for å organisere frakten , betalingen til utlandet fortolling lage toll kort og skaffe nødvendige dokumenter til kunde traktoren som skal in til Norge.

Skal vi registrere den med Norske kjennemerker tar vi ekstra betalt for dette . Solgte nettopp en eldre NH TM 190 på denne måten uten problemer for kunden . Da vi også registrerte den for ,kunden kom hentet den På Tjelta mrd Norske kjennemerker ferdig montert klar for jobb .

 

Men eg støtter deg 100 % det er ikke for alle kunder å kjøpe import traktor noen skal selvfølgelig også kjøpe støtte sin markeds forhandler også for å holde liv i han . Så kan Smarte Rogalendinger og andre i landet som ønsker at kronene skall strekke til lit andre investeringer og slippe bruke tiden på harde forhandlinger.

 

Eksempel .

Nesten samtlige i nær lokal område har eller som driver å bygger ut Samdrifter driftsbygninger satser på fremtiden har jeg på kunde registrere i en eller annen sammen hangen .

 

Det er mangfoldet i markeds konkurransen som pusher ,tempoet utviklingen og prisen i markede enten du vil eller ikke , alle kan selv velge på fritt grunnlag . hjula ruller rundt uansett i samfunnet noen aktører kommer til og noen velger går ut til andre prosjekt .

Det finest ikke en riktig fasit for alle .

 

Roy

Tilslutt å sammenlikne traktor og Bil brukt import blir likke feil som å se at alle biler er helt likke og har 4 hjul med samme motor .

Selv følgelig så er det flærne nettsider som er markeds ført og tilgjengelig, for alle .Men hvis jeg ikke klarer pris konkurrere og utstyr tilpasse traktorer med dessen er løpet kjørt for meg.

I tilegg når du handler av Gimre As er stort sett de fleste traktoren på veg eller komt til Norge allerede .

Hadde nettopp en kunde som jeg solgte brukt traktoren for . Kunden kjøpte nyere brukt 4 sylinder traktor og Ny Bailey 2 akslet maskin henger .

Kunden syntes traktoren ble for liten i hk og anmodet om å bytte til en kraftigere 6 sylinder etter ca 3 uker . Nyere støere traktor ble levert og kunden er kjempe fornøyd med handelen betalte mellomlegget på ca 75 000 kr.

 

Arvid Gimre AS har noe som kales for tifreds garanti når vi anbefaler traktorer til kunder , blir ikke kunde fornøyd , bytter vi i enn annen som er annonsert på vår nettside . Jeg kan sende over dokumentasjon på e mil og andre kunder som har først kjøpt en og så buttet i ettertid .

 

Hilsen

Arvid Gimre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen blir visst aldri bedre...

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=20859619

 

Utdrag fra annonse:\&quot\;Det er vel og bra med 5 års garanti. Men prisen på alle serviser store og små skal utføres av markeds forhandler, Garantien har flerne punkter den ikke Dekker.

Mer prisen på traktoren du betaler, da den varer kun noe få tusen timer og du må til

Betale ekstra for å opprett Holde den i 5 år. Blir summen ganske kostbar.Arvid Gimre har flerne kunder som bekrefter at den så kala 5 års garantien er en stor salgs gimmick.\&quot\;

 

Salgsgimmick eller ei, hva kaller man dette da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...