Gå til innhold

Ny traktor..


OS_1

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å kjøpe meg en nyere traktor og er ganske usikker foreløpig på hva jeg skal velge.. Ønsker saklige innspill på hva som kan være aktuelt. Vil helst ikke gå over 400.000 +mva da jeg da synes det belaster gården for mye.. Traktoren skal gå på 450 mål jord,ammekuer og litt leiekjøring (ikke mye). Kommer til å gå 600-700t i året. Legger vekt på komfort da jeg har en rygg som krangler litt,var ille i sist våronn (86' Fendt 308). Alternativene jeg har vurdert er JD 6320-6420-6330, Valtra N 91-101-92, MF 5470. Er åpen bruktimport da jeg synes nyprisene hos forhandler ligger altfor høyt,i hvertfall på JD og Valtra.. Hva med McCormick,disse ligger ganske bra i pris? Case har vel ord på seg for å være bra? Kanskje litt tunge.. New Holland styrer jeg unna da vår forhandler i Vestfold er rimelig dårlig. Setter pris på kommentarer/saklige innspill!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvis det er JD du vil ha bør du gå for de største 4-sylindrede, de drar best, er noen 6330/6420/s til rundt 400 000,-på finn.no med laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Kan godt være at en Valtra er et godt valg for trådstarter, servicen på de er i alle fall upåklagelig her i midtre Vestfold (Bergan Maskin og Valtra-verkstedet på Revetal). Nevnte Bergam har jo og lang erfaring med Case, så det er nok og et godt kjøp. Virker som man får veldig mye traktor for pengene ved å kjøpe nyere brukt Case. Og hvis det er det som er målet bør man nok holde seg unna både JD og Valtra. De nye MF\'ene er traktorer jeg virkelig har sansen for, men veit mindre om hvordan service er i dette distriktet da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

\&quot\;Loosers\&quot\; har ikke råd til ny john deere,men den grønne hjort er av de peneste nytraktorer på markedet.Har aldri likt JD så godt som nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Har nylig byttet inn en 6420s m/autopower og Q45. Brukte den mest på en 3.2 meters slåmaskin og noe brøyting + noe skogsarbeid. Den har gått lite, oga demo i noen år før jeg kjøpte den. Den dro godt med powerboks, men ikke like seig som en 6-er som den er byttet i. Har ikke fått den nye, så jeg har 6420en enda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner MF 5470 som et alternativt kjøp. Har kjørt denne traktoren en del og kan anbefale den. Traktoren god å kjøre og ganske sprek. Det er eit par slike til sals på finn.no i prisområdet like under 400000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er john deere en billig traktor da, og har vel egentlig ikke råd til den siden jeg akkurat har kjøpt ny new holland til gått over en million og må fortsat betaler leansing på de gamle fra i fjord vår, og john deere er langt bak de andre med girkassen blir for gameldags med autoqvad som du må flytte girstongen på som på de gamle med hurtigir på er faen helt lik de første bare litt lysere interiør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er john deere en billig traktor da, og har vel egentlig ikke råd til den siden jeg akkurat har kjøpt ny new holland til gått over en million og må fortsat betaler leansing på de gamle fra i fjord vår, og john deere er langt bak de andre med girkassen blir for gameldags med autoqvad som du må flytte girstongen på som på de gamle med hurtigir på er faen helt lik de første bare litt lysere interiør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Egentlig er jeg ikke for noe sensur her inne, men når enda en traktordebatt drar ut i slike duste usakligheter som her skulle jeg gjerne ønske meg strengere moderering... Blir jo bare vås hver gang det blir diskutert traktor her inne nå jo!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en importert jd6430 som har gått en 200 timer,du får en topp utstyrt en til ca 450tusen.Det tror jeg er det beste kjøpet en kan gjøre idag.hilsen fendtkjører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Enig med Vegard der. Har nylig vert med på en stor utsklidning på traktor.no sine debatt forum! Enda verre der da men.

 

Vegard: start en ny tråd der vi kan diskutere dette som en forbeding på denne siden.

 

Så svarer vi heller trådstartera på det han spør om. Jeg har sakt at 6420s er en god traktor. Anbefales. Synes også massey er et god alt, men 6400 serien. Så kan andre komme med andre forslag. Men ikke useriøse som å si \&quot\;John Dritt\&quot\; osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var i samme sit. som deg for snart eit år sidan Olav. Både min far og eg har rygg som kranglar, og traktoren var for lengst moden for utskifting. Etter mykje om og men kom eg fram til at eg heller ville kjøpe ein bruktimp. med nok utstyr, enn ein nyare norsk med lite utstyr. Kjøpte ein JD 6320 som eg monterte chip på. Traktoren har fjørande framaksel og er meget behagelig å kjøre. Prisen vart i ditt sjikt.

