Gå til innhold

Fendt 820 VS JD 7530 ENDELIG!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Ja ja, vis eg og skal begynne så kan eg tilføye at eg har mange kjenninger som kjører det mete som er å oppdrive av traktorer her i rogaland, å må bare få sagt at eg har høyrd mykje dritt om både A-K, felleskjøpet, eiksenteret, LMB osv, kan vel seie med hånda på hjertet at eg har vel høyrd at \&quot\;alt er noe dritt\&quot\; men nokon verre enn andre... for å vere heilt erlig trur eg at a-k å fk har fått mest hets her i området, men uansett, til å lese desse debattinlegga minner meg on når me sat å krangla om hvilke traktor som var best på vei heim frå skulebussen på barneskulen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym
Ja ja, eg ser \&quot\;enkelte her kritiserer jd7530.. greit de har hatt sine startproblemer dei også, Men case å new holland då? tsa/mxu? har ein kompis som hadde ein mxu135 ca 10mnd, viss eg ikkje tar heit feil rauk det 7 glassdører på den den tida han hadde den, pluss MYKJE tull med giring å omkalibreringer i hytt å pinever... a det var heller ikkje enda på visa, når dei gjerr til a-k å klaga fekk dei bare til svar at \&quot\;det var heilt normalt\&quot\; med nye traktorer?? og det er ikkje den einaste,har ein kompis som har jobba på eit nosk ak-senter, så eg sitter med ein god del \&quot\;inside information\&quot\; eg gidder praktisk talt ikke begynne ein gong, kunne sittet her til i morgon å skrevet, men de samme høyrer om jd også, mykje tull med autopowr-kasser osv.. men men, kjører valtra skjølv, ser at enkelte ler av dei, å meiner dei er 10år for gamle i hytta osv, kan til dels vere enig med betjening av gruppegir å hovedgir, men ikkje ein prikk anna! det kan godt vere at dei kansje kan svare på ein god del andre verdensproblemer også, som f.eks, kva kom først av høna å egget.. men eg vil seie at 5år garanti iallefall for min del er betryggende, med alt tull blandt nye traktorer, det var en fabrikkfeil med ein hurtiggirslamell på min, den reparerte de vederlagsfritt etter 3 års alder, men ser jo at en heil del slukinger meiner valtra garanti er for dyrt, pga du må ta service kvar 500driftstime hjå merkeverksted, kan godt vere, men vil tru at kva som helst anna traktor ikkje er så forbanna mykje betre av den grunn..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jo jo TG, eg ser jo at du snakker her inne som om du skulle hatt en storkarriere innenfor nasa, eller ein brukbar karriere som rakettforsker! viss den der mxu-en din å resten av alt anna du har, er så veldig fantastisk som du seier her inne, skulle en jo tru at alle andre også hadde kjørt det, man ser jo det på salget av case å new holland på landsbasis, salget til case ih å new holland er jo ikkje akkorat noe serlig å skryte av, i forhold til før, så ein grunn må det jo vere til det, å viss du meiner du har alt det beste må du jo få lov til det, eg sa også at far min er sterkere enn far din i barnehagen! kjørte forresten en mxm 130pro i vinter, å viss du meiner at ein slik traktor er like simpel som en valtra, bør du komme deg tilbake til sandkassen, der du tydeligvis hadde gjort det best..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg heier nok heller på TG enn \&quot\;Heiabu\&quot\; jeg - sjøl om jeg tydeligvis deler merkepreferanser med sistnevnte. Forskjellen er vel at TG er av den gruppa med saklige debattanter, mens han andre har en uttrykksmåte som hører hjemme i nærheta av sandkassa han prater om, eller kanskje heller på lokalet en sein lørdagskveld. Forsåvidt morsomt å lese slik kreativ språkføring, men særlig substans til argumenta gir det da ikke...

 

Dessverre kan egne, eller kanskje mest naboens, uheldige erfaringer med et traktormerke gi et varig og særdeles ukritisk misforhold til merket. Jeg har kjørt veldig mye forskjellig, og nøyer meg med å si at ingenting er perfekt - men at man kan trives veldig godt i de aller fleste merker sine \&quot\;premiummodeller\&quot\;. Så får nok heller følelse for fargen på felger eller forhold til forhandleren avgjøre hva man ender opp med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
TG: Nå må du slutte å rakke ned på det du ikke har selv, alt annet er jo noe dritt....CNH og JD er ikke noen perfekte traktorer er alt for mye tull med de, og hva er så avansert på CNH? Er ikke det Steyr? Det er en grunn til at det selges så mye valtra 190/191, de holder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1

TG har kometarer til alt, om å rakke ned på en stakkars traktor, sikert fordi han er misundelig selv kjører han sikkert en gammal bellarus uten hytte

det er det som er fakta!! tenk på det gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil si att TG er en av de med mest kunnskap av alle som deltar på debatten, og er en av de mest seriøse deltakerne. Til Ihle: TG kjører case mxu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg vil si at både den ene å den andre her er litt useriøs, menn jeg kan ikke forstå at noen gidder prate så mye dritt om valtra, for å si det er en dårlig å simpel traktor i forhold til andre, er tullpreik, like ens motsatt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1

trekker tilbake det jeg sa om tg her, beklager det, men påenget her er at vi må bli \&quot\;tørre\&quot\; bak øra alle man. ikke skryte så til de grader av et merke og forpeste det andre.

trur de fleste er enige her!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

TG. så en fint Butterfly-ekvipasje på Landskuet i Herning bestående av Pøttinger og en Puma 210..

