Gå til innhold

Trinnløs transmisjon


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard_1
Jeg skal ikke krangle på valget ditt, det er jo både et spørsmål om smak og helt sikkert også forhandler like mye som økonomi. Personlig mener jeg jo du fikk tilbud på feil merke fra Eik, du hadde fått en del av det du etterlyser om de hadde bydd fram en MF i stedet for Fendt. Men jeg skjønner og at de sitter litt mellom barken og veden når det kommer til trinnløse traktorer - og det virker som man nesten må gå og be spesifikt om en trinnløs MF for å få det anbefalt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Agrostar_1
Du kjem no ihvertfall ikkje til å angre på å ha kjøpt DF. Bedre motor skal du leite lenge etter, hyttekomfort i ein annan verden og meir. Du får gje tilbakemelding på kva du likar og kva du ikkje likar på den!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert et godt valg!! Gratulerer så masse!

 

Jeg har kjørt mye agrotron, kjører nå en K serie, hytta der er mindre enn de \&quot\;vanlige\&quot\; - men det går bra, det blir litt liten plass for passasjerer.

Er også veldig godt fornøyd med traktoren, fikk den i januar og har knappe 1000 timer på den. Har profiline.

Jeg anbefaler alle å prøve/vurdere deutz, det er et kjempe produkt. Det forundrer meg ikke et fnugg at salget går strykende om dagen!

Nå skal det nevnest at jeg er kjempe patriot, har kjørt deutz siden tidlig 70 tall. Men med så mange JD, MF, valtra og Fendt gutter og jenter her må det være lov å heise flagg!!

Jeg vil gjerne konkurrere med dere alle - og ja tror jeg skal takle de fleste! Deutz er kanskje ikke like overlegen når det gjelder kvalitet, driftsøkonomi og soliditet som den engang var, men likevel ...:)

(Jeg liker ikke utviklingen for de tyske traktorene, deutz er italiensk, fendt får valtra motor, de store deutz\'\'ene har fått noen vanvittig store framhjul - det ser ikke ut!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til konkrete tilfeller fra traktor. Men fra O&amp\;K gravemaskin pluss to kompressorer.

Der har de hatt mye klunder med de vannkjølte deutzene, i forhold til det var med de gamle luftkjølte. Ikke dermed sagt at en annen motor hadde vært problemfri. Og krefter merker du ikke en gravemaskin eller kompressor slik du gjør i traktor. Men entreprenørene var altså skuffet i forhold til gammeldags deutz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en av de grunnene til at noen kjøper fendt er vel nettopp at det fremdeles leveres med ordentlig motor. ellers kunne man jo like gjerne kjøpt massey. den er jo billigere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser i debatten om trinnløs gearkasse at det sporer litt av og kjem innpå motorer.Og da vil eg sei noko om mi erfaring med dei forskjellige motorer.Eg har no i mitt firma hatt forskjellige traktorer og gravemaskiner i ca.20år og skrudt ein del sjølv. Erfaringa mi med Deutz motorer, både luft og vannavkjølte er veldigt posetive. Det er ein her som skriv at det er så mykje feil og plunder på dei vannavkjølt, og da lurer eg på kva feil dette er, hadde vore greidt å få spesivisert feila.Det som eg veit og har erfart har vore på ein serie 4 syl.med turbo har hatt litt svak topppakning.Og i OK graver vore for lite dieselfilter (deutz har fødepumpa som pumper mykje diesel gjennom heil tida) som etter mi erfaring måtte skiftast mykje før intervalla.Dei 6 syl etter mi erfaring har ikkje desse problema.Deutz motora er noko av dei mest drifstoffgjerrige motorane som finst, kan i den forbindelse sei at volvo kjøpte seg inn i Deutz .(trur dei eig 20%) Og dei bruker no Deutz motorer frå 14 tonn og oppover, og gjentatte tester viser at volvo gravere vinn tester ang. dieselforbruk.Og det samme viser seg når Fendt med Deutz blir testa.Har sjølv erfaring med Deutz Fahr 150,lettstarta,gjerrig på diesel og utrulig seig.Deutz var ein av dei første som innførte 500t intervall på oljeskift og dei seier noko om presisjon og kvalitet.Når dette er sagt så må eg og sei at Sisu-motorer og John Deere motorer er ingen dårlig motorer,det er og ein motorer som er veldigt bra, men dieselforbruket til Deutz klarer dei ikkje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...