Gå til innhold

Fendt 820 VS JD 7530 ENDELIG!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest kingofsnow_1

Hei alle sammen som har diskutert JD mot Fendt i lange tider. I kveld gjorde vi endelig alvor ut av en real test mellom disse to. Samme tilhenger opp samme bakke. Vi tok tiden fra start til mål. Vil før jeg kommer med noen tall og fakta bare høre litt hva dere tror resultatet ble.

Vi testet 4 traktorer opp en bakke på 350m Hengeren haddde en totalvekt på 18-19 tonn. Traktorer som var med i testen var:

08 JD 7530 570timer med trinnløs kasse

08 Fendt 820 500 timer

06 JD 6920S Trinnløs og Chippet

02 Valtra 8550.

 

Video og bilder skal ganske snart komme ut på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Hei alle sammen som har diskutert JD mot Fendt i lange tider. I kveld gjorde vi endelig alvor ut av en real test mellom disse to. Samme tilhenger opp samme bakke. Vi tok tiden fra start til mål. Vil før jeg kommer med noen tall og fakta bare høre litt hva dere tror resultatet ble.

Vi testet 4 traktorer opp en bakke på 350m Hengeren haddde en totalvekt på 18-19 tonn. Traktorer som var med i testen var:

08 JD 7530 570timer med trinnløs kasse

08 Fendt 820 500 timer

06 JD 6920S Trinnløs og Chippet

02 Valtra 8550.

 

Video og bilder skal ganske snart komme ut på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Det er jo vanskelig å vite, men som Rune sier om det er programering på 6920s tror jeg den drar utrolig godt. Men der er det ikke auto-valg på girkassen så den må også være innstilt på å få maks ut av traktoren, men tror testkjørere gjorde det \;) Ellers så synes jeg JD 7530 og Fendt 820 har vær sine kvaliteter så om det skiller 0-10 sek, er det ikke noen forskjell.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

En kort kommentar til testen.

Synes at en strekning på 350 m er alt for lite for å kunne danne seg en mening om hvilke transmisjon som er best. Tror det vil gi minimale forskjeller.

Holder imidlertid en knapp på Fendt.

Synd at CNH ikke var med, for da hadde det jo blitt utklassing..

 

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Synes 350 meter er alt for kort strekning!

Da vi testet JD 7530 vs Case CVX, så kjørte vi ca 6 km med en høydeforskjell på 305 meter, mao en kjøretur på 10-11 minutter, og da var det praktisk talt dødt løp. Skal jeg tippe reultat, så

vil jeg tro at kansje Fendt 820 og JD 7530 knivet om teten, og valtra kom sist. JD 6920 s som er chippet vil jeg forbigå i stillehet, da jeg ikke har noe tro på chipping vs slitestyrke/havari.

Skal bli moro å se resultatet.

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1

Valtra 1.07.80

Fendt 58,15

7530 57,85

6920 55,00 (dansketrimmet)

 

 

Som dere sier skulle kanskje testen vært litt lenger, men det er begransa hva man skulle få tid til på en onsdag kveld. Jeg var ute etter å se om 7530 kjørte ræva av fendten eller motsatt. Som man kan lese ut i fra dette resultatet er di to traktorene så og si like i trekkkraft. Fikk ikke tatt med dieselforbruket. men jeg som har fendten vet at den viser ett snitt på 38 l/h ved maks belasting på ca 1800o/min. Da jeg kjørte 7530 viste denne mellom 42 og 43 l/h på maks belastning. Her kan sikkert du Kåre L komme med ett inspill:)

 

Men en ting er sikkert. JD bråker mer enn Fendt og transmisjonen virker mer mekanisk og er ikke like komfortabel som Fendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1

Og en ting til!

 

Fy f.. Var hos Eik Maskin på Hønefoss i dag og fikk prøvekjøre den nye Fendt 936 Black edition.

 

Gutt som steg ut av traktoren med ett enormt glis:)))

 

 

Makaløs Machine!!! Ingen over og ingen ved siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1
Ja. Men jeg sak lbare prøve å få redigert litt på dem. Noen som veit et greit program for å redigere mpeg video?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Jeg har prøvekjørt mye fendt og JD i det siste. Har som sakt handlet 6630 og den var roligere enn 716 06 mod. Hytten var mye roligere på JD, men fendt har en utrolig rolig motor. Det skal de ha. JD sin transmisjon har blitt mye bedre. Det er et hopp, derfor står 6920s klar for utbytting. Det er enda uklart om det blir 6930/(7530), 718/(820). Mest sansynlig står det mellom erkerivalene 6930 og 718. Kjørte fendten en hel dag med pressing og kjørepedal modus er ingenting for meg i allefall. Ble ganske klar av å sitte og regulere med den. Fendten var utrolig god etter veien, jeg kjørte da som sakt 716 06 mod og McHale presse. Det kom ikke som en overraskelse at den var litt bedre enn JD etter veien, men så er det noe jeg savner på traktorene når jeg bytter. Så den største faktoren på byttet nå er pris. Er fendt billigere blir det fendt, antageligvis eller motsatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1

Blir så gald for at jeg valgte Fendt! Da jeg hører om det du forteller om FK og JD problemer TG. Er akkurat det jeg har hørt om Fk og JD også. Det mest morsome synes jeg da jeg var i møte med FK for og spesifisere skreddersømmen da jeg skulle ha pris på 7530. Verksmesteren ble kaldt inn for og se på noen løsninger. Han viste Faen meg nesten ikke åssen traktor det var snakk om fordi den var så ny... Sier litt om intressen. Hos Eik er det helt anderledes. De gutta veit hva dem snakker om og er Traktorfile hele gjengen:) (Gjelder Hønefoss) Men egentlig trenger jeg nesten ikke å snakke med verkstedet på eik fordi Fendten har gått harde 500 første timer og har ikke gjort ett eneste feilslag!!