Skulle eg ha kjøpt norsk brukt ville eg fått ein enkel modell med mange timar, og smale dekk. Til mitt bruk vart eg fornøgd, men hadde også forhandla og \&quot\;leita\&quot\; lenge. Vurdert lenge Valtra pga lokal servicemann- men klarte dessverre ikkje å finne meg til rette i traktoren. (vurderte N-mod).

Uansett anbefalast v/import\; ein god skriftleg avtale og motorskade-forsikring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6230/6330 var visst et av alternativene, de kan du jo få med autopower, og det er jo et vesentlig poeng hvis du har utbytte av trinnløst. noen som vet hva pristillegget er for autopower?

 

hvis n92 er et alternativ er vel JD og MFs hundrehestere det likeså, ikke bare de store firerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

6230 kan ikke levers med autopower tror jeg. 6330 er den minster. Det koster nøyaktig 54000 for autopower på 6-syl 6030. Det er sikkert det samme på 4-syl.

 

Til bruktimport av JD, anbefaler jeg jacobsen-maskin.no Skaffer traktor etter det utstyret du vil. Kjøpt med fjørende fremaksel. Får like god service på Fk, på min bruktimport. Handler en fra Fk og en fra england jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fine john deere hos gimre.no,så en 2007 til 350000kr,som har nypris på tett under 500000.Fk sine demotraktorer blir noe dyrere.Den jeg sikter til heter 6330,om jeg husker rett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Det begynner å bli en god del folk som signerer med \&quot\;JD\&quot\; her inne ja - og jeg er enig med Jo i at det er forvirrende. Legg ved ei mailadresse i det minste, så klarer vi å skille dere!! (Men jeg har en mistanke om at ønske om å være anonym stiger med usakligheta...)

 

En 6320 er slett ikke noe dårlig alternativ det Olav. Akkurat hvor du bor i Vestfold veit jeg ikke, men siden du \&quot\;sogner\&quot\; til Barkåker regner jeg med at du ikke er så langt unna meg (Våle), og da er jo Klopp Verksted et ypperlig sted å få akutthjelp for traktor :)

 

Ang. lasterkjøring med 20-seriens fjæraaksel (uten mulighet for å sperre fjøringa) så er meningene delte. Enkelte ser på det som uaktuelt, men jeg har ikke hatt noe dårlig erfaring med det, og jeg begynner å ha håndtert noen paller, rundballer og skuffer med kram snø med en 6420S med fjæring framme. Jeg syns ikke det er noe problem, og hvor mange er det som slår av fjæringa på sin New Holland, Fendt eller MF? Ikke så mange jeg veit om i alle fall...

 

Det er mye som skal stemme når man ser etter brukttraktor, men finner du en som i tillegg til krava dine har John Deere sin orginale joystick så er det et kjempepluss - personlig liker jeg den utrolig godt, og den står slett ikke tilbake for de noe smekrere orginalspakene til andre merke etter min mening.

 

Og uansett hva som måtte komme av kritikk (begge kategorier), så må i alle fall dere seriøse her inne være med på at JD ikke er et dårlig valg. Jeg sier ikke at det er verdens beste traktor, men helt uten rangering kan den settes i topp-klassen, sammen med sammenlignbare traktorer som både MF 6400-serie, Fendt 412 og NH TSA / Case MXU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agrtron K og tilsvarende SAME/lambo er fine de, men er de så billige? husker jeg ikke feil starter 90 K på ca 490 000,- det må da være dyrt når du får en 5455 til 400 000,-? nå er det vel hytte- og framakselfjøring på deutz-fahren, og forholdsvis store dekk som standard, men lell?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan Deutz-Fahr var litt langt unna deg så er det vel ikkje det merket du landar på. Men eg vil nett komme med eit lite innlegg så du nett har litt å vurdere.

 

Du kunne jo ha kjøpt ein pent brukt Deutz-Fahr Agrotron. Er nokon fine til salgs på finn. Blant anna 115MK3, 90MK3 og 106MK3. Skikkeleg frisikt på desse og seksar motorane drar godt.

 

Men uansett, det er ditt val. Du må finne ut kva DU likar og ikkje likar. God handel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mk1 har grønn hytte. de andre har svart. og så er det luftinntak på panseret på mk2 og 3. suveren traktor. lettkjørt og snerten. meget god oversikt, du slipper å sitte å glane på det fordømte panseret når du skal bruke laster. når jeg har pallegaffelen nede ved bakken og skal sette på en palle så ser jeg spissene på pallegaffelen fra setet uten å måtte gjøre noen akrobatiske krumspring. jeg har fire syl. Kan absolutt anbefale en agrotron, men fra og med 98 mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...