Tenke kanskje det hadde passet bedre for deg en JD.

Ellers ville jeg nok på det sterkeste vurdert jobb i NASA hvis du skulle få en forespørsel om det

:))

Ha en fortsatt go dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
TG, vi er enige om det meste her, men ikke rakk ned på valtra når du ikke en gang gidder å prøve den. Det er stor forskjel på en på de nye traktorene som kommer nå og de som er et par år gamle. Alle merkene har oppgradert sine moddeller og da må vi sammenligne de. Valtra har ikke den mest moderne girkassa, men samenlignet med andre sine manuelle fungerer den like bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EÅ_1
Men er det ikkje slik med det meste da at det ein har sjølv og er blitt vant til er det beste? Og valtra folket må da hvertfall ikkje snakke får alle dei eg kjenner som har valtra går det ikkje ann å snakke traktor med fordi dei trur det finst kun ein traktor og den heiter valtra. alt anna er noko dritt seier dei. Men skal ikkje ta alle under ein kniv, men dei eg kjenner til er slik:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Det er en dansk kar som har gjort bissniss ut av å reise Norge rundt og trimme John Deere\'er. Det er dansketrimming...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG, Kva meiner du med semipovershift? Kva er eigentleg definisjonen på ein ekte povershift? På dei amerikanerane som eg køyrer står det povershift sjølv om det berre er 3 trinn. Berre lure litt eg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1

Turbochip Norge heter firmaet.

 

For å legge til det så har jeg hatt en valtra M150. Blei en helt annen traktor etter at den ble chippet fra Turbochip Norge.

Gidder ikke å si noe negativt om den her men det ble en lang liste på di 3 årene jeg hadde den på ting som måtte rep. Jo, jeg vil forresten nevne at den knakk i 2 med et K70 skjær mitt i Askers gater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Han trimmer ikke bare JD,er. Han trimmer alle traktormerker det går an å trimme med boks eller chipping. Men traktorer er vel egenlig et fåtal i forhold til alle biler og lastebiler han trimmer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
TG:Bare en liten rettelse,MF Dyna6 har det du kaller Fullpowershift ikke semipowershift.Du kan altså om du ønsker det starte i 1a og gire til 4f uten å kløsje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Gima-kassa som heter Dyna-6 i MF og Hexashift i Claas kan gires uten fotclutch ja, men jeg er likevel enig i TG sin kategorisering, fordi du kan ikke gire disse kassene gjennom alle gira uten momentavbrudd. Det en gjør når en skifter grupper er jo å klemme inn en clutchknapp i tillegg til å dytte på spaken. Så jeg mener det er ei kasse med fire gruppegir og seks clutchfrie hurtiggir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Det er ikke nødvendig å trykke eller skyve noe som helst her nei,alt går automatisk fra 1a til 4f.Men moment avbruddet får du mellom gruppe girene,det er riktig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Joda, du har automatprogram som kan gire seg gjennom samtlige gir, eller gire opp fra start til topp mens den finner de gira som til en hver tid passer. Men det er ikke det som er poenget - momentavbruddet er poenget, derfor er dette etter mitt hode \&quot\;bare\&quot\; semi-PS. Jeg syns det ligger litt i ordet power-shift og, i alle fall klarer jeg å tolke det til å bli giring uten momentavbrudd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Litt tilbakke til testen: Testen er jo en rein akselrasjonstest. En trinløs transmijon søker etter mest moment og vil akselrere bedre en manuell kasse, valtra-en er sjangseløs som resultatet viser. det samme ville andre traktorer med semi-PS og være. Ville vært innteresant og sett de samme traktorene i en test der alle hadde maks fart inn i bakken. Som Rune skriver er vekt et moment, men dekk og lufttrykk har og veldig mye å si. Jeg kommer til våren (venter på den tinnløse valtra-en) kjøre en test der vi vil ta hensyn til lufttrykk, effekt, vekt og forbruk. Håper å få med flere merker, og vi kommer til å vise resultatene som de kommer frem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok at trinnlaus hadde klart seg veldig bra med fart inn i bakken også. Min 6320 PQ var alltid tregare enn km sin 6320 med ap opp den samme bakken. Det er jo reelt nok å teste trinnlaus mot vanlig kasse då det er mangen som lurer på om dei skal gå for det eine eller det andre. Men er einig i at testen er litt for lite proff, men interessant nok fordè. Bra tiltak!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...