Hørte også nå om en 6430 som sto di 6 første mnd av sitt liv på verkstedet. Man måsta kunna lita på sin redskap!!\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

her eg helder til er det ikkje feleskjøpet som har lite peiling, her er det heller eik. er nok lit forskjelig frå senter til senter. (sogn og fjordane). fk her har ganske god servis meiner eg da. kjøyrer skjølv jd.

 

 

er lit spent på korleis resultatet blir i denna testen håpano mest at deerane går av med sigeren eg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

TG: han jeg jobber for har en JD 7530, og må bare tilføye den i rekken av 7530 med småfeil. Den har ofte små irriterende feil på elektronikken, kommer opp feilmeldinger stadig vekk. Den har fått skiftet en måler på eksosen(EGR ett eller annet) Og den har fått skiftet ett tannhjul i forbindelese med 4wd`n...Er ikke helt sikker på hva tannhjulet var i forbindelse med, dette skjedde før jeg begynnte. Traktoren har egentlig vært snill, men man blir fort irritert når man får alt i mellom 1-40 feilmeldinger på en dag...

Men servicefolka til FK her skal ha mye skryt. Her har de mye kunnskap, og tenker på kundens beste. Selv om de har slitt litt med at det tar litt tid å få delene, men det er ikke servicefolka sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en JD7530,kjørtn i ett år,å har også hatt en del problemer med den.Har vært ut med girboks 2ganger pga skifte av ett tannhjul til 4wd,ellers mange småfeil.Skiftet ca 8 forskjelldige sensorer,2manifoler skiftet(sprukket),div eksosdeler skiftet(sprukket),radiator skiftet pga lekarsje,vifte til friskluftsannlegget skiftet pga ulyd,2tipputak pga att de har vært lekkarsje på de,festebraketter til hytta løsstnett,skiftet takluke pga utett osv.traktoren har gått ca 1800t nå,å bynner å bli litt lei av problemene.Så skjerper\&quot\;n seg ikke snart blir den nåkk byttet i en Fendt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Og på FK Hønefoss står det en JD 7530 med noen hundre timer på teleren som nå har fått ny motor.. Den gikk varm og de klarte ikke å finne ut hvorfor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo få et inntrykk av at Jd er ein traktor en bør styre unna når en leser denne tråden. Både pga mye trøbbel og elendig service og lite kunnskap sjå fk. Men lurer da på hvorfor Jd leder salgs statistikken suverent så mange år på rad. Og i følge gjensidige forsikring så er Jd samen med Fendt dei traktorane med desidert minst maskinskadesaker på.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EÅ_1
Eg har bare gode erfaringer med JD og Felleskjøpet så det med dårlig service osv må vere litt etter kvar det er som det er sagt tidlegare i tråden:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Litt typisk med dårlig service hos FK, har opplevd det samme, for mange sjefer, ingen som tar tak i problemene, ingen som tar ansvar om du får virkelige problemer. Det er for dårlig når en må bytte ut en 2 år gammel traktor som har hatt problemer siden den ble levert og dermed tape store penger og ingen hos FK har vist vilje til å ordne opp på skikkelig vis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har en 6330 som jeg har hatt ett år nå, og den har fungert prikkfritt...Servicen fra FK har også vært bra..Det er som regel bare det negative som kommer frem...Servicen tror jeg avhenger av personene som jobber på verkstedet, og ikke om det heter FK eller Eik.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok me må til å betale høgare pris viss det skal bli betre. Halve staben er jo som regel lærlingar. Dei gode blir som regel henta av firma frå andre bransjar som har større inntjening og som dermed kan betale meir. Forresten så er eg stort sett fornøyd med \&quot\;mitt\&quot\; FK, men frustrasjonane kan vere litt større når delesjefen har tatt seg ein velfortjent ferie, men då er det som regel folk på Klepp som kan ta seg av det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EÅ_1
TG: ja eg kjenner til saken og eg syntes også det var ein lei sitvasjon for dere, men med ein heilt ny traktor som dei ikkje har så alt for god kjennsakp til er det kanskje ikkje så lett og få til alt på 5 min, men ja eg også hadde blitt forbanna om det var min. Foresten så sviver ikkje alt mitt heller prikkfritt heile tida men det har aldri stoppa opp får meg:) Men handla nettopp litt på A-K og dei skulle klargjere dette og bestille nokon deler for meg til slåmaskinen og dette gjekk heller ikkje imponerande fort. Og det og kunne få heim deler fort burde då vere enklare enn å få gang i ein traktor som ein ikkje har vore borti før? Men eg trur som regel folk stort sett trivest og er fornøyde der dei handlar og holder seg, vist ikkje er det vell bare og bytte forhandler om det er så mykje betre ein anna plass:)?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Jeg tror nok altid at det vil være slik at det er vanskeligere å finne og reparere feil på nye modeller, kurs eller ikke. Det er tross alt mekanikerens erfaring som avgjør hvor god han er.

Erfaring får man ikke før man har jobbet litt med en modell. Det var ihvertfall slik jeg opplevde det den tiden jeg jobbet med biